Η κατάταξη των κύριων παγκόσμιων φορέων εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών που καταρτίστηκε από την Drewry στην ετήσια ανασκόπηση Global Container Terminal Operators, δείχνει την PSA να διατηρεί την πρώτη θέση για το 2023, με κίνηση 62,6 εκατομμυρίων TEU (αύξηση 4,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος) και μερίδιο αγοράς 7,2%.

Εκτός από την πρώτη θέση, ωστόσο, υπάρχουν αρκετά στοιχεία ενδιαφέροντος στην έκθεση, ξεκινώντας από την είσοδο των Adani, Ad Ports Group και Hapag-Lloyd μεταξύ των 21 κορυφαίων παρόχων στον κόσμο και την παράλληλη έξοδο από τη λίστα Saam και Bolloré.

1

Εξετάζοντας αυτή τη δραστηριότητα στο σύνολό της, η έκθεση επισημαίνει πώς οι όγκοι που διαχειρίζονται οι 21 φορείς έχουν αυξηθεί κατά 2,3% από το 2022 σε συνολικά 428,8 εκατομμύρια TEU, μερίδιο που εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το 48,6% των παγκόσμιων κινήσεων.

Οι πρώτες επτά εταιρείες της λίστας φαίνεται να διαχειρίστηκαν κίνηση για 350 εκατομμύρια TEU πέρυσι, ποσότητα 2% υψηλότερη από εκείνη του προηγούμενου έτους και ίση με το 40,4% του παγκόσμιου συνόλου.

Πίσω από τον πάροχο PSA της Σιγκαπούρης, η China Merchants Port εμφανίζεται στη δεύτερη θέση, με κίνηση 50 εκατομμυρίων TEU (αύξηση 8,7% και τώρα με μερίδιο αγοράς 6,4 %) και στη συνέχεια η China Cosco Shipping (αύξηση 1,4% στα 53,8 εκατομμύρια TEU, για μερίδιο αγοράς 6,2%).

Από την άλλη, οι εταιρείες στις επόμενες τρεις θέσεις αναφέρουν πτωτική κίνηση. Στην τέταρτη θέση, με 48,9 εκατομμύρια TEU, η Apm Terminal κατέγραψε πτώση 1,2% και μερίδιο αγοράς 5,6%.

Ακολούθησαν η DP World, με πτώση 4,7% και κινήσεις ίσες με 44,3 εκατομμύρια TEU (μερίδιο αγοράς 5,1%) και η Hutchison Ports με παρόμοια μείωση (-4,6% σε 43 εκατομμύρια TEU, μερίδιο αγοράς 5%).

Αξιοσημείωτη στην έβδομη θέση είναι η ισχυρή άνοδος της MSC η οποία, χάρη στην εξαγορά των τερματικών δραστηριοτήτων της Bolloré στην Αφρική, κέρδισε 10,3% σε σύγκριση με το 2022, φτάνοντας τα 42,3 εκατομμύρια TEU και μερίδιο ίσο με το 4,9% του συνόλου.

Η Drewry παρείχε επίσης πληροφορίες για τα έσοδα των. Με βάση τα στοιχεία που αναφέρθηκαν από τις AP Moller-Maersk, Bnct, Hhla, Ictsi, Santos Brasil και Westport, οι αναλυτές της εταιρείας υπολόγισαν την ετήσια αύξηση του όγκου των επιχειρήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε 7,3%.

Η μελέτη υπογράμμισε επίσης πώς το 2023 οι κεφαλαιουχικές δαπάνες των 21 ομάδων ανήλθαν σε 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια, 9% περισσότερα από ό,τι ένα χρόνο πριν.

Η PSA και η DP World ηγήθηκαν της επενδυτικής κατάταξης πέρυσι, με 1 δισεκατομμύριο δολάρια η καθεμία, ενώ από το σύνολο υπάρχουν πέντε φορείς που έχουν πραγματοποιήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες που ξεπερνούν τα 500 εκατομμύρια δολάρια.

Διαβάστε επίσης:

Ο ισραηλινός στρατός σκότωσε περίπου 100 Παλαιστίνιους μαχητές στη Ράφα

ΗΠΑ: Στρατιωτικός ομολογεί την ενοχή του στην κατηγορία πως έδινε πληροφορίες στην Κίνα

Νταλακογιώργος: Ακάλυπτοι από τις εταιρείες οι ασθενείς και τραυματισμένοι ναυτικοί