ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι έλεγε ο Μπόμπολας για τον Βαρδή, το ράλι σε Alpha και ΠΛΑΘ, γιατί ο Ιβάν βιάζεται να πουλήσει στον Ρέστη, ο άγνωστος εφοπλιστής Ψαρογιώργος και ο Νίκος Πατέρας και ποιοι πλήρωσαν 2.500 για ένα gala στη Νέα Υόρκη
Δεκατέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά την προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, με τεράστιες και συνεχείς αλλαγές στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, η κυβέρνηση, συνεπής στις δεσμεύσεις της, προχωρά στον απαραίτητο εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας.
Σκοπός, αφενός η ενδυνάμωση του οικονομικού οφέλους και του κοινωνικού μερίσματος για τη χώρα και την ελληνική κοινωνία και αφετέρου η ενίσχυση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών.
Τα νέα μέτρα, στον πυρήνα των οποίων βρίσκεται η άρση αντικινήτρων και ο εξορθολογισμός διαδικασιών που σχετίζονται με την επιλογή της ελληνικής σημαίας, θα ενσωματωθούν στο υφιστάμενο σταθερό και συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμικό πλαίσιο νηολόγησης ποντοπόρων πλοίων. Τα μέτρα παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία στους όρους απασχόλησης πληρωμάτων, αντανακλούν βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στο καθεστώς φορολογίας αλλοδαπών πληρωμάτων και προάγουν τη ναυτική εκπαίδευση.
Όπως τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης «Μολονότι η ελληνική πλοιοκτησία διατηρεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της, σήμερα μόνο το 16,7% της ελληνόκτητης χωρητικότητας φέρει την ελληνική σημαία. Αυτό έχει δυσμενείς συνέπειες τόσο για την εικόνα της χώρας, όσο και για τη ναυτική απασχόληση και ναυτιλιακή τεχνογνωσία.
Η δέσμη μέτρων που ανακοινώνουμε σήμερα», επεσήμανε, «στοχεύει στην αντιστροφή της εικόνας αυτής. Θέτουμε νέες βάσεις ανάπτυξης της ναυτιλίας μας, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες συνθήκες. Θέλω στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω την ηγεσία των Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, καθώς και τη Διοίκηση του Ν.Α.Τ. για την εποικοδομητική συνεργασία.
Οι πρώτες αντιδράσεις των κοινωνικών εταίρων στα μέτρα ανταγωνιστικότητας ήταν ιδιαίτερα θετικές. Επιδίωξή μας είναι να δώσουμε νέα πνοή στο ελληνικό νηολόγιο, με την εγγραφή νέων ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων, ώστε να ανακόψουμε μια πτωτική πορεία πάνω από 30 ετών. Σήμερα πάνω από 4.000 ελληνόκτητα πλοία φέρουν σημαία άλλη από την ελληνική.
Θέλουμε να περάσουμε στους Έλληνες πλοιοκτήτες ένα ισχυρό μήνυμα ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι κοντά τους, ακούει τις ανάγκες τους και ότι η γαλανόλευκη, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία που παρέχει μέσα από τα νέα μέτρα, αποτελεί την πιο αξιόπιστη επιλογή. Προσδοκούμε στην θετική ανταπόκριση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας, ώστε σε μία εποχή προκλήσεων να επιτευχθεί και αυτός ο εθνικός στόχος», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης.
Διαβάστε επίσης:
Γ. Αγγελικούσης: Το πρώτο νεότευκτο δεξαμενόπλοιο της Maran Tankers για το 2021
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!