ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σήμερα στον δείκτη, που αποτελεί σημείο αναφοράς για το ξηρό φορτίο, οι τέσσερις κατηγορίες πλοίων ξηρού φορτίου (capesize, panamax, supramax, handysize) καταλαμβάνουν το ίδιο ποσοστό βαρύτητας: 25%. Με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές, η βαρύτητα των capesizes θα αυξηθεί στο 40%, ενώ αυτή των panamaxes και των supramaxes στο 30%. Τα handysizes θα βρεθούν εκτός Baltic Dry.
Σύμφωνα με τον Baltic Dry, μετά από σχετική μελέτη και ανάλυση διαπιστώθηκε ότι η τρέχουσα σύνθεση του δείκτη δεν αποτελεί μία πραγματική απεικόνιση των όγκων φορτίου που διακινεί ο κάθε τύπος πλοίου. Σε όρους αξιοποίησης με βάση το τονάζ, τα capesizes διακινούν το 40% των φορτίων, τα panamaxes και τα supramaxes από 25%, ενώ τα handysizes το 10%.
Με βάση την εισήγηση που έχει γίνει, σύμφωνα με το TradeWinds, σκοπός είναι οι αλλαγές να υλοποιηθούν από τις 2 Ιανουαρίου του 2018.