ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Την δεύτερη συμφωνία τριετούς ναύλωσης μέσα σε λίγες ημέρες ανακοίνωσε η ναυτιλιακή Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι παραμένει ισχυρός παίκτης της spot αγοράς.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία προχώρησε στη ναύλωση του ιαπωνικής κατασκευής capesize Lake Despina, κατασκευής 2014 και χωρητικότητας 181,400-dwt, με ημερήσια ναύλα 22.500 δολάρια. Παράλληλα θα λάβει εφάπαξ πληρωμή 3 εκατ. δολάρια κατά την έναρξη της ναύλωσης, που τοποθετείται χρονικά μεταξύ Ιανουαρίου 2022 και Μαΐου 2022.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας ο ναυλωτής, το όνομα του οποίου δεν έγινε γνωστό, θα έχει τη δυνατότητα να επιμηκύνει την περίοδο της ναύλωσης για ένα ακόμη χρόνο, με ακαθάριστα ημερήσια ναύλα 27.500 δολάρια.
Η συγκεκριμένη συμφωνία αναμένεται να φέρει στα ταμεία της ναυτιλιακής ακαθάριστα έσοδα περίπου 27,5 εκατ. δολάρια για την ελάχιστη περίοδο των τριών ετών.
Ο δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της εταιρείας σχολίασε: «Ενώ παραμένουμε ισχυρός παίκτης της spot αγοράς στις ναυλώσεις, αποφασίσαμε να κλειδώσουμε και δεύτερο πλοίο για χρονική περίοδο τριών ετών, ενισχύονταν περαιτέρω την προβολή των μελλοντικών ταμειακών μας ροών και υποστηρίζοντας τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία μας».
Σημειώνεται ότι το LakeDespina είναι ναυλωμένο με premium 19% έναντι του ημερήσιου δείκτη Baltic Capesize Index, έως το τέλος Ιανουαρίου 2022.
H προηγούμενη συμφωνία
Στις αρχές της εβδομάδας, η Safe Bulkers ναύλωσε για τρία χρόνια το capesize που εξαγόρασε στις αρχές Αυγούστου, έναντι 24.400 δολαρίων ημερησίως. Πρόκειται για φορτηγό πλοίο που κατασκευάστηκε το 2012 σε ιαπωνικό ναυπηγείο και θα μετονομαστεί σε Stelios Y, ενώ η ναύλωση θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο 2021, όταν η εταιρεία το παραλάβει από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.
Και σε αυτή τη συμφωνία, ο ναυλωτής έχει την option να επεκτείνει τη χρονική περίοδο ναύλωσης κατά ένα ακόμη έτος, με ακαθάριστα ημερήσια ναύλα 26.500 δολάρια. Για τα τρία πρώτα χρόνια, η ναυτιλιακή αναμένει ακαθάριστα έσοδα περίπου 26,7 εκατ. δολάρια.
H εταιρεία έχει πραγματοποιήσει φέτος σημαντικές κινήσεις για την ανανέωση του στόλου της. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές έχει πουλήσει συνολικά επτά πλοία, εξαγόρασε τέσσερα μεταχειρισμένα και έχει προχωρήσει στην παραγγελία οκτώ νεότευκτων ιαπωνικής κατασκευής, τα οποία θα παραλάβει από το δεύτερο τρίμηνο 2022 μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2024.