Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ενός ελληνικού δεξαμενόπλοιου μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων μαζί με δύο μηχανικούς που ήταν ναυτολογημένοι και εργαζόμενοι στο πλοίο ομολόγησαν την ενοχή τους στην τελευταία υπόθεση παραβίασης MARPOL στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.

Τα πρόστιμα ανήλθαν συνολικά σε 4,5 εκατομμύρια δολάρια για αδικήματα όπως η απόρριψη πετρελαϊκών αποβλήτων στα χωρικά ύδατα των ΗΠΑ και η προσπάθεια απόκρυψης του εγκλήματος, συμπεριλαμβανομένης της παραποίησης αρχείων.

1

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ανέφερε ότι το δεξαμενόπλοιο χημικών Kriti Ruby διέπραξε τα συγκεκριμένα αδικήματα κατά τη διάρκεια που βρίσκονταν στα λιμάνια Τζάκσονβιλ της Φλόριντα και Νιούαρκ του Νιου Τζέρσεϊ, τον Μάιο, τον Σεπτέμβριο του 2022.

Το πλοίο Kriti Ruby είναι κατασκευασμένο το 2008 και η χωρητικότητα του, είναι 48.000 dwt και είναι νηολογημένο στην Ελλάδα.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Avin International, και ο διαχειριστής χειριστής Kriti Ruby, Special Maritime Enterprises υπέβαλαν τις δηλώσεις τους ενοχής στις 23 Δεκεμβρίου. Το σημαντικό είναι ότι και οι δύο εταιρείες παραδέχθηκαν ένοχες για την ρύπανση, παραποίηση αρχείων και παρακώλυση της Δικαιοσύνης.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία διατάχθηκε να πληρώσει 3.375.000 δολάρια και η διαχειρίστρια επιπλέον 1.125.000 δολάρια. Ωστόσο, και οι δύο εταιρείες θα εκτίσουν ποινή που προβλέπει πενταετή περίοδο, συμμόρφωσης και παρακολούθησης.

Το πλοίο φέρεται να απέρριψε πετρελαϊκά απόβλητα στη θάλασσα μέσω του αποχετευτικού του συστήματος παρακάμπτοντας τον απαιτούμενο εξοπλισμό πρόληψης της ρύπανσης. Εκτός από τη μη καταγραφή των εκκενώσεων, το USCG αποκάλυψε ότι το πλήρωμα έκρυψε τις περισσότερες από τις αντλίες και τους εύκαμπτους σωλήνες που χρησιμοποιούνται για τη διεξαγωγή των εργασιών παράκαμψης σε ένα σφραγισμένο φράγμα.

Ο πρώην αρχιμηχανικός και ο δεύτερος μηχανικός του Kriti Ruby καταδικάστηκαν επίσης αφού προηγουμένως παραδέχθηκαν την ενοχή τους. Ο πρώην αρχιμηχανικός Κωνσταντίνος Ατσαλής, όχι μόνο παραδέχτηκε ότι παραποίησε το βιβλίο πετρελαίου του πλοίου, αλλά παραδέχτηκε επίσης ότι το πλήρωμα του πλοίου είχε παρακάμψει εν γνώσει του τον απαιτούμενο εξοπλισμό πρόληψης της ρύπανσης απορρίπτοντας πετρελαιοειδή απόβλητα από το μηχανοστάσιο του πλοίου μέσω του αποχετευτικού του συστήματος στη θάλασσα.

Επιπλέον, παραδέχτηκε ότι έδωσε εντολή στα μέλη του πληρώματος να κρύψουν τον εξοπλισμό που χρησιμοποιήθηκε για τη διεξαγωγή αυτών των μεταφορών. Καταδικάστηκε σε ποινή έκτισης φυλακής και πρόστιμο 5.000 δολαρίων.

Ο Sonny Bosito, ο οποίος ήταν ο δεύτερος μηχανικός στο δεξαμενόπλοιο, ομολόγησε επίσης την ενοχή του για απόκρυψη της ρύπανσης παραποιώντας τα αρχεία. Καταδικάστηκε και αυτός σε ποινή φυλάκισης.

«Η προτεραιότητα των κερδών σε σχέση με το περιβάλλον με την απόρριψη πετρελαϊκών αποβλήτων στη θάλασσα και την εργασία για την κάλυψη αυτής της ρύπανσης είναι παράνομη», δήλωσε ο Βοηθός Γενικός Εισαγγελέας Τοντ Κιμ της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Υπουργείου Δικαιοσύνης (ENRD). «Είμαστε δεσμευμένοι στην επιβολή του νόμου και στην καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης».

Τα προβλήματα εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια μιας διευρυμένης επιθεώρησης της USCG από το κράτος λιμένα τον Σεπτέμβριο του 2022 στο Νιούαρκ. Το δεξαμενόπλοιο αναφέρθηκε για ελλείψεις, συμπεριλαμβανομένων μπλοκαρίσματος στο σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου εκροής πετρελαίου και στον εξοπλισμό φιλτραρίσματος λαδιού. Εκείνη την εποχή, η USCG ανέφερε επίσης ότι το βιβλίο πετρελαίου δεν υπήρχε.

Το Kriti Ruby κρατήθηκε επί επταήμερο. Το σκάφος αναφέρθηκε επίσης για πέντε επιπλέον ελλείψεις σε μια επακόλουθη επιθεώρηση USCG τον Νοέμβριο του 2022 στη Φιλαδέλφεια.

Διαβάστε επίσης

Διχασμένοι οι αναλυτές για το μέγεθος της επικείμενης μείωσης επιτοκίων από την Τουρκία

Λαβρόφ: Ο νέος ηγέτης της Συρίας χαρακτήρισε μακροχρόνιες και στρατηγικές τις σχέσεις με τη Ρωσία

Μαρούσι: Στο ΚΑΤ με τραύματα δύο 17χρονοι μετά από επίθεση 15 ατόμων