ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα έσοδα ήταν 11,8 εκατομμύρια δολάρια, ενώ για την ίδια περίοδο, τα έσοδά από χρονική ναύλωση ήταν 10,2 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 0,9 εκατομμυρίων δολαρίων, ή 10,2%, σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο του 2023.
Τα καθαρά έσοδα που αποδίδονται σε κοινούς μετόχους για το πρώτο τρίμηνο, ήταν 3,4 εκατομμύρια δολάρια. Για το πρώτο τρίμηνο του 2024, το καθαρό εισόδημα ανά κοινή μετοχή ήταν 0,33 δολάρια, μειωμένο για την ίδια περίοδο το 2023.
Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου , το 2024, ήταν 6,0 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 1,8 εκατομμυρίων δολάρια σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο το 2023.
Στις 15 Φεβρουαρίου 2024, η εταιρεία παρέλαβε, από μη συνδεδεμένο τρίτο μέρος, ένα πλοίο ξηρού φορτίου 82.013 dwt που κατασκευάστηκε το 2015 στο Jiangsu New Yangzi. Η αγορά με 26,625 εκατομμύρια δολάρια του οικολογικά αποδοτικού Kamsarmax, εξοπλισμένου με σύστημα επεξεργασίας νερού έρματος και πλυντήριο, χρηματοδοτήθηκε από έναν συνδυασμό εξασφαλισμένου τραπεζικού δανείου 14,5 εκατομμυρίων δολαρίων και μετρητών.
Το πενταετές αποσβεστικό τραπεζικό δάνειο τιμολογείται σε Χρόνο SOFR +2,35% και είναι εξασφαλισμένο, μεταξύ άλλων, από το πλοίο. Το πλοίο ονομάστηκε «Konkar Asteri» και ξεκίνησε τις εμπορικές του δραστηριότητες στις 29 Φεβρουαρίου 2024.
Ο Βαλέντιος Βαλεντής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, σχολίασε:
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε σταθερά αποτελέσματα για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο του 2024 με έσοδα, 11,8 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους 3,4 εκατομμυρίων δολαρίων με βασικά κέρδη ανά μετοχή 0,33 δολάρια και 0,30 δολάρια. Το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, ο τομέας των δεξαμενόπλοιων προϊόντων συνέχισε να παρουσιάζει έντονη δραστηριότητα ναύλωσης λόγω της παγκόσμιας ζήτησης για καύσιμα, σε συνδυασμό με τον αντίκτυπο του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία γεγονός που οδήγησε στη συνεχιζόμενη μετατόπιση της αγοράς των μεταβαλλόμενων εμπορικών προτύπων και στην επέκταση των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων σε τόνο μίλια. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, αναφέραμε μια μέση ημερήσια TCE για τα MR μας 31.790 δολάρια. Οι πρόσφατες εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν έχουν υποστηρίξει περαιτέρω το ισχυρό περιβάλλον δεξαμενόπλοιων προϊόντων και από τις 16 Μαΐου 2024, το 83% των διαθέσιμων ημερών μας για MR το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, κρατήθηκε με μέσο όρο TCE 32.500 δολάρια την ημέρα. Τώρα διαθέτουμε και λειτουργούμε τρία σύγχρονα οικολογικά αποδοτικά MR, δύο από τα οποία χρησιμοποιούνται επί του παρόντος με βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις και ένα στην spot αγορά. Στην ξηρό φορτίο, οι συνθήκες ναύλωσης ήταν επίσης εποικοδομητικές. Για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, τα δύο μεσαίου μεγέθους οικολογικά bulker μας παρήγαγαν σταθερό μέσο TCE 16.950 δολάρια την ημέρα. Τόσο το “Konkar Ormi” και το “Konkar Asteri” χρησιμοποιούνται επί του παρόντος με βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις και από τις 16 Μαΐου 2024, ο μέσος όρος TCE για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην ήταν 18.400 δολάρια με κρατήσεις 92% των διαθέσιμων ημερών το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Σε αυτή τη συγκυρία, αναμένουμε ότι το περιβάλλον ναύλωσης για τα δεξαμενόπλοια προϊόντων και τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου θα παραμείνει θετικό για τουλάχιστον το 2024. Η σταθερή παγκόσμια ζήτηση για θαλάσσια φορτία σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων διύλισης πετρελαίου και εμπορευμάτων ξηρού χύδην αναμένεται να συνεχιστεί με την τα αντίστοιχα βιβλία παραγγελιών παραμένουν σχετικά διαχειρίσιμα. Ενώ ο μετριασμός του πληθωρισμού και η προοπτική χαλάρωσης των νομισματικών πολιτικών πολλών κεντρικών τραπεζών αργότερα αυτό το έτος προωθούν πρόσθετη αισιοδοξία, η αυξανόμενη πολυπλοκότητα στους δύο τομείς μας και η αβεβαιότητα γύρω από τις μακροοικονομικές συνθήκες και τα παγκόσμια γεγονότα απαιτούν συνεχή συνετή διαχείριση. Αξιοποιώντας τους σημαντικούς οικονομικούς μας πόρους και τις ισχυρές μας σχέσεις, θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε συναλλαγές που ενισχύουν την αξία, συμπεριλαμβανομένων των εξαγορών μετοχών, διατηρώντας παράλληλα τη λειτουργική και κεφαλαιακή πειθαρχία».
Διαβάστε επίσης
Έφη Γιατίλη – Βακάκη: «Για να δείξουμε την τέχνη», μάς εξήγησε
Μπερνάρ Αρνό (LVMH): Από την πολυτέλεια στις επενδύσεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη