Οι αξίες των φορτηγών πλοίων αυξάνονται ολοένα και περισσότερο φέτος, σε όλες τις ηλικίες και κατηγορίες, με τους τύπους των capesize και supramax να πρωταγωνιστούν, σύμφωνα με ανάλυση της Veson Nautical.

Οι αγοραπωλησίες bulkers έχουν αυξηθεί σε ετήσια βάση κατά 35%. Τον Φεβρουάριο του 2024 ολοκληρώθηκαν 33 πωλήσεις Capesize σε σύγκριση με μόλις 9 τον Φεβρουάριο του 2023, αύξηση περίπου 267% σε σύγκριση με πέρυσι. Για τον τομέα Supramax, αυτός ο αριθμός αυξήθηκε κατά περίπου 20%.

1

Οι Έλληνες αγοραστές είναι οι πιο δραστήριοι στον τομέα των μεταχειρισμένων capesize, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 33% των αγορών, καθώς και στον τομέα των Supramax, όπου κατέλαβαν επίσης την πρώτη θέση μαζί με τους Κινέζους αγοραστές, με μερίδιο περίπου 28%.

Με βάση τα στοιχεία που επιμελήθηκε η Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, στον τομέα Capesize, οι τιμές στα πλοία ηλικίας 20 ετών και χωρητικότητας 180.000 dwt, έχουν εκτοξευθεί κατά περίπου 39,6% από 13,86 εκατ. δολάρια σε 19,35 εκατ. δολάρια, στα υψηλότερα επίπεδα από το 2010.

Από την άλλη πλευρά, στα νεότευκτα Supramax χωρητικότητας  60.000 dwt οι τιμές έχουν ενισχυθεί κατά περίπου 12,6% από την αρχή του έτους, από 33,44 εκατ. δολάρια σε 37,64 εκατ. δολάρια.

Οι αυξήσεις στις αξίες των bulkers από το 2010

Σε σύγκριση με πέρυσι, οι τιμές των Capesize παρουσίασαν εντυπωσιακά κέρδη και στα νεότευκτα χωρητικότητας 180.000 dwt, καθώς  αυξήθηκαν κατά περίπου 43,3% από 53,25 εκατ. δολάρια σε 76,22 εκατ. δολάρια.

Μέχρι σήμερα, ο όγκος των πωλήσεων των Capesize έχει υπερδιπλασιαστεί σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, με 42 πωλήσεις να καταγράφονται από την 1η Ιανουαρίου 2024 σε σύγκριση με 20 για την ίδια περίοδο πέρυσι.

Κέρδη στην αγορά ξηρού φορτίου

Η πρόσφατη αύξηση των τιμών μπορεί να αποδοθεί στα ισχυρά κέρδη από ναύλα, που είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτα αυτή την περίοδο του έτους.

Παραδοσιακά, το πρώτο τρίμηνο θεωρείται περίοδος ηρεμίας για τα φορτηγά πλοία λόγω της εποχικότητας και των εορτασμών του κινεζικού νέου έτους, που συνήθως οδηγούσαν σε μια προσωρινή παύση της κινητικότητας της αγοράς.

Ωστόσο, φέτος αποτελεί εξαίρεση, καθώς τα τρέχοντα κέρδη των capesize έχουν εκτιναχθεί στα υψηλότερα εποχιακά επίπεδα από το 2010.

Τα τρέχοντα ημερήσια ναύλα της spot αγοράς για τα bulkers κυμαίνονται περίπου στα 35.750 δολάρια ημερησίως, ποσό υπερδιπλάσιο από τα αντίστοιχα ναύλα πέρυσι την ίδια περίοδο, που ήταν περίπου στα 15.000 δολάρια ημερησίως.

Αυτή η άνοδος μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός ότι οι εμπορικές συναλλαγές της Κίνας ξεπέρασαν τις προσδοκίες, γεγονός που υποδηλώνει μια θετική μεταβολή στα παγκόσμια εμπορικά μοτίβα τους πρώτους μήνες του έτους.

Επιπλέον, η αυξημένη ζήτηση για μεταφορά φορτίων ανά τόνο-μίλι έχει επίσης δώσει ώθηση στα ναύλα των φορτηγών πλοίων, καθώς οι ανησυχίες για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησαν σε διαταραχές στη Διώρυγα του Σουέζ, ωθώντας πολλούς πλοιοκτήτες να στραφούν σε πιο μακρινές διαδρομές γύρω από τα ακρωτήρια προκειμένου να αποφύγουν τις προβληματικές περιοχές.

Διαβάστε επίσης:

Οι 5 πυλώνες της Κυπριακής Ναυτιλίας: Ανδρέας Χατζηγιάννης, Πόλυς & Νίκος Χατζηιωάννου, Χαράλαμπος Μυλωνάς και Γιώργος Μούσκας

Γιώργος Μούσκας: Μια σταθερά αξία για τη ναυτιλία της Κύπρου

Έλληνες εφοπλιστές: Τι αγοράζουν και τι πουλούν στη second hand αγορά