Απορρίφθηκε από εφετείο στη Νέα Ορλεάνη των ΗΠΑ το αίτημα της ναυτιλιακής Psara Energy του ομίλου Βαφειά για την ανατροπή μίας δικαστικής απόφασης που την διατάσσει να μπει σε διαδικασία διαιτησίας με την Advantage Tankers για την υπόθεση του πλοίου CV Stealth (χωρητικότητας 104.500 dwt, κατασκευής 2005), που πλέον έχει διαλυθεί.

Το πλοίο, όπως είχε γράψει το mononews.gr, είχε επισχεθεί από την αστυνομία της Βενεζουέλας τον Σεπτέμβριο του 2014 με την κατηγορία ότι η ναυλώτρια Geden Holdings σκόπευε να το χρησιμοποιήσει για τη φόρτωση κλεμμένου πετρελαίου από τη χώρα. Εν τω μεταξύ, το πλοίο είχε επιναυλωθεί από την ST Shipping & Transport, που ελέγχεται από την Glencore. Και κάπως έτσι, η Psara Energy, η Geden και η Glencore ενεπλάκησαν σε μία μακρά δικαστική διαμάχη. Εν τω μεταξύ, η Geden κατέρρευσε, με την Psara Energy να υποστηρίζει πως μία άλλη εταιρεία, η Advantage Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι η κόρη του ιδιοκτήτη της Geden, στην πραγματικότητα ελέγχεται από την Geden.

Με την αγωγή της, η Psara Energy ζητούσε αποζημίωση ύψους 19,8 εκατ. δολαρίων, ενώ είχε εξασφαλίσει την επίσχεση των πλοίων Advantage Arrow (χωρητικότητας 115.804 dwt, κατασκευής 2009) και Advantage Start (χωρητικότητας 156.639 dwt, κατασκευής 2011) ως εμπράγματη εξασφάλιση.

Από την πλευρά της, η Advantage αρνήθηκε τους ισχυρισμούς της ελληνικής ναυτιλιακής ότι αποτελεί όχημα για την αποφυγή της πληρωμής αποζημιώσεων από την Geden και προέβαλε το επιχείρημα ότι η συμφωνία ναύλωσης περιελάμβανε ρήτρα αναγκαστικής διαιτησίας και η υπόθεση θα πρέπει να διευθετηθεί στο Λονδίνο. Το εφετείο αποδέχθηκε το επιχείρημα αυτό.

Ο δικηγόρος της Psara, Γιώργος Γαΐτας, δήλωσε στο TradeWinds ότι η απόφαση του εφετείου ήταν επί της διαδικασίας και όχι της ουσίας, ενώ διευκρίνισε ότι η πλευρά του δεν θα προχωρήσει σε νέα έφεση και πρόσθεσε πως η διαδικασία της διαιτησίας πηγαίνει καλά για την Psara Energy.

Σημειώνεται ότι η Psara έχει προσφύγει σε δικαστήριο του Λονδίνου κατά ενός συνδικάτου 35 ναυτιλιακών ασφαλιστών, ζητώντας αποζημίωση 77 εκατ. δολαρίων για τις ζημίες που υπέστη από το CV Stealth. Η εταιρεία υποστηρίζει πως η «παρέμβαση» των αρχών της Βενεζουέλας είναι παρόμοια με «κατάληψη στη θάλασσα» ή με «κατάσχεση», για τα οποία το πλοίο ήταν ασφαλισμένο, κάτι οι που ασφαλιστικές αρνούνται, ενώ υποστηρίζουν επίσης πως η Psara δεν έχει δικαιώματα ασφαλιζομένου, καθώς η ασφάλιση κάλυπτε μόνο τον όμιλο Geden. Ισχυρίζονται επίσης ότι η αξία του πλοίου όταν επισχέθηκε ήταν γύρω στα 23 εκατ, δολάρια και η αξία της ασφάλισής του στα 77 εκατ. δολάρια ήταν υπερβολική.