Η έκθεση «Greek Speculative S&P Investments» επισημαίνει ότι οι τιμές νεότευκτων σε όλους τους τομείς έχουν φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο από τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 με την πιο πρόσφατη ανοδική πίεση να ξεκινά το 2021.

Η δραστηριότητα μεγάλων παραγγελιών για πλοία εμπορευματοκιβωτίων και LNG το 2021/22 άσκησε ακόμη μεγαλύτερη πίεση στη χωρητικότητα των ναυπηγείων.

Λόγω της αύξησης των παραγγελιών, τα ναυπηγεία έχουν το πάνω χέρι στις διαπραγματεύσεις για τις τιμές, οι οποίες έχουν ανέβει.

«Αν και δεν προβλέπουμε επανάληψη των όγκων παραγγελιών από τα χρόνια της πανδημίας, αναμένουμε να δούμε τις τιμές νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να αυξάνονται πάνω από την ανοδική γραμμή τάσης άλλων τομέων», υποστηρίζει ο Dan Nash, Associate Director of Valuation & Analytics της VesselsValue και προσθέτει:

«οι προσδοκίες μας είναι οι τιμές των νεότευκτων εμπορευματοκιβωτίων να συνεχίσουν να αυξάνονται το 2024 και έως το 2025 με υψηλότερο ρυθμό από αυτόν των άλλων τομέων».

Η έκθεση επισημαίνει ότι εάν τα κέρδη των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίσουν να αυξάνονται, αναμένουμε ότι η ζήτηση παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων θα επιβραδυνθεί και το συνολικό βιβλίο παραγγελιών θα υποχωρήσει αργά.

«Εάν διατηρηθεί για κάποιο χρονικό διάστημα, ένα φθίνον συνολικό βιβλίο παραγγελιών θα αφαιρέσει την πίεση χωρητικότητας από τα ναυπηγεία, κάτι που συνήθως οδηγεί σε χαμηλότερες τιμές νεότευκτων», καταλήγει ο Dan Nash.

«Ωστόσο, αυτή η πτώση θα είναι σταδιακή και είναι πιθανώς 12-24 μήνες μέσα στο χρόνο, επομένως οι τιμές των πλοίων αναμένεται να παραμείνουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα».

Διαβάστε επίσης:

Η αποδέσμευση των χρηματαγορών από το ρίσκο

Τι συμβαίνει με Πειραιώς, Εθνική, ΜΟΗ, η νέα έκπληξη της Βρεττού, η ΕΕ και οι έλεγχοι σε Μηταράκη – Καιρίδη, ο τραπεζίτης και ο «ζαχαρένιος», η γκάφα της Απαλαγάκη , ο έρωτας μέσω IRIS, και το πάρτι στο Annabbel’s

Κατσικάδης: Η Μαρίνα Φλοίσβου βασίζεται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης