ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γ. Αλαφούζος: Δεν έχουμε δει ακόμη κανένα εναλλακτικό καύσιμο που να είναι είτε διαθέσιμο είτε πολύ ελπιδοφόρο
Στα 955,7 εκατ. δολάρια ανέρχονται τα κεφάλαια που έχουν διαθέσει από τις αρχές του 2019 οι Έλληνες εφοπλιστές για την απόκτηση τάνκερ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το Mononews η εταιρεία αποτιμήσεων VesselsValue, από το ποσό αυτό τα 264,3 εκατ. δολάρια αφορούν αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, ενώ τα 691 εκατ. δολάρια είναι το κόστος των νέων παραγγελιών σε δεξαμενόπλοια.
Στην εξαγορά δύο second hand τάνκερ, συνολικής αξίας 32,3 εκατ. δολαρίων, προχώρησε η Centrofin, του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου. Το ένα, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι το FPMC P Fortune (χωρητικότητας 74.900 dwt, κατασκευής 2009) που ανήκε στην ταϊβανέζικη Formosa Plastics και κόστισε 16,1 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία Smart Tankers έχει εξαγοράσει ένα τάνκερ αξίας 30,5 εκατ. δολαρίων και ακολουθεί η NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, που απέκτησε ένα δεξαμενόπλοιο στην τιμή των 28 εκατ. δολαρίων.
Η Prime Tanker Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευστάθιου Τοπούζογλου κατέβαλε 16,2 εκατ. δολάρια για την αγορά μεταχειρισμένου τάνκερ και η Falcon Navigation Corp. έχει, επίσης, εξαγοράσει ένα τάνκερ έναντι 15,5 εκατ. δολαρίων.

Όσον αφορά στις εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που έχουν παραγγείλει νεότευκτα, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Evalent Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ) για την κατασκευή δύο τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, χωρητικότητας 300,000-dwt, με option για ένα τρίτο. Η συνολική αξία τους, συμπεριλαμβανομένου και του τρίτου, υπολογίζεται στα 279 εκατ. δολάρια, όπως εκτιμά η VesselsValue.

Συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου MR υπέγραψε η Central Group, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη με το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard (HMD), στις αρχές του 2019. Η τιμή των νεότευκτων θα ανέλθει συνολικά στα 152 εκατ. δολάρια, ενώ θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2020. Και τα τέσσερα τάνκερ θα είναι εφοδιασμένα με scrubbers.
Δύο τάνκερ, τύπου suezmax, έχει παραγγείλει η οικογένεια Αλαφούζου μέσω της ναυτιλιακής εταιρείας της, Kyklades Maritime. Τα δεξαμενόπλοια θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και θα παραδοθούν το τρίτο τρίμηνο του 2020.
Στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων suezmax προχώρησε και η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation (TEN), του εφοπλιστή Ν. Τσάκου, ενώ παράλληλα η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία μακροχρόνιας ναύλωσης τους, με μεγάλο πετρελαϊκό όμιλο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Μαρτίνος: Η δυνατή κίνηση της Thenamaris στην αγορά των VLCCs
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Κομνηνός: Οι έξυπνες κινήσεις που έφεραν κέρδη στο ταμείο της Horizon Tankers
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χ. Μυλωνάς: Η στρατηγική κίνηση της Transmed Shipping
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μητσοτάκης: Πρωτογενές πλεόνασμα €2 δισ. τον Ιανουάριο ενώ ο στόχος ήταν 1,4 δισ. – Τι είπε για την «Οδύσσεια» του Νόλαν
- Γερμανία: Η κατεύθυνση της οικονομικής ατμομηχανής της Ευρώπης – Πώς επιδρούν οι πρόωρες εκλογές
- Eμπρησμός σε πρατήριο καυσίμων στην Αργυρούπολη
- Με το «δεξί» η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της χώρας – Πώς καταγράφεται η κίνηση στα 39 αεροδρόμια
