ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σημαντικές αλλαγές στο ποσοστό βαρύτητας που καταλαμβάνει κάθε τύπος πλοίου αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τις 2 Ιανουαρίου του 2018 στον δείκτη Baltic Dry, ώστε να αντανακλά πιο ρεαλιστικά την αγορά του ξηρού φορτίου.
Σήμερα στον δείκτη, που αποτελεί σημείο αναφοράς για το ξηρό φορτίο, οι τέσσερις κατηγορίες πλοίων ξηρού φορτίου (capesize, panamax, supramax, handysize) καταλαμβάνουν το ίδιο ποσοστό βαρύτητας: 25%. Με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές, η βαρύτητα των capesizes θα αυξηθεί στο 40%, ενώ αυτή των panamaxes και των supramaxes στο 30%. Τα handysizes θα βρεθούν εκτός Baltic Dry.
Σύμφωνα με τον Baltic Dry, μετά από σχετική μελέτη και ανάλυση διαπιστώθηκε ότι η τρέχουσα σύνθεση του δείκτη δεν αποτελεί μία πραγματική απεικόνιση των όγκων φορτίου που διακινεί ο κάθε τύπος πλοίου. Σε όρους αξιοποίησης με βάση το τονάζ, τα capesizes διακινούν το 40% των φορτίων, τα panamaxes και τα supramaxes από 25%, ενώ τα handysizes το 10%.
Με βάση την εισήγηση που έχει γίνει, σύμφωνα με το TradeWinds, σκοπός είναι οι αλλαγές να υλοποιηθούν από τις 2 Ιανουαρίου του 2018.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Τσάκος: Τι βλέπει για τα κέρδη της TEN το 2017 και το 2018 η Seaport Global Securities
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Άνοδος 26% στα Aframaxes
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χ. Βαφειάς: Επιβεβαίωσε τις προβλέψεις των αναλυτών η StealthGas
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τέμπη: Επιστρέφει στην Ελλάδα ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού
- Τραμπ – Μακρόν: Το ουκρανικό και οι οικονομικές σχέσεις στο επίκεντρο των αυριανών διαβουλεύσεων στην Ουάσινγκτον
- Κιρ Στάρμερ: Δεν μπορεί να υπάρξουν συνομιλίες για την Ουκρανία χωρίς τη συμμετοχή της Ουκρανίας
- Γερμανικές εκλογές: Ψήφισαν Σολτς, Μερτς και Σταϊνμάιερ – Αυξημένη η συμμετοχή στα μεγάλα κέντρα σε σχέση με το 2021
