ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 81,7 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα 66,8 εκατομμυρίων δολαρίων που ήταν στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.
Όσον αφορά το πρόγραμμα της εταιρείας σε νεότευκτα πλοία ναυπηγούνται επτά πλοία συμπεριλαμβανομένων δύο Kamsarmax πλοίων διπλού καυσίμου (συμβατικού και μεθανόλης) ενώ η παράδοση θα υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2027.
Ήδη, η εταιρεία έχει παραλάβει τα πλοία: MV Vassos, το MV Climate Respect, το MV Climate Ethics, το MV Climate Justice, το MV Pedhoulas Trader, το MV Morphou, καθώς και για το MV Rizokarpaso, MY Ammoxostos, MY kyrenia.
Η εταιρεία ανανεώνει σταδιακά τον στόλο της με νεότευκτα που έχουν σχεδιαστεί για να πληρούν τους πιο πρόσφατους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που σχετίζονται με τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου και επιλεκτική πώληση παλαιότερων σκαφών.
Από τις 19 Απριλίου 2024, το πρόγραμμα newbuild αποτελείται από 16 πλοία συνολικά, συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων για δύο νέα Kamsarmax διπλού καυσίμου με μεθανόλη.
Εννέα από τα νεότευκτα πλοία έχουν ήδη παραληφθεί. Η συνολική κεφαλαιουχική δαπάνη του προγράμματος newbuild είναι περίπου 579,5 εκατομμύρια δολάρια, από τα οποία απομένουν να πληρωθούν 200,6 εκατομμύρια δολάρια.
Επιπλέον, η εταιρεία συνεχίζει το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αναβάθμισης του υφιστάμενου στόλου της, με στόχο την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, γεγονός που αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Από τις 19 Απριλίου 2024, έχουν αναβαθμιστεί συνολικά 20 υπάρχοντα πλοία. Το κόστος των εφαρμογών βαφής χαμηλής τριβής που αποτελούν μέρος των περιβαλλοντικών αναβαθμίσεων καταγράφεται ως λειτουργικό κόστος, ενώ το κόστος των συσκευών εξοικονόμησης ενέργειας κεφαλαιοποιείται και καταγράφεται ως κεφαλαιουχική δαπάνη.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, η εταιρεία ολοκλήρωσε περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις σε δύο πλοία, στο “Άγιος Σπυρίδωνας” και στο Venus Harmony. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024, η εταιρεία έχει προγραμματίσει έξι dry-dockings, που περιλαμβάνουν περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις και την εγκατάσταση μιας συσκευής καθαρισμού καυσαερίων, («Scrubber»), με 160 εκτιμώμενες συνολικές ημέρες διακοπής λειτουργίας.
Στις 19 Απριλίου 2024, η εταιρεία είχε ένα στόλο 46 πλοίων, δύο από τα οποία ήταν προς πώληση, αποτελούμενο από 10 Panamax, 11 Kamsarmax, 17 Post-Panamax και 8 πλοία κατηγορίας Capesize, συνολικής χωρητικότητας 4,6 εκατομμυρίων dwt και μέση ηλικία τα 10,0 έτη. Έντεκα πλοία του στόλου είναι οικολογικά πλοία που κατασκευάστηκαν από το 2014 και μετά και εννέα είναι πλοία IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III που κατασκευάστηκαν από το 2022 και μετά.
Τον Ιανουάριο του 2024, η εταιρεία συνήψε σύμβαση για την απόκτηση ενός ιαπωνικού πλοίου, χωρητικότητας 81.800 dwt, Kamsarmax κατηγορίας IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III νεότευκτου πλοίου ξηρού χύδην με προγραμματισμένη παράδοση εντός του τρίτου τριμήνου του 2026, αδελφό με νεότευκτα που παραδόθηκε πρόσφατα στο μας.
Από τις 19 Απριλίου 2024, η εταιρεία διαθέτει ένα βιβλίο παραγγελιών επτά IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III κατηγορίας Kamsarmax, δύο εκ των οποίων είναι διπλού καυσίμου μεθανόλης, με προγραμματισμένες παραδόσεις, μία το 2024, δύο το 2025, τρεις το 2026 και ένα το πρώτο τρίμηνο του 2027.
Τέλος, ο Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της εταιρείας, σχολιάζοντας τις εξελίξεις επισημαίνει: «Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, λειτουργήσαμε σε μια σχετικά ισχυρότερη αγορά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Έχοντας άνετη ρευστότητα και μόχλευση, και σύμφωνα με τη στρατηγική μας ESG, δώσαμε μια πρόσθετη παραγγελία για ένα νεότευκτο πλοίο της Φάσης 3, συνεχίσαμε την ανανέωση του στόλου μας με την πώληση τριών παλαιότερων πλοίων μας, επαναγοράσαμε 4,9 εκατομμύρια μετοχές της κοινής μας μετοχής και ταυτόχρονα δηλώσαμε μέρισμα πέντε σεντς ανά μετοχή της κοινής μετοχής. Επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους μας, διατηρώντας μια ισχυρή κεφαλαιακή δομή σε συνδυασμό με την ανάπτυξη ενός νέου, σύγχρονου και ενεργειακά αποδοτικού στόλου, με λειτουργικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ενόψει των επερχόμενων αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών».
Διαβάστε επίσης:
Στυλιανίδης: Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας πρώτη προτεραιότητα
Seafarers Happiness Index: Θετικά τα ευρήματα ευτυχίας για τους ναυτικούς κατά το τρέχον έτος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα