ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Τον υψηλότερο σε αξία στόλο τάνκερ διεθνώς και τον δεύτερο σε LNG κατέχει η Ελλάδα, σύμφωνα με ανάλυση της VesselsValue.
Η αναλύτρια Rebecca Galanopoulos Jones επεξεργάστηκε τα στοιχεία της πλατφόρμας που αφορούν στις 10 κορυφαίες σε στόλο χώρες παγκοσμίως, εξετάζοντας τις συνολικές αξίες των πλοίων, τις αγοραπωλησίες και τις κορυφαίες εταιρείες κάθε χώρας. Τα στοιχεία αφορούν το τρέχον έτος μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.
Η Ελλάδα, σύμφωνα με τη μελέτη βρίσκεται στην τρίτη θέση τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε αξία στόλου. Ωστόσο, κατέχει το στόλο τάνκερ με τη μεγαλύτερη αξία διεθνώς, ύψους 56,2 δισ. δολαρίων. Συνολικά κατέχει 1.461 δεξαμενόπλοια έναντι 1.466 που αριθμεί η Κίνα.
Τα βελτιωμένα κέρδη αναζωπύρωσαν το ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο τομέα, με τα κέρδη των μεγάλων δεξαμενόπλοιων VLCC να σημειώνουν υψηλό στα 72.199 δολάρια ημερησίως, τα υψηλότερα που έχουν παρατηρηθεί εδώ και δύο χρόνια, επισημαίνει η Rebecca Galanopoulos.
Αυτό οφείλεται κυρίως στη βελτιωμένη ζήτηση, παράλληλα με τον αντίκτυπο του συνεχιζόμενου πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας. Οι αξίες σε VLCC, Suezmaxes και Aframaxes έχουν αυξηθεί κατά 14% έως 86% από τις αρχές του έτους.
Παράλληλα, η Ελλάδα διαθέτει τον δεύτερο μεγαλύτερο σε αξία στόλο LNG carriers, συνολικής αξίας 29,1 δισ. δολαρίων. Με τις τρέχουσες τιμές spot ναύλων να εκτινάσσονται στα ύψη, έχει αυξηθεί αντίστοιχα η αξία του στόλου κατά πάνω από 50% από την αρχή του έτους.
Συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος έχει αξία 156,14 δισ. δολάρια και βρίσκεται στην τρίτη θέση μετά από την Ιαπωνία (αξία στόλου 196,6 δισ. δολάρια) και την Κίνα (190,1 δισ. δολάρια).
Ο ελληνικός στόλος bulker έχει αξία 45,6 δισ. δολάρια και αυτός των containerships 18,7 δισ. δολάρια σύμφωνα με την VesselsValue.
Διαβάστε ακόμη: