Την ανάγκη μείωσης του πλαφόν της τιμής του ρωσικού πετρελαίου στα 50 δολάρια από την ΕΕ, κόντρα στους Έλληνες λομπίστες και τους Έλληνες ολιγάρχες της ναυτιλίας, που τάσσονται κατά μία τέτοιας κίνησης, επισημαίνει μέσω σειράς αναρτήσεων στο twitter o Robin Brooks, οικονομολόγος του IFF.

Ο Βrooks, ο οποίος έχει εργαστεί κατά το παρελθόν και στην Goldman Sachs, κάνει εκτενή αναφορά στον ρόλο των ελληνόκτητων πλοίων στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων, ότι αυτά στηρίζουν σε μεγάλο βαθμό την πολεμική μηχανή του Πούτιν.

Με τον τίτλο «Οι ολιγάρχες της ελληνικής ναυτιλίας και η Ε.Ε» προχώρησε σε επτά αναρτήσεις μέσω του λογαριασμού του, όπου αναφέρει τα εξής:

1. Η Ρωσία στο πρώτο εξάμηνο του ’23 εξάγει περισσότερο πετρέλαιο από ποτέ (όπως φαίνεται με το μπλε χρώμα στο παρακάτω διάγραμμα). Αυτό είναι δυνατό μόνο χάρη στα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια (κόκκινο χρώμα), τα οποία -από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία- μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο σε μεγάλο βαθμό. Τα ελληνικά πλοία αποτελούν το 50% της συνολικής χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων…

2. Οι Έλληνες ολιγάρχες της ναυτιλίας μετατόπισαν τα τάνκερ τους για να βοηθήσουν τη Ρωσία μετά την εισβολή. Τα ελληνικά πλοία αποτελούσαν το 33% της συνολικής χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων από ρωσικά λιμάνια πριν από την εισβολή. Έκτοτε, ο αριθμός αυτός φτάνει το 50%. Αυτό σημαίνει ότι η πολεμική μηχανή του Πούτιν εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα ελληνικά πλοία…

3. Η Ρωσία εξάγει το 83% του πετρελαίου της από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας (lhs) και της Βαλτικής (rhs). Τα ελληνόκτητα πετρελαιοφόρα αποτελούν το 75% της χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων από λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και το 60% από τα λιμάνια της Βαλτικής (μπλε χρώμα). ΔΕΝ υπάρχει ρωσική πολεμική μηχανή – δεν υπάρχει πόλεμος στην Ουκρανία – χωρίς ελληνικά πλοία…

4. Επομένως, η ΕΕ βρίσκεται σε μοναδική θέση να περιορίσει τη μηχανή του χρήματος του Πούτιν. Αλλά δεν το έχει κάνει αυτό. Αντίθετα, δέχεται πιέσεις από Έλληνες ολιγάρχες της ναυτιλίας, οι οποίοι πρώτοι αντιτάχθηκαν στο ανώτατο όριο των τιμών των G7 και – όταν αυτό έγινε αναπόφευκτο – το υποβάθμισαν ασκώντας πίεση για υψηλό ανώτατο όριο 60 δολαρίων.

5. Το ελληνικό λόμπι στην ΕΕ βασίζεται σε δύο σημεία. Το πρώτο είναι: εάν τα ελληνικά πλοία δεν μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, κάποιος άλλος θα μεταφέρει. Αυτό το επιχείρημα είναι εντελώς ανόητο, υποστηρίζει ο Robin Brooks, καθώς κανείς άλλος δεν έχει την ικανότητα που έχουν οι ολιγάρχες της ελληνικής ναυτιλίας. Δεν υπάρχει εναλλακτική από τα ελληνικά πλοία για τη Ρωσία…

6. Το δεύτερο σημείο που επισημαίνουν οι Έλληνες λομπίστες είναι: εάν το ανώτατο όριο της G7 μειωθεί από τα 60 δολάρια, η Ρωσία θα ανταποδώσει με περικοπές στην παραγωγή. Αυτό το επιχείρημα έχει επίσης δεν έχει νόημα. Η Ρωσία χρειάζεται απεγνωσμένα μετρητά για τον πόλεμό της. Η μείωση του ανώτατου ορίου στα 50 δολάρια δεν θα επιφέρει κανένα ρωσικό αντίποινο…

7. Μετατοπίζοντας τόσα πολλά από τα τάνκερ τους για να βοηθήσουν τη Ρωσία, οι Έλληνες ολιγάρχες της ναυτιλίας έχουν -με εμπορική έννοια- ευθυγραμμιστεί με τον Πούτιν. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για την ΕΕ να ακούσει το λόμπι τους. Η ΕΕ πρέπει να επιταχύνει και να πιέσει για μείωση του ανώτατου ορίου της G7 σε τουλάχιστον 50 δολάρια.

 

Διαβάστε ακόμη:

Στα χαρακώματα Ελλάδα και Ουκρανία για πέντε Έλληνες εφοπλιστές

Kpler: Η άνοδος του πετρελαίου απειλεί την κυριαρχία των Ελλήνων πλοιοκτητών στη μεταφορά του ρωσικού αργού

Ποιες ελληνικές ναυτιλιακές συνεχίζουν να μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Ρωσία- Όλα τα ονόματα

──────────────────

Εκλογές 2023