ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
To βρετανικό πρακτορείο σχολιάζει ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί πλήγμα για τη Ρωσία, αν και η Μόσχα συνεργάζεται με πολλές ναυτιλιακές εταιρείες.
Σύμφωνα με Reuters, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που διέκοψαν το εμπόριο ρωσικού αργού είναι οι Μinerva Marine, συμφερόντων Ανδρέα Μαρτίνου, Thenamaris, συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου, και TMS Tankers, συμφερόντων Γιώργου Οικονόμου.
Η Thenamaris δήλωσε ότι δεν σχολιάζει εμπορικά θέματα. Η Minerva Marine και η TMS Tankers δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.
Τον Οκτώβριο, η Ουάσινγκτον επέβαλε τις πρώτες κυρώσεις σε ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στην Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο πάνω από το ανώτατο όριο τιμών της G7, το οποίο είναι 60 δολάρια το βαρέλι. Την περασμένη εβδομάδα, επέβαλε κυρώσεις σε τρία ακόμη πλοία.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα των Reuters, οι τρεις ελληνικές εταιρείες μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο για δεκαετίες και συνέχισαν να το κάνουν ακόμα κι όταν επιβλήθηκαν κυρώσεις. «Οι διαδρομές ήταν επικερδείς. Το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου έχει αποφέρει έσοδα ρεκόρ κατά το περασμένο έτος σε όσους πήραν το ρίσκο και παρέμειναν στην επιχείρηση», αναφέρεται.
«Οι τρεις ελληνικές εταιρείες έχουν στην ιδιοκτησία τους πάνω από 100 πετρελαιοφόρα που είναι ικανά να αναλάβουν τη μεταφορά σχεδόν του συνόλου των ρωσικών εξαγωγών αργού από τα λιμάνια του Πρίμορσκ, Ουρστ-Λούγκα και Νοβορόσισκ, ύψους 10 εκατ. τόνων τον μήνα ή 2,4 βαρελιών την ημέρα», καταλήγει το δημοσίευμα.
Διαβάστε επίσης:
Arcadia Shipmanagement: Νέα κίνηση αναδιάρθρωσης του στόλου της
Top Ships (Ευάγγελος Πιστιόλης): Ναύλωσε δύο τάνκερ με 41.500 εκατ. δολάρια