Οι παραδόσεις τάνκερ τύπου VLCC κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2019 κυμάνθηκαν στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας 20ετίας -σε επίπεδο εξαμήνου-, εκτιμά κορυφαίος ναυλομεσίτης. Περίπου 34 πλοία της συγκεκριμένης κατηγορίας, χωρητικότητας 12,1 εκατ. dwt, που αντιστοιχούν στο 54% του βιβλίου παραγγελιών των VLCC, παραδόθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου 2019, αναφέρει η SSY στο τελευταίο μηναίο report της.

“Οι πλοιοκτήτες πιθανόν επιθυμούν να διασφαλίσουν τις προγραμματισμένες παραδόσεις τους προκειμένου να επωφεληθούν από τα υψηλότερα ναύλα που αναμένονται κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019, εν μέσω της αυξημένης ζήτησης και της ενδεχόμενης αναστάτωσης του εμπορίου πριν από την μετάβαση στους κανονισμούς του IMO το 2020 και στα καύσιμα χαμηλότερου θείου”, επισημαίνει ο ναυλομεσίτης.

Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου και μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου άνω των 10.000 τόνων αυξήθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 κατά 3,8% ή 20,7 εκατομμύρια dwt, λόγω του γρήγορου ρυθμού των παραδόσεων και της απότομης επιβράδυνσης των αποσύρσεων πλοίων.

Ο ρυθμός ανάπτυξης για τα πετρελαιοφόρα από τις αρχές του έτους προκάλεσε έκπληξη λόγω του υψηλού ποσοστού του βιβλίου παραγγελιών που έχει ήδη παραδοθεί σε άλλους κλάδους, ανέφερε το report.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους παραδόθηκε το 74% του υφιστάμενου βιβλίου παραγγελιών σε suezmax ή 23 πλοία χωρητικότητας 3,51 εκατομμυρίων dwt και το 68% των παραγγελιών aframaxes ή 19 πλοία χωρητικότητας 2,15 εκατομμυρίων dwt.

Ο ρυθμός των αποσύρσεων πλοίων έχει περιοριστεί λόγω των μειωμένων τιμών των scrap, της προοπτικής υψηλότερων ναύλων και των αυξημένων ευκαιριών για την ενοικίαση πλοίων παλαιάς κατασκευής για πλωτές αποθήκες εν όψει του κανονισμού του IMO το 2020.

Συνολικά 29 πλοία χωρητικότητας περίπου 3 εκατομμυρίων dwt λέγεται ότι έχουν αποσυρθεί συνολικά κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, από 91 πλοία χωρητικότητας 12,26 εκατομμυρίων dwt το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι. Από τον κλάδο των τάνκερ, μέχρι το τέλος Ιουλίου είχαν οδηγηθεί στα διαλυτήρια τρία VLCC, επτά suezmax και πέντε aframax.

“Ως εκ τούτου, αναμένεται να υπάρξει ελάχιστη μείωση φέτος για τον στόλο αργού πετρελαίου, καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν ήδη ξεκινήσει πάνω από τα μισά από τα υπόλοιπα πλοία που έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν φέτος”, υπογραμμίζει η SSY.

“Επιπλέον, ένας σημαντικός αριθμός πλοίων, ιδιαίτερα VLCC και suezmaxes, πρόκειται να παροπλιστούν για κάποιο διάστημα προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι εργασίες εξοπλισμού τους με scrubbers, ενώ ορισμένα παλαιότερα θα αξιοποιηθούν για πλωτή αποθήκευση”.