ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Συμφωνία για τριετή ναύλωση του νέου capesize που εξαγόρασε πρόσφατα, σύναψε η ναυτιλιακή Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, εξασφαλίζοντας σημαντικά έσοδα.
Πρόκειται για φορτηγό πλοίο που κατασκευάστηκε το 2012 σε ιαπωνικό ναυπηγείο και θα μετονομαστεί σε Stelios Y. Tα ακαθάριστα ημερήσια ναύλα με βάση της συμφωνία ανέρχονται σε 24.400 δολάρια, ενώ η ναύλωση θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο 2021, μετά την παραλαβή του πλοίου από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.
Μετά από τα πρώτα τρία χρόνια ο ναυλωτής έχει την option να επεκτείνει τη χρονική περίοδο ναύλωσης κατά ένα ακόμη έτος, με ακαθάριστα ημερήσια ναύλα 26.500 δολάρια.
Η συγκεκριμένη συμφωνία εκτιμάται ότι θα φέρει στα ταμεία της ναυτιλιακής περίπου 26,7 εκατ. δολάρια ακαθάριστα έσοδα για την ελάχιστη περίοδο ναύλωσης, τα τρία χρόνια.
Το συνολικό κόστος εξαγοράς του capesize από την Safe Bulkers ανήλθε σε 32,3 εκατ. δολάρια. Με την υπογραφή της συμφωνίας η ναυτιλιακή έδωσε προκαταβολή 4,5 εκατ. δολάρια, κατά την παράδοση του πλοίου τον επόμενο μήνα θα καταβάλει επιπλέον 4,5 εκατ. δολάρια, ενώ για 12 μήνες θα ισχύσει bareboat ναύλωση με ημερήσια ναύλα 14.500 δολάρια. Στο τέλος της ναύλωσης η Safe Bulkers θα πληρώσει 18 εκατ. δολάρια για την ολοκλήρωση της εξαγοράς.
Ο δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της εταιρείας σχολίασε: “Έχουμε κλείσει μία ελκυστική συμφωνία για το νέο μας capesize, που θα βελτιώσει την προβολή των μελλοντικών μας ταμειακών ροών. Τα έσοδα της εταιρείας για την ελάχιστη περίοδο ναύλωσης 3 ετών συμβαδίζουν με το κόστος επένδυσης για την απόκτηση του bulker, ενώ σημειώνεται ότι η αξία χάλυβα του πλοίου κυμαίνεται σήμερα σε περίπου 14,5 εκατ. δολάρια”.
Ανανέωση του στόλου
H εταιρεία έχει πραγματοποιήσει φέτος σημαντικές κινήσεις για την ανανέωση του στόλου της. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές έχει πουλήσει συνολικά επτά πλοία, εξαγόρασε τέσσερα μεταχειρισμένα και έχει προχωρήσει στην παραγγελία οκτώ νεότευκτων ιαπωνικής κατασκευής, τα οποία θα παραλάβει από το δεύτερο τρίμηνο 2022 μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2024.
H εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή, διαθέτει στόλο με 39 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, εκτός των οκτώ που βρίσκονται υπό κατασκευή..
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike