ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, από τον Ιανουάριο μέχρι τις 24 Οκτωβρίου, οι ελληνικές ναυτιλιακές κατέλαβαν την πρώτη θέση διεθνώς, εξαγοράζοντας συνολικά 311 πλοία.
Το ενδιαφέρον τους εστιάστηκε στην αγορά ξηρού φορτίου, με την απόκτηση 197 bulkers, αξίας 3,37 δισ. δολαρίων. Όσον αφορά τις υπόλοιπες κατηγορίες, επένδυσαν 1,46 δισ. δολάρια για 76 τάνκερ, 395 εκατ. δολάρια για 28 containerships και 226 εκατ. δολάρια για 4 gas carriers.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι Κινέζοι με εξαγορές second hand πλοίων αξίας 4,32 δισ. δολαρίων και ακολούθησαν οι Ελβετοί με εξαγορές σχεδόν 2 δισ. δολαρίων.
Στις πωλήσεις μεταχειρισμένων πρωτοστάτησαν οι Ιάπωνες, που έχουν εισπράξει συνολικά 3,72 δισ. δολάρια για 225 πλοία, ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν πουλήσει 201 πλοία συνολικής αξίας 3,035 δισ. δολαρίων. Από αυτά τα 93 ήταν φορτηγά πλοία, τα 73 τάνκερ, τα 27 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα 4 gas carriers.
Οι πρωταγωνιστές της αγοράς ξηρού φορτίου
Η ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, έκανε δυναμική φέτος είσοδο στον συγκεκριμένο τομέα, προχωρώντας σε μπαράζ εξαγορών bulkers.
Οι εξαγορές έγιναν σταδιακά, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, ενώ δεν έχει γίνει γνωστό το συνολικό τίμημα που κατέβαλε η εταιρεία για τη δημιουργία του νέου στόλου.
Ωστόσο, κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου, η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή, επισήμανε ότι από τις αρχές του έτους έχει παραλάβει 34 φορτηγά πλοία, ενώ αναμένει την παράδοση τριών ακόμη μέχρι το τέλος του έτους. Όλος ο στόλος ξηρού φορτίου που απέκτησε, δραστηριοποιείται στην spot αγορά, αποφέροντας της ισχυρά έσοδα.
Κεφάλαια 186,2 εκατ. δολαρίων έχει διαθέσει φέτος η Star Bulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, για να ενισχύσει περαιτέρω τον ήδη ισχυρό στόλο της, με εννέα φορτηγά πλοία. Τον Φεβρουάριο απέκτησε επτά σύγχρονα πλοία από την Scorpio Bulkers, με την μέθοδο του leasing, με τις υποχρεώσεις των πλοίων να ανέρχονται στα 102,3 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για τρία bulker τύπου ultramaxes τα SBI Pegasus, SBI Ursa και SBI Subaru και τέσσερα τύπου κamsarmaxes, τα SBI Capoeira, SBI Carioca, SBI Lambada, και SBI Macarena.
Στη συνέχεια ανακοίνωσε την εξαγορά δύο οικολογικού τύπου Kamsarmaxes χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο. κατασκευασμένα στο ναυπηγείο Yamic (μία κοινοπραξία των Mitsui και New Yangzijiang).
Η Seanergy Maritime Holdings με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη έχει αγοράσει από τις αρχές του έτους έξι φορτηγά πλοία, συνολικής αξίας 166 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue. Πρόκειται για την μοναδική εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου Capesize.
Containerships
Από τις πιο σημαντικές κινήσεις στα μεταχειρισμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φέτος, ήταν αυτή της ναυτιλιακής Danaos του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, η οποία προχώρησε στην στην εξαγορά έξι οικολογικού τύπου containerships συνολικής αξίας 260 εκατ. δολαρίων. Τα πλοία, χωρητικότητας 5.466 teu έκαστο, έχουν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Hanjin Subic Bay και έχουν μέση ηλικία 6,8 έτη. Βρίσκονται σε χρονοναυλώσεις με κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών, με μέση διάρκεια περίπου δύο έτη.
Επίσης, η Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, εξαγόρασε 12 containerships από την Borealis Finance αξίας 233,9 εκατ. δολαρίων και τέσσερα reefer boxships έναντι 148 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε ακόμα:
Costamare: Εκτίναξη κερδών στο τρίτο τρίμηνο, υψηλή ρευστότητα και αναδιάρθρωση του στόλου
Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές έστειλαν φέτος πλοία στα διαλυτήρια – Στο επίκεντρο τα τάνκερ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα