Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Στα 800 εκατ. δολάρια τα κέρδη των εισηγμένων ναυτιλιακών: Ποιοι «σέρνουν» τον «χορό των κερδών»

Αριστερά: Γιάννης Χατζηπατέρας, Κωσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, Πόλυς Β. Χατζηιωάννου - Κέντρο: Γιάννης Κούστας, Αγγελική Φράγκου - Δεξιά: Γιώργος Γιουρούκος, Νίκος Τσάκος, Πέτρος Παππάς

Αριστερά: Γιάννης Χατζηπατέρας, Κωσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, Πόλυς Β. Χατζηιωάννου - Κέντρο: Γιάννης Κούστας, Αγγελική Φράγκου - Δεξιά: Γιώργος Γιουρούκος, Νίκος Τσάκος, Πέτρος Παππάς

Σχεδόν όλες οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες καταγράφουν κέρδη στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που είχαν ζημίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του το mononews.gr, οι ελληνικών συμφερόντων διαμόρφωσαν κέρδη στο πρώτο εξάμηνο του 2024 που προσεγγίζουν τα 800 εκατομμύρια δολάρια!

Οι εισηγμένες εταιρείες συνεχίζουν να αξιοποιούν τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί εξαιτίας των πολεμικών συρράξεων στην Ουκρανία και στη Γάζα και αποκομίζουν σημαντικά οικονομικά κέρδη, τόσο κατά το δεύτερο τρίμηνο, όσο και για το εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Η ρευστότητα τους παραμένει σε υψηλά επίπεδα, ενώ και η μερισματική τους πολιτική εξακολουθεί να ικανοποιεί τους μετόχους τους.

Αναλυτικότερα:

Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Danaos Corporation, του Γιάννη Κούστα, η οποία υλοποιεί ένα πρόγραμμα ναυπήγησης είκοσι πλοίων, έχει εξασφαλίσει έσοδα για τα επόμενα χρόνια ύψους 3,2 δισ. δολάρια.

Επίσης, η εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων χύδην ξηρού φορτίου ανέφερε κέρδη 141 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο, σε σύγκριση με τα 147 εκατομμύρια δολάρια που είχε πέρυσι.

Κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, η Danaos είχε κατά μέσο όρο 68,7 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 7,6 πλοία χύδην ξηρού φορτίου Capesize σε σύγκριση με 68,0 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και κανένα πλοίο χύδην ξηρού φορτίου κατά το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

Η χρήση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για τους τρεις μήνες που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 97,4% σε σύγκριση με 98,7% για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 132,3 εκατομμύρια δολάρια, ή 6,78 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με 143,4 εκατομμύρια δολάρια ή 7,14 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα του τμήματος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανήλθαν σε 127,1 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με 144,1 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα του τμήματος πλοίων χύδην ξηρού φορτίου ανήλθε σε 2,3 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με κανένα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

Η μείωση 11,1 εκατομμυρίων δολαρίων στα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 αποδίδεται κυρίως σε αύξηση κατά 19,9 εκατομμυρίων δολαρίων στα συνολικά λειτουργικά έξοδα, που αντισταθμίστηκε εν μέρει από αύξηση 4,8 εκατομμυρίων δολαρίων λειτουργικά έσοδα, αύξηση 3,1 εκατομμυρίων δολαρίων στα ληφθέντα μερίσματα, μείωση 0,6 εκατομμυρίων δολαρίων στις ζημίες ιδίων κεφαλαίων από επενδύσεις και μείωση 0,3 εκατομμυρίων δολαρίων στα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα.

Ο Γιώργος Γιουρούκος, εκτελεστικός πρόεδρος της Global Ship Lease, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας, επισήμανε ότι “η θετική δυναμική του κλάδου που σηματοδότησε τις αρχές του τρέχοντος έτους επιταχύνθηκε κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024” και πρόσθεσε:

“Η ζήτηση για υψηλής ποιότητας, μεσαίου μεγέθους και μικρότερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως αυτά του στόλου της GSL, ενισχύθηκαν περαιτέρω από τις συνεχιζόμενες αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα.

Σχεδόν όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρουν το 20% των παγκόσμιων εμπορευματικών όγκων εμπορευματοκιβωτίων που προηγουμένως διέρχονταν από την Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ, τώρα εκτελούν ταξίδια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Ο άμεσος αντίκτυπος αυτών των μακρύτερων ταξιδιών και η αυξημένη συμφόρηση και οι καθυστερήσεις σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού προσθέτουν ένα επιπλέον επίπεδο ζήτησης, απορροφώντας την αποτελεσματική προσφορά και αυξάνουν τις τιμές ναύλωσης και τις αξίες των περιουσιακών στοιχείων.

Οι εταιρείες τακτικών γραμμών ήταν ολοένα και πιο πρόθυμοι να εξασφαλίσουν πολυετείς ναυλώσεις σε υψηλές τιμές, και αξιοποιούμε αυτό για να εξασφαλίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερη κάλυψη ναύλωσης, τόσο σε άμεση όσο και σε μελλοντική βάση.

Αντικατοπτρίζοντας αυτό το εξαιρετικά υποστηρικτικό περιβάλλον και τη δέσμευσή μας να επιστρέψουμε κεφάλαια στους μετόχους μας, εισαγάγαμε ένα συμπληρωματικό μέρισμα μαζί με το σταθερό τριμηνιαίο μέρισμα, αυξάνοντας έτσι τις συνολικές τριμηνιαίες πληρωμές μερισμάτων μας κατά 20%”.

Το τριμηνιαίο μέρισμα είναι αυξημένο κατά 20% και ανέρχεται σε 0,45 δολάρια ανά κοινή μετοχή.

Κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τα λειτουργικά έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 175,0 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 8,0% επί των λειτουργικών εσόδων ύψους 162,1 εκατομμυρίων δολαρίων.

Για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, τα λειτουργικά έσοδα ήταν 354,6 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 10,3%, από 321,4 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Το καθαρό εισόδημα διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους ανέρχεται σε 85,6 εκατομμύρια δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, το καθαρό εισόδημα που ήταν διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους ήταν 175,1 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 18,6% επί των καθαρών εσόδων 147,6 εκατομμυρίων δολαρίων που ήταν την περίοδο του προηγούμενου έτους.

Δημιουργήθηκε προσαρμοσμένο EBITDA 122,3 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, αυξημένο κατά 13,0% έναντι του προσαρμοσμένου EBITDA των 108,2 εκατομμυρίων δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 247,7 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 16,2% έναντι του προσαρμοσμένου EBITDA των 213,1 εκατομμυρίων δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους.

Τα κέρδη ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν 2,43 δολάρια, αυξημένα κατά 14,1% σε σχέση με τα κέρδη ανά μετοχή 2,13 δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους.

Τα κέρδη ανά μετοχή για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 4,98 δολάρια, αυξημένα κατά 20,0% σε σχέση με τα κέρδη ανά μετοχή 4,15 δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους.

Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Pyxis Tankers του Βαλέντιου Βαλεντή, γνωστοποίησε τα  μη ελεγμένα αποτελέσματα για τις τρίμηνες και έξι μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024.

Για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024, τα καθαρά  έσοδα ήταν 13,9 εκατομμύρια δολάρια. Για την ίδια περίοδο, τα έσοδά  από χρονική ναύλωση (“TCE”) ήταν 12,2 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 3,6 εκατομμυρίων δολαρίων, ή 41,9%, σε σύγκριση με την περίοδο του 2023.

Τα καθαρά  έσοδα που αποδίδονται σε κοινούς μετόχους για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, το 2024, ήταν 5,0 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 2,3 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σχέση με την αντίστοιχη συγκρίσιμη περίοδο το 2023.

 Για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, το καθαρό εισόδημα ανά κοινή μετοχή ήταν 0,48 δολάρια, σε σύγκριση με το καθαρό εισόδημα ανά κοινή μετοχή 0,25 δολάρια  για την ίδια περίοδο το 2023.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 8,0 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 2,7 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2023.

Στις 20 Ιουνίου 2024, η εταιρεία πλήρωσε 2,5 εκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά 100.000 μετοχών της  Σειράς Α (NASDAQ Cap Mkts: PXSAP).

Η Okeanis Eco Tankers Corp. του Γιάννη και του Αριστείδη Αλαφούζου, κατά το δεύτερο τρίμηνο, είχαν  έσοδα   112,0 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 119,8 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

Τα κέρδη ήταν 39,6 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 52,9 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

Τα κέρδη ανά μετοχή ήταν 1,23 δολάρια,  το δεύτερο τρίμηνο 2024, σε σύγκριση με 1,64 δολάρια, που ήταν το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

Η ρευστότητα ανέρχεται σε 98,1 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Ιουνίου 2024, σε σύγκριση με 86,1 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Ιουνίου 2023.

Όσον αφορά στο εξάμηνο του 2024:

Τα έσοδα ήταν 223,1 εκατομμύρια δολάρια, στο 6μηνο του 2024, σε σύγκριση με τα 232,4 εκατομμύρια δολάρια το 6μηνο του 2023.

Τα κέρδη ήταν 81,1 εκατομμύρια δολάρια στο 6μηνο του 2024, σε σύγκριση με 104,5 εκατομμύρια δολάρια το 6μηνο του 2023.

Τα κέρδη ανά μετοχή ήταν 2,52 δολάρια το 6μηνο 2024, σε σύγκριση με 3,25 δολάρια το 6μηνο του 2023.

Η ναυτιλιακή εταιρεία Toro Corp. του Πέτρου Παναγιωτίδη, ανέφερε καθαρό εισόδημα 1,1 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 και 23,3 εκατομμύρια δολάρια για τους έξι μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου, 2024.

Τα κυριότερα σημεία του δεύτερου τριμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, είναι τα εξής:

Τα συνολικά έσοδα, διαμορφώθηκαν σε 5,5 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 24,9 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, 2023, ή μείωση 77,9%.

Το καθαρό εισόδημα ήταν 1,1 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 55,4 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ή 98,0% μείωση.

Τα κέρδη ανά κοινή μετοχή, ήταν 0,001 δολάρια ανά μετοχή, σε σύγκριση με 3,34 δολάρια ανά μετοχή για τους τρεις μήνες, που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023·

Το EBITDA(1), ανήλθε σε  0,2 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 56,8 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

Τα μετρητά διαμορφώθηκαν σε 189,2 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Ιουνίου 2024, σε σύγκριση με 155,6 εκατομμύρια δολάρια έως 31 Δεκεμβρίου 2023.

Τα κυριότερα σημεία της περιόδου έξι μηνών που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024:

Συνολικά έσοδα πλοίων: 12,5 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 56,0 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, ή μείωση 77,7%.

Καθαρό εισόδημα: 23,3 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 77,3 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ή Μείωση 69,9%.

Κέρδη ανά κοινή μετοχή: 1,12 δολάρια ανά μετοχή, σε σύγκριση με 5,13 δολάρια ανά μετοχή για τους έξι μήνες, που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

EBITDA: 21,6 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 80,9 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

Παράδοση του M/T Wonder Sirius στους νέους ιδιοκτήτες του στις 24 Ιανουαρίου 2024, μετά τη σύναψη συμφωνία για την πώληση του σκάφους στις 8 Ιανουαρίου 2024 για 33,8 εκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα κεφαλαιακό κέρδος 19,6 εκατομμυρίων δολαρίων  και επαναγόρασε 644.556 κοινές μετοχές με συνολικό κόστος 3,7 εκατ. δολάρια.

Η Navios Maritime Partners LP της Αγγελικής Φράγκου, είχε  έσοδα στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους  342,2 εκατομμύρια δολάρια και 660,7 εκατομμύρια δολάρια για το 1ο εξάμηνο του 2024

Τα καθαρά έσοδα, ήταν 101,5 εκατομμύρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 και 174,8 εκατομμύρια για το 1ο εξάμηνο του 2024.

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, η Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Navios Partners δήλωσε: «Είμαι ικανοποιημένη με τα αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Η Navios ανέφερε έσοδα 342,2 εκατ. δολαρίων και καθαρά έσοδα 101,5 εκατ. δολαρίων. Τα κέρδη ανά κοινή μετοχή ήταν 3,30 δολάρια».

Η Αγγελική Φράγκου, στη συνέχεια, πρόσθεσε:  «Συνεχίζουμε να επενδύουμε, αγοράζοντας ελκυστικά περιουσιακά στοιχεία. Από τα τέλη του 2023, αγοράζουμε επίσης μετοχές στο πλαίσιο του κοινού προγράμματος επαναγοράς μονάδων 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Μέχρι τις 12 Αυγούστου 2024, επαναγοράσαμε 197.148 μετοχές για περίπου 9,7 εκατομμύρια δολάρια».

Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, η Navios Partners συμφώνησε να αγοράσει τέσσερα νεότευκτα δεξαμενόπλοια aframax/LR2, εξοπλισμένα με scrubber, χωρητικότητας 115.000 dwt, από μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη, έναντι συνολικής τιμής αγοράς 263,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στον στόλο της Navios Partners κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2027 και το πρώτο εξάμηνο του 2028.

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024, η Navios Partners συμφώνησε να αποκτήσει δύο νεότευκτα πλοία εμπορευματοκιβωτίων 7.900 TEU, έτοιμα για μεθανόλη, από μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη, έναντι συνολικής τιμής αγοράς 212,0 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στο στόλο της Navios Partners κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2026.

Τον Ιούνιο του 2024, η Navios Partners δήλωσε την επιλογή της να αποκτήσει ένα ultra-handymax κατασκευής 2015, χωρητικότητας 61.339 dwt, το οποίο είχε ναυλωθεί προηγουμένως και την αναμενόμενη ημερομηνία παράδοσης του πλοίου το τέταρτο τρίμηνο του 2024.

Τον Ιούλιο του 2024, η Navios Partners συμφώνησε να πουλήσει δύο δεξαμενόπλοια προϊόντων MR2 κατασκευής 2009 και ένα post-panamax του 2005 σε μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη, έναντι συνολικών ακαθάριστων εσόδων από την πώληση 64,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι πωλήσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Τον Ιούνιο του 2024 και τον Ιούλιο του 2024, όπως ανακοινώθηκε προηγουμένως, η Navios Partners παρέλαβε τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 5.300 TEU, κατασκευής 2024, τα οποία έχουν ναυλωθεί με μέση τιμή 37.050 $ καθαρά την ημέρα για περίοδο 5,2 ετών.

Τον Αύγουστο του 2024, όπως είχε ανακοινωθεί προηγουμένως, η Navios Partners παρέλαβε ένα δεξαμενόπλοιο aframax/LR2 κατασκευής 2024, το οποίο έχει ναυλωθεί με 26.366 δολάρια καθαρά την ημέρα για μια περίοδο πέντε ετών.

Η ναυτιλιακή εισηγμένη εταιρεία  C3is Inc. του Χάρη Βαφειά, είχε έσοδα  10,8 εκατ. δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, έναντι 1,7 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Στο εξάμηνο τα έσοδα ανήλθαν 23,6 εκατ. δολάρια φέτος από 4,9 εκατ. δολάρια το 2023. Η εισηγμένη απέδωσε αυτήν την άνοδο στην αύξηση του μέσου όρου των πλοίων υπό τη διαχείρισή της.

Τα  πλοία μεταφοράς  χύδην ξηρού φορτίου είναι σε χρονικές ναυλώσεις βραχυπρόθεσμης διάρκειας, παράγοντας σταθερές ταμειακές ροές, ενώ το δεξαμενόπλοιό  Aframax δραστηριοποιείται στην αγορά spot όπου οι τιμές ναύλωσης ταξιδιών για τα δεξαμενόπλοια Aframax είναι επί του παρόντος περίπου 27.000  δολάρια ανά ημέρα.

Τα έσοδα στο δεύτερο τρίμηνο ήταν 10,8 εκατομμυρίων δολαρίων, που αντιστοιχούν σε ημερήσιο TCE I ύψους 23.938 δολάρια .

Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα ήταν 2,9 εκατομμυρίων δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 , σημειώνοντας αύξηση 885% σε σύγκριση με το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 .

Η Dorian LPG του Γιάννη Χατζηπατέρα, είχε κέρδη 51,7 εκατ. δολάρια στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα είχε 48,9 εκατ. δολάρια.

Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 114,4 εκατ. δολάρια, έναντι 111, 6 εκατ. δολαρίων στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι.

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος  για το στόλο της εταιρείας ήταν 55.228 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024, καταγράφοντας μια αύξηση 8% από τα 51.156 δολάρια που ήταν την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Η συνολική χρησιμοποίηση του στόλου έφτασε σε 90,4% κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024.

«Η ζήτηση για το υγραέριο παραμένει ισχυρή, καθώς η διαθεσιμότητα, η οικονομική του απόδοση και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα το καθιστούν καύσιμο επιλογής για πολλές εφαρμογές. Όπως πάντα, αναγνωρίζω στους αφοσιωμένους ναυτικούς μας και στο προσωπικό ξηράς, τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση των οποίων καθιστούν δυνατά τα αποτελέσματά μας», σχολίασε ο Γιάννης Χατζηπατέρας.

Τα έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 114,4 εκατ. δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,8 εκατ. δολάρια ή 2,5% από 111,6 εκατ. δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023, κυρίως λόγω της αύξησης του μεγέθους του στόλου, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των καθαρών ημερών λειτουργίας  του στόλου.

Οι διαθέσιμες ημέρες αυξήθηκαν από 2.219 για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 σε 2.275 για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024. Οι μέσες τιμές ναυλώσεων TCE αυξήθηκαν κατά 4.072 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας από 51.156 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023 σε 55.228 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024.

Επίσης, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε την καταβολή έκτακτου μερίσματος σε μετρητά, ύψους 1 δολαρίου ανά κοινή μετοχή, επιστρέφοντας 42,6 εκατομμύρια δολάρια κεφαλαίου στους μετόχους.

Το μέρισμα είναι πληρωτέο στις 21 Αυγούστου 2024 σε όλους τους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι κατά το κλείσιμο της συνεδρίασης της 8ης Αυγούστου 2024.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία στις αρχές του έτους επιβεβαίωσε την πρώτη παραγγελία για πλοίο μεταφοράς αμμωνίας, χωρητικότητας των 93.000 κυβικών μέτρων, το οποίο θα παραδοθεί το τρίτο τρίμηνο του 2026.

Κέρδη και ρευστότητα είναι τα κεντρικά χαρακτηριστικά της Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου.

Η ρευστότητα διαμορφώθηκε στα 1, 118 δισ. δολάρια, ενώ τα κέρδη ανήλθαν σε 102 εκατ. δολάρια. Τα συνολικά έσοδα έφτασαν τα 509 εκατ. δολάρια και το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα που θα διατεθεί στους μετόχους φτάνει τα 91,4 εκατ. δολάρια, που σημαίνει 0,77 δολάρια ανά μετοχή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 100% και 88% των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων έχουν εξασφαλιστεί για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα.

Τα συμβασιοποιημένα έσοδα για τον στόλο containerships είναι ύψους περίπου 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων με σταθμισμένη διάρκεια 3,5 ετών.

Στο διάστημα από το πρώτο τρίμηνο μέχρι και πριν λίγες ημέρες, η εταιρεία έκλεισε συμφωνίες ναύλωσης για επτά containerships, έξι από αυτά σε προθεσμιακή βάση, για περίοδο που κυμαίνεται από 24 έως 36 μήνες και με πρόσθετα συμβατικά έσοδα ύψους 224 εκατ. δολαρίων.

Η εταιρεία διαθέτει έναν στόλο από 68 containerships, 39 bulk carriers, ενώ μέσω της πλατφόρμας διαχειρίζεται έναν στόλο από 54  πλοία.

Επίσης,  όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά, έχοντας σήμερα χρηματοδοτήσει 25 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία συνολικού ύψους περίπου 285 εκατ. δολαρίων.

Η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024, είχε κατά μέσο όρο 45,43 πλοία στον στόλο της, αποκομίζοντας μέσο TCE 18.650 δολάρια ανά πλοίο σε σύγκριση με 44,01 πλοία που αποκόμισαν μέσο TCE 17.271 δολάρια κατά την ίδια περίοδο του 2023.

Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 27,6 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 15,4 εκατ. δολάρια κατά την ίδια περίοδο του 2023.

Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 11% σε 78,5 εκατ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 70,6 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2023.

Όσον αφορά στα λειτουργικά έξοδα πλοίων παρέμειναν σταθερά στα 25,9 εκατ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με 25,9 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2023, παρά τον αυξημένο μέσο αριθμό πλοίων που χρησιμοποιήθηκαν κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Αναλυτικότερα: Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024 είχε τζίρο 78,5 εκατομμύρια δολάρια έναντι 70,6 το αντίστοιχο περσινό διάστημα ποσοστό 11,1%. Το πρώτο εξάμηνο τα έσοδα έφθασαν τα 160,2 εκατομμύρια, έναντι 137,5 το αντίστοιχο περσινό 6μηνο ποσοστό αύξησης 16,5%.

Τα κέρδη το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν στα 27,6 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 15,4 το αντίστοιχο περσινό διάστημα ποσοστό 79,2%. Το πρώτο εξάμηνο τα κέρδη έφθασαν τα 52,9 εκατομμύρια, έναντι 34,7 το αντίστοιχο περσινό 6μηνο ποσοστό αύξησης 52,4%.

Η Diana Shipping Inc. της Σεμίραμις Παληού, γνωστοποίησε ζημία 2,8 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρή ζημία που αποδίδεται στους μετόχους 4,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Αυτό συγκρίνεται με καθαρό εισόδημα 10,4 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται στους κοινούς μετόχους 8,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

Η απώλεια ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν 0,04 δολάρια, σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή 0,09 δολάρια το ίδιο τρίμηνο του 2023.

Τα έσοδα από τις ναυλώσεις πλοίων ήταν 56 εκατομμύρια δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 67,4 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.

Η μείωση των εσόδων από τις χρονοναυλώσεις, σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι, οφειλόταν στη μείωση των μέσων τιμών ναύλωσης και των ημερών ιδιοκτησίας.

Η καθαρή ζημία για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ανήλθε σε 0,7 εκατομμύρια δολάρια και η καθαρή ζημιά που αποδόθηκε σε κοινούς μετόχους ανήλθε σε 3,6 εκατομμύρια δολάρια.

Αυτό συγκρίνεται με καθαρό εισόδημα 33,1 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους 30,2 εκατομμυρίων δολαρίων, για την ίδια περίοδο το 2023.

Τα έσοδα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, ήταν 113,6 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 140,0 εκατομμύρια δολάρια στην ίδια περίοδο περίοδος του 2023.

Η ζημιά ανά μετοχή ήταν 0,03 δολάρια, σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή 0,31 δολάρια το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

Η εταιρεία έχει δηλώσει μέρισμα σε μετρητά επί της κοινής της μετοχής 0,075 δολάρια ανά μετοχή, με βάση τα αποτελέσματα  της εταιρείας κατά το δεύτερο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.

Το μέρισμα σε μετρητά θα καταβληθεί στις 30 Αυγούστου 2024 σε όλους τους κοινούς μετόχους στις 15 Αυγούστου 2024.

Η εταιρεία έχει σήμερα 125.116.865 κοινές μετοχές που έχουν εκδοθεί και είναι σε κυκλοφορία. Στις 29 Ιουλίου 2024, είχαν ασκηθεί 6.339.423 Δικαιώματα Αγοράς Μετοχών.

Κερδοφόρα πορεία έχει και η Performance Shipping της Αλίκης Παληού και του Ανδρέα Μιχαλόπουλου.

Τα έσοδα της ναυτιλιακής διαμορφώθηκαν στα 42,87 εκατ. δολάρια το πρώτο μισό του 2024 από 60,98 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν φέτος στα 21,6 εκατ. δολάρια από 34 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν.

Στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, η Performance Shipping κατέγραψε έσοδα 20,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 31,45 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2023, ενώ η κερδοφορία διαμορφώθηκε το τρέχον έτος στα 10,18 εκατ. δολάρια από 18,38 εκατ. δολάρια πέρυσι.

Επισημαίνεται ότι το TCE του στόλου ανήλθε στο εξάμηνο στα 32.414 δολάρια από 41.526 δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Η εταιρεία διαχειρίζεται συνολικά επτά δεξαμενόπλοια, τύπου aframax, ενώ ναυπηγεί τέσσερα δεξαμενόπλοια, τρία τύπου LR2, τα οποία έχουν προδιαγραφές «LNG-ready» και ένα LR1.

Η εισηγμένη έχει ήδη εξασφαλίσει πενταετή συμβόλαια ναύλωσης για τα τρία LR2s, τα οποία θα αποφέρουν ακαθάριστα έσοδα ύψους 169,8 εκατ. δολαρίων.

Η Capital Product Partners L.P. (CPLP), του Βαγγέλη Μαρινάκη, γνωστοποίησε τα οικονομικά αποτελέσματα της για το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Αναλυτικότερα:

Είχε αύξηση των εσόδων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σε ποσοστό 10% με έσοδα 97,7 εκατ. δολ. έναντι 88,5 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Η εταιρεία προχώρησε σε διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολ. ανά μετοχή το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Ανακοινώθηκε επένδυση ύψους 756,0 εκατ. δολ. για την αγορά 10 πλοίων μεταφοράς αερίου (“Gas Fleet”), που θα παραδοθούν μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2026 και του τρίτου τριμήνου του 2027. Πρόκειται για έξι Dual Fuel Medium Gas Carriers (“MGCs”) και τέσσερα Liquid CO2 Handy Multi Gas Carriers (“LCO2s”).

Η εταιρεία παρέλαβε τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (“LNG/Cs”) “Assos”, “Apostolos” και “Aktoras” ως μέρος της συμφωνίας απόκτησης 11 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τελευταίας γενιάς (MEGA), (“Συμφωνία LNG/C”), η οποία ολοκληρώθηκε στις 21 Δεκεμβρίου 2023.

Ολοκληρώθηκε η πώληση πέντε πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των M/V “Athos”, “Athenian”, “Seattle Express”, “Fos Express” και “Aristomenis”, με κέρδος ύψους 15,2 εκατ. δολ.

Ανακοινώθηκε ο διορισμός του Brian Gallagher ως εκτελεστικού αντιπροέδρου για τις επενδυτικές σχέσεις.

Η Star Bulk, του Πέτρου Παππά, είχε κέρδη στο εξάμηνο 180,9 εκατ. δολάρια, έναντι 90.1 εκατ. δολαρίων στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στους πρώτους έξι μήνες 612,2 εκατ. δολάρια, ενώ τα αντίστοιχο διάστημα ήταν 462,7 εκατ. δολαρίων.

Ο Πέτρος Παππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Star Bulk, σχολίασε:

«Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024, η Star Bulk συνέχισε να έχει ισχυρή απόδοση δημιουργώντας καθαρό εισόδημα 106,1 εκατομμυρίων δολαρίων με TCE ανά πλοίο ανά ημέρα 19.268 δολαρίων. Αυτό είναι το πρώτο τρίμηνο που αναφέρουμε ως συνδυασμένη οντότητα μετά την ολοκλήρωση

της συγχώνευσής μας με την Eagle Bulk Shipping Inc. στις 9 Απριλίου.

Το Διοικητικό Συμβούλιο ανακοίνωσε μέρισμα 0,70 $ ανά μετοχή, που αντιπροσωπεύει τη δέκατη τέταρτη διαδοχική πληρωμή μερίσματος.

Από τον Ιούνιο του 2021 θα έχουμε πληρώσει πάνω από 1,25 δισεκατομμύρια δολάρια σε μερίσματα.

Με συνολική ρευστότητα άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό χρέος περίπου 860 εκατομμυρίων δολαρίων, πιστεύουμε ότι είμαστε σε καλή θέση λειτουργούν αποτελεσματικά και εκμεταλλεύονται ελκυστικές ευκαιρίες στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου. Παρά την παγκόσμια γεωπολιτική αβεβαιότητες, είμαστε εποικοδομητικοί σχετικά με τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου μας δεδομένου του ευνοϊκού βιβλίου παραγγελιών και επερχόμενους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς

Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk Carriers, του Πέτρου Παππά, επιβεβαίωσε σε ανακοίνωση της ότι εκδίδει σχεδόν 6 εκατομμύρια νέες κοινές μετοχές αξίας σχεδόν 135 εκατομμυρίων δολαρίων για να αποπληρώσει τα ομόλογα αξίας 69 εκατ. δολαρίων της Eagle, τα οποία έληξαν την Πέμπτη.

Η υποχρέωση αυτή, είναι ό,τι έχει απομείνει από την έκδοση 114 εκατομμυρίων δολαρίων από την πρώην Eagle Bulk το 2019, τα έσοδα της οποίας χρησιμοποιήθηκαν για την πληρωμή της απόκτησης έξι ultramaxes και τη χρηματοδότηση της εγκατάστασης πλυντηρίων καυσαερίων.

Η Star ουσιαστικά κληρονόμησε τα ομόλογα όταν έκλεισε μια συμφωνία ύψους 836 εκατομμυρίων δολαρίων για να αποκτήσει την εταιρεία.

Η εξόφληση των ομολόγων με μετρητά θα μείωνε τη ρευστότητα του ισολογισμού της Star κατά περίπου 135 εκατομμύρια δολάρια.

Αντίθετα, η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας αυξάνεται τώρα κατά το ίδιο περίπου ποσό, ενώ διαγράφει χρέη αξίας 69 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Star ανέφερε ότι ο αριθμός των νέων μετοχών της είναι 118,8 εκατ. και το αναθεωρημένο ανεξόφλητο χρέος της ανέρχεται σε 1,381 δισ. δολάρια.

Η Star Bulk διαθέτει στόλο 156 ιδιόκτητων πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 15 m dwt, που κυμαίνεται από Newcastlemaxes έως supramaxes.

Ζημίες  ύψους δύο εκατομμυρίων δολαρίων η Eurodry του Αριστείδη Πίττα.

Τα συνολικά καθαρά έσοδα για το τρίμηνο ήταν ύψους 17,4 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η καθαρή ζημία που αναλογεί στους μετόχους είναι ύψους 0,41 εκατ. δολαρίων ή 0,15 δολαρίων ζημίας ανά μετοχή.

Η προσαρμοσμένη καθαρή ζημία που αναλογεί στους ελέγχοντες μετόχους για το τρίμηνο ύψους ήταν 0,45 εκατ. δολάρια ή 0,17 δολάρια ζημία ανά μετοχή.

Κατά μέσο όρο 13 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 14.427 δολάρια ανά ημέρα.

Τα κύρια σημεία του πρώτου εξαμήνου του 2024:

Συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 31,9 εκατομμυρίων δολαρίων.

Καθαρή ζημία που αναλογεί στους ελέγχοντες μετόχους ήταν 2,2 εκατ. δολάρια ή 0,81 δολάρια ζημία ανά μετοχή.

Προσαρμοσμένη καθαρή ζημία που αναλογεί στους μετόχους που ασκούν έλεγχο για την περίοδο ήταν 3,7 εκατ. δολάρια ή 1,35  δολάρια προσαρμοσμένη ζημία ανά μετοχή.

Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 7,1 εκατομμύρια δολάρια.

Κατά μέσο όρο 13 πλοία ήταν στην κυριότητα και εκμετάλλευση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 αποκομίζοντας μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 13.452 δολάρια ανά ημέρα

Η United Maritime Corporation του Σταμάτη Τσαντάνη, ανακοίνωσε επίσης τη διανομή τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,075 δολαρίων ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 12,4 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 10,0 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023.

Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο ήταν 0,7 εκατ. δολάρια και 0,9 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημίες ύψους 3,0 εκατ. δολαρίων και τις προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές ύψους 2,1 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 6,3 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 2,0 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν 17.143 δολάρια ανά ημέρα.

Για το πρώτο εξάμηνο του 2024, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά έσοδα ύψους 23,0 εκατ. δολαρίων σε σύγκριση με τα 12,8 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023.

 Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν 0,7 εκατ. δολάρια και 0,2 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημίες ύψους 7,9 εκατ. δολαρίων και τις προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές ύψους 5,7 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθε σε 10,0 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 0,6 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Το TCE του στόλου για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν 16.187 δολάρια ανά ημέρα.

Τα ταμειακά διαθέσιμα στις 30 Ιουνίου 2024, ανέρχονταν σε 7,7 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ήταν 64,2 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 90,3 εκατ. δολάρια στις 30 Ιουνίου 2024, ενώ η αξία του στόλου ήταν 147,8 εκατ. δολάρια.

Η Euroseas του Αριστείδη Πίττα είχε καθαρά κέρδη ύψους 40,7 εκατ. δολαρίων ή 5,89 δολάρια και 5,84 δολάρια κέρδη ανά μετοχή είχε το τρίμηνο του 2024.

Τα συνολικά  καθαρά έσοδα, στο δεύτερο τρίμηνο ήταν ύψους 58,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για την περίοδο ήταν 34,3 εκατομμύρια δολάρια ή 4,95 δολάρια και 4,92 δολάρια ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα.

Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 42,3 εκατομμύρια δολάρια. Κατά μέσο όρο 21,26 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024 κερδίζοντας μέση ισοδύναμη τιμή χρονοναύλωσης ύψους 31.639 δολαρίων ανά ημέρα.

Διαβάστε επίσης

Delta Tankers: Τρεις πυρκαγιές καίνε πάνω στο τάνκερ Sounion που χτυπήθηκε από τους Χούθι

Celestyal: Αλλαγές στο πρόγραμμα της σεζόν 2024/2025

C3is Inc (Χάρης Βαφειάς): Αύξηση των προσαρμοσμένων εσόδων κατά 885%