Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Pyxis Tankers Inc του Βαλέντιου Βαλεντή είχε στο τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους καθαρά έσοδα 8,1 εκατομμύρια δολάρια.

Η αύξηση των εσόδων οφείλεται κυρίως στις 139 περισσότερες ημέρες λειτουργίας του στόλου και από την προσθήκη ενός δεξαμενόπλοιου μεσαίας εμβέλειας.

1

Ο Βαλέντιος Βαλεντής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, σχολιάζοντας την πορεία της εταιρείας,τόνισε:

«Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021 ανακοινώσαμε την απόκτηση του «Pyxis Lamda», ενός οικολογικού αποδοτικού MR κατασκευής 2017, την αναχρηματοδότηση του χρέους του «Pyxis Malou» και τις πωλήσεις των δύο μικρών δεξαμενόπλοιων, που οριστικοποιησαν προγραμματισμένη λειτουργική και οικονομική επανατοποθέτηση της εταιρείας που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2020. Κατά τη διάρκεια αυτής της πολύ απαιτητικής περιόδου ναύλωσης των δύο ετών, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε πάνω από 36 εκατομμύρια δολάρια.

Προχωρώντας προς τα εμπρός, έχουμε έναν σύγχρονο στόλο πέντε οικολογικών MR, μακροχρόνιο τραπεζικό χρέος και έναν ισορροπημένο ισολογισμό. Πιστεύουμε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε θέση για να εκμεταλλευτεί τις καλύτερες συνθήκες της αγοράς. Οι ιστορικά χαμηλές τιμές ναύλωσης για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων προϊόντων συνεχίστηκαν στις αρχές του τέταρτου τριμήνου του 2021.

Ωστόσο, η παραδοσιακή εποχική βελτίωση της καλύτερης δραστηριότητας περιορίστηκε από την παραλλαγή του COVID-19, την Omicron, η οποία είχε ως αποτέλεσμα πολλές αντιξοότητες, συμπεριλαμβανομένης της εκ νέου θέσπισης ταξιδιωτικών περιορισμών παγκοσμίως.

Η προσωπική κινητικότητα μειώθηκε, γεγονός που έπληξε τη ζήτηση για καύσιμα. Κατά τη διάρκεια της τρίμηνης περιόδου που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021, καταφέραμε ένα μέσο έσοδο 8.706 δολάρια για τα MR μας, σημαντικά χαμηλότερο από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, οι τιμές ναύλωσης έχουν ανακάμψει από τα ιστορικά χαμηλά και από τις 16 Μαρτίου, οι κρατήσεις μας για το 83% των διαθέσιμων ημερών το πρώτο τρίμηνο του 2022 είναι περίπου 14.775 δολάρια. Κατά το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους, αναμένουμε να συνεχίσουμε τη μικτή στρατηγική ναύλωσης βραχυπρόθεσμων ναυλώσεων και άμεσης απασχόλησης, διαφοροποιημένης ανά ναυλωτή και διάρκειας».

Ο Β. Βαλεντής είπε ακόμη ότι «ενώ συνεχίζουμε να είμαστε αισιόδοξοι για τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου των δεξαμενόπλοιων προϊόντων, η αβεβαιότητα όμως γύρω από την αύξηση της ζήτησης είναι σημαντική. Ωστόσο, η πρόβλεψη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για παγκόσμια ανάπτυξη του ΑΕΠ κατά 4,4% για το 2022 είναι πιθανό να αναθεωρηθεί προς τα κάτω λόγω των πρόσφατων γεωπολιτικών γεγονότων. Ωστόσο, η εικόνα της προσφοράς πλοίων είναι πολύ πιο ξεκάθαρη, καθώς το βιβλίο παραγγελιών για τα MR’s ανερχόταν στο 7,4% του παγκόσμιου στόλου στις 28 Φεβρουαρίου 2022. Οι νέες παραγγελίες συνεχίζουν να είναι πολύ χαμηλές καθώς μόνο δύο MR παραγγέλθηκαν τους πρώτους δύο μήνες του έτους. Οι καθυστερήσεις στην παράδοση των MR νέας κατασκευής θα πρέπει να συνεχιστούν, δεδομένου του συνολικού μεγέθους των εκκρεμοτήτων στα ναυπηγεία και του πενταετούς ιστορικού ποσοστού μείωσης 13,4% ετησίως. Το 2021, 33 MR’s διαλύθηκαν και με 116 πλοία ηλικίας 20 ετών και άνω, οι διαλύσεις θα πρέπει να συνεχιστούν με γρήγορους ρυθμούς καθώς 7 δεξαμενόπλοια έχουν ήδη διαλυθεί τους πρώτους δύο μήνες του 2022».

Διαβάστε επίσης:

Έλληνες εφοπλιστές: Ποιοι πουλούν και ποιοι αγοράζουν μεταχειρισμένα πλοία

Ορίστηκαν οι δύο υπαρχηγοί του Λιμενικού Σώματος