Σε μια εορταστική ατμόσφαιρα στο ξενοδοχείο “Μεγάλη Βρετανία” το Propeller Club of Piraeus Port βράβευσε τους εννέα πρώην προέδρους του που είναι εν ζωή, καθώς και το στέλεχος επί σειρά ετών της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Αθήνα, Νταίζη Ανδριανοπούλου, παρουσία της υπό πρέσβειρας των ΗΠΑ Maria Olson, του υφυπουργού Ναυτιλίας, Στέφανου Γκίκα και σημαντικών παραγόντων της ναυτιλίας.

Ο πρόεδρος, Κωστής Φραγκούλης, επισήμανε ότι εφέτος το Propeller Club Πειραιά συμπληρώνει 90 χρόνια διαρκούς υποστήριξης της εκπαίδευσης της προώθησης των σχέσεων ΗΠΑ – Ελλάδας, της αριστείας και της φιλανθρωπικής δράσης.

1

Ανακοίνωσε επίσης ότι το Propeller Club θα δώσει στο Πολεμικό Ναυτικό μια μεγάλη δωρεά για την θωράκιση του.

Στη συνέχεια βραβεύθηκαν οι πρώην πρόεδροι, Γιώργος Μπέζης, που διετέλεσε πρόεδρος την περίοδο 1991 – 1993, Αργύρης Σκόνδρας (2001 – 2003), Μάρκος Φόρος (2003 – 2005), Βλάσης Κατράντζος (2005 – 2007), Νικόλας Τσαβλίρης (2007 – 2009), Νίκι Παππαδάκης 92009- 2011), Αντώνης – Σταμάτης Φαράκλας (2011 -2013) και Γιώργος Ξηραδάκης (2013 – 2019), ο οποίος είναι και ο μακροβιότερος πρόεδρος.

Ο Αντώνης Φαράκλας, είναι Managing Director – Chartworld Shipping Corporation, έχει συμβάλλει ενεργά στον δημόσιο διάλογο της εγχώριας αλλά και διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, καθώς είναι μέλος σε σημαντικό αριθμό επιτροπών νηογνωμόνων, ενώσεων και συλλογικών φορέων εκπροσώπησης. Κατάγεται από τον ναυτότοπο της Χίου, αποφοίτησε από το Ναυτικό Λύκειο Βροντάδου το 1972. Το 1976 αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Sussex με πτυχίο μηχανολόγου μηχανικού, ενώ αμέσως μετά ολοκλήρωσε με επιτυχία μεταπτυχιακό πρόγραμμα ναυπηγικής στο Πανεπιστήμιο του Strathclyde (1977-1978).

Το 1980 ξεκίνησε να εργάζεται στον όμιλο Κολλάκη, οδηγώντας την εταιρεία στο να καταγράψει μια σημαντική πορεία εξέλιξης, από ανερχόμενη οικογενειακή επιχείρηση κατά τη δεκαετία του 1970 σε μια καταξιωμένη διεθνώς διαχειρίστρια εταιρεία με παγκόσμιο εκτόπισμα.

Ο Αντώνιος Φαράκλας έχει πλήρη εποπτεία όλων των σύνθετων πτυχών της διαχείρισης μιας ναυτιλιακής εταιρείας. Είναι αναμφίβολο ότι η κριτική του σκέψη καθώς και η hands-on λήψη αποφάσεων από πλευράς του έχουν συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην άνθηση και στη γιγάντωση των εταιρειών Charterwell Maritime S.A./ Chartworld Shipping Corporation και Chartworld Maritime Management Corporation του ομίλου Κολλάκη.

Ο Αντώνιος Φαράκλας, εκτός από τη δραστηριότητά του ως διευθύνον στέλεχος, συμβάλλει ενεργά στον δημόσιο διάλογο της εγχώριας αλλά και διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, καθώς είναι μέλος σε σημαντικό αριθμό επιτροπών νηογνωμόνων, ενώσεων και συλλογικών φορέων εκπροσώπησης.

Ο Βλάσης Κατράντζος είναι γιος του αείμνηστου Νίκου Κατράντζου που δημιούργησε το εμβληματικό πολυκατάστημα “Κατράντζος Σπορ” που καταστράφηκε στην μεγάλη πυρκαγιά – εμπρησμό μαζί με το “Μινιόν”. Στη συνέχεια ίδρυσε την Katrantzos Security. Κόρη του είναι η γνωστή και ταλαντούχος σχεδιάστρια μόδας Μαίρη Κατράντζου. Τα ρούχα με την υπογραφή της εισπράττουν εγκωμιαστικά σχόλια και ντύνουν, μεταξύ άλλων, διασημότητες όπως τη Μισέλ Ομπάμα και τη Μελάνια Τραμπ.

Ο Μάριος Κυριάκου γεννήθηκε στη Λεμεσό της Κύπρου. Το 1956 πήγε με την οικογένειά του στην Αγγλία, όπου το 1963 σπούδασε στο Ινστιτούτο Ορκωτών Ελεγκτών της Αγγλίας (Institute of Chartered Accountants in England and Wales). Από τον Μάιο του 1969 που ήρθε στην Ελλάδα, άρχισε να εργάζεται για την καταξιωμένη ελεγκτική εταιρεία PMM, μετέπειτα KPMG της οποίας είναι σήμερα Senior Partner.

Συνέβαλε τα μέγιστα στη δημιουργία του Συλλόγου Εγκεκριμένων Λογιστών Ελεγκτών Ελλάδας (ΣΕΛΕ), για τη διεκδίκηση του δικαιώματος της αναγνωρισμένης άσκησης του ελεγκτικού επαγγέλματος στην Ελλάδα σε ελεύθερη βάση. Είναι καταξιωμένος Ορκωτός Ελεγκτής, αναγνωρισμένος για την πολύχρονη προσφορά του στην ανάπτυξη του ελεγκτικού επαγγέλματος στην Ελλάδα.

Η ιστορία της οικογένειάς του και η συνεισφορά της στην ιστορία της Κύπρου ξεκινά με τον Θεόδουλο Κωνσταντινίδη, ο οποίος αναγνωρίσθηκε και ως ο Πατέρας της Κυπριακής Δημοσιογραφίας.

Το 1963 τελείωσε το Λύκειο και είχε την τύχη να γίνει δεκτός στο Ινστιτούτο των Ορκωτών Ελεγκτών της Αγγλίας (Institute of Chartered Accountants in England and Wales) και να ολοκληρώσει τις σπουδές του χωρίς καθυστέρηση, έτσι ώστε στα 22 του να έχει το πτυχίο του Ορκωτού Ελεγκτή και μερικά χρόνια πρακτικής εμπειρίας ταυτόχρονα.

Τον Μάιο του 1969, σε ηλικία 23 χρονών, εγκατέλειψε την Αγγλία και έφτασε στην Ελλάδα όπου αρχίζει το τρίτο μέρος της ζωής του.

Το Institute of Chartered Accountants in England and Wales τον τίμησε σε τελετή στο Λονδίνο για την πολύχρονη προσφορά του στο Institute, στην ανάπτυξη του ελεγκτικού επαγγέλματος στην Ελλάδα και την εδραίωση της συνεργασίας Ινστιτούτου και ΣΟΕΛ.

Από τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας έχει τιμηθεί με το Βραβείο Διεθνούς Αριστείας Κυπρίων.

Ο Γεώργιος Μπέζης γεννήθηκε το 1930 στη Βραΐλα της Ρουμανίας και δραστηριοποιήθηκε ως Ναυτικός Πράκτορας σε Ελλάδα και Τουρκία. Η εταιρεία Griechenstrasse είχε ιδρυθεί από τον πατέρα του, Μανώλη Μπέζη, το 1800. Με τη μητέρα του Παρασκευή, το γένος Λεκκού, μεγαλώνει στη Βιέννη πλάι στον θείο του Στέφανο Λεκκού και αργότερα στην Κωνσταντινούπολη, κοντά στον άλλο του θείο Λεκκού, καθηγητή στην Εμπορική Σχολή της Χάλκης. Φοίτησε και στη Νομική Σχολή Αθηνών, παίρνοντας ταυτόχρονα και την ελληνική υπηκοότητα.

Νέος εργάζεται στο Πρακτορείο Messageries Maritimes στη Ροδεστό, σημερινή Tekirdag, στον Μαρμαρά και μετά στο δικό του Πρακτορείο στον Πύργο (Bourgas) της Βουλγαρίας. Παντρεύεται την Ελένη, κόρη του Αχιλλέα Ζωγράφου, Αρχιτέκτονα, που φιλοτέχνησε τις πόρτες ΝΤΟΛΜΑ ΜΠΑΞΕ.

Το 1944 εγκαταλείπει τη Ρουμανία και εγκαθίσταται με την οικογένειά του στην Κωνσταντινούπολη. Ο Γεώργιος αρχίζει τις σπουδές του στο αμερικανικό Ροβέρτιο Κολέγιο της Κωνσταντινούπολης και στο Hotchkiss της Αμερικής και παίρνει πτυχίο από το Πανεπιστήμιο Wharton της Πενσυλβάνια στη Φιλαδέλφεια της Αμερικής. Στη συνέχεια παρακολουθεί μαθήματα στο London School of Economics.

Η επαγγελματική του δραστηριότητα ξεκινά το 1954 στην Τουρκία, για να ακολουθήσουν η Γερμανία το 1956-1958 και πάλι η Τουρκία το 1959 μέχρι το 1964, όπου διώκεται από εκεί μαζί με τον πατέρα του, διατηρώντας όμως το γραφείο του.

Το 1967 παντρεύεται την Karen και αποκτά τρεις κόρες. Η πρώτη κόρη ασχολείται με την οικογενειακή επιχείρηση, η δεύτερη με τα ξενοδοχειακά ενώ η μικρότερη εργάζεται κι εκείνη στην οικογενειακή επιχείρηση.

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του έχει λάβει το Ανώτατο γερμανικό Παράσημο προς έναν αλλοδαπό και, ως Γενικός Πρόξενος του Ισημερινού στην Ελλάδα, έχει οργανώσει το Προξενικό Σώμα στην Ελλάδα, στο οποίο διετέλεσε Πρόεδρος για 12 χρόνια.

Για 39 χρόνια υπήρξε μέλος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, του οποίου διετέλεσε και Αντιπρόεδρος, συνεισφέροντας με τη δράση του στη Διεθνή και Ευρωπαϊκή Προστασία του Περιβάλλοντος, με την προώθηση των υδρομεταφορών.

Έχει διατελέσει Πρόεδρος του Propeller Club, Πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Συλλόγου «Φιλαδέλφεια» στην Αθήνα, καθώς και των επιχειρήσεων του Ομίλου Μπέζη στην Ελλάδα και την Τουρκία.

Ο Μάρκος Φόρος, πρώην πρόεδρος του Propeller Club του Πειραιά, με σπουδές στο Harvard και στο London School of Economics and Political Science, στέλεχος επί σειρά ετών του ομίλου Χανδρή και ήταν μη εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Λαϊκής Τράπεζας ” και της Μαρφίν”.

Ο Μάρκος Φόρος γεννήθηκε στη Χίο και ήρθε στην Αθήνα το 1960. Εζησε από το 1966 ως το 1972 στο Λονδίνο και από το 1972 ως το 1976 στις ΗΠΑ. Διετέλεσε μέλος πολλών ενώσεων και σωματείων που σχετίζονται με τις επαγγελματικές του δραστηριότητες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επίσης επί σειρά ετών ήταν ανώτατος της Celebrity Cruises του ομίλου Χανδρή, ενώ στη συνέχεια ανέλαβε οικονομικός διευθυντής του ομίλου και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του.

Το 1969 φοίτησε στο London School of Economics and Political Science, όπως τον είχε συμβουλεύσει ο φίλος του πατέρα του Μίμης Χανδρής, και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Harvard Graduate School of Business Administration.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Harvard, το 1973, ανέλαβε καθήκοντα στο πλευρό του προέδρου της εταιρείας δημοσίων σχέσεων C. Paul Luongo Company της Βοστώνης. Από τον Ιούνιο του 1974 ως τον Ιανουάριο του 1976 ανέλαβε σημαντικές θέσεις στη First National Bank of Chicago.

Από τον Απρίλιο του 1975 άρχισε να μπαίνει στη ζωή του η ναυτιλία καθώς ανέλαβε καθήκοντα στο ναυτιλιακό τμήμα της Τράπεζας στο Λονδίνο. Με μια καριέρα στην Αμερική, στον Πειραιά, στο Λονδίνο, στο Χονγκ Κονγκ, απέκτησε διεθνή εμπειρία και τον Φεβρουάριο του 1976 άρχισε η μακρά θητεία του στον όμιλο Χανδρή.

Ο Νικόλας Τσαβλίρης, γεννήθηκε το 1946 στο Λονδίνο όπου ο πατέρας του είχε αναπτύξει επιχειρηματική δραστηριότητα από την προπολεμική περίοδο. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Ελλάδα το 1956, ενεγράφη στο Κολλέγιο Αθηνών απ’ όπου αποφοίτησε το 1966. Ακολούθως μετέβη στο Λονδίνο για την περαιτέρω επιμόρφωσή του στους τομείς της Νομικής και των Ναυτιλιακών.

Έχει λάβει Πτυχίο στα Ναυτιλιακά από το City of London College, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στο Ναυτικό Δίκαιο από το University College, Masters Degree in Law (L.L.M.) από το University of London, ενώ πέρασε με διάκριση τις εξετάσεις για την ανάδειξή του ως Fellow of the Institute of Chartered Shipbrokers.

Μετά την πρόωρη απώλεια του πατέρα του και ιδρυτή της οικογενειακής επιχείρησης, ανέλαβε τη διεύθυνσή της συνεργαζόμενος με τους αδελφούς του Γιώργο και Ανδρέα και επιτυγχάνοντας τη διαρκή της εξέλιξη στους τομείς των ρυμουλκήσεων, των ναυαγιαιρεσιών και της φορτηγού ναυτιλίας.

Πέρα από την ενασχόλησή του με τον οικογενειακό όμιλο, έχει επιδείξει εξαιρετική δραστηριότητα στα ναυτιλιακά κοινά, έχοντας διατελέσει, μεταξύ άλλων, πρόεδρος στην Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων για περισσότερα από 25 χρόνια, πρόεδρος του Institute of Chartered Shipbrokers — Greek Branch (2005 έως σήμερα), πρόεδρος του International Propeller Club of the United States — Port of Piraeus (2007–2009), μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, αντιπρόεδρος της Hellenic Marine Environment Protection Association (HΕLMEPA), μέλος της διοικούσης επιτροπής του International Salvage Union και του European Tugοwners Association.

Παράλληλα, συμμετέχει σε πολλούς επαγγελματικούς και κοινωνικούς φορείς, ενώ επί μακρά σειρά ετών έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εν γένει δραστηριότητα του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος «Κολλέγιο Αθηνών», το οποίο υπηρετεί ως μέλος ΔΣ/αντιπρόεδρος από το 1999 και ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου από το 2017.

Ο εφοπλιστής Νίκι Παππαδάκης, διευθύνει την ναυτιλιακή εταιρεία Kassian Maritime, που το όνομα της σε παραπέμπει στην γενέτειρα του, διαθέτει έξι φορτηγά πλοία, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι όλα τα πλοία ταξιδεύουν με ελληνική σημαία

Η οικογένεια Παππαδάκη, έχει επίσης μια πλούσια κοινωνική προσφορά, ενώ πριν από χρόνια δώρησε στο Λιμενικό Σώμα το αβύθιστο σκάφος “Αντώνης Παππαδάκης”, με το οποίο επιχειρούν τα στελέχη του σε δύσκολες καταστάσεις.

Ο Νικόλαος Παππαδάκης, όπως και ο δίδυμος αδερφός του, Γιώργος – που δεν ζει – γεννήθηκε το 1938 στην Γαλλία, όμως, αποτελεί μέλος μιας παραδοσιακής ναυτιλιακής οικογένειας που έλκει την καταγωγή της από το ακριτικό και ηρωϊκό νησί των Δωδεκανήσων, την Κάσσο.

Σε ηλικία δέκα ετών ήρθε με την οικογένεια του στην Αθήνα για να σπουδάσουν μαζί με τον δίδυμό του αδελφό, Γιώργο, στο Κολλέγιο Αθηνών και να μάθουν την ελληνική γλώσσα.

Ο Νίκος Παππαδάκης, διετέλεσε πρόεδρος της Intercargo, αλλά προηγουμένως ήταν πρόεδρος της HELMEPA. Η οικογένεια Παπαδάκη έχει βαθιές ρίζες στη ναυτιλία

Ο Νίκος Παπαδάκης είναι ένας σεμνός άνθρωπος και αγνός πατριώτης. Δώρησε στο Δήμο Κάσου, ένα επιβατηγό πλοίο, μεταφορικής ικανότητας 40 επιβατών για τις ανάγκες των κατοίκων του νησιού.

Επίσης, μαζί με τον αδελφό του Γιώργο, δώρισε στο Λιμενικό Σώμα, το αβύθιστο ναυαγοσωστικό σκάφος «Αντώνης Παπαδάκης» στη μνήμη του πατέρα του. Επίσης στις Ανώτατες Δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού, δώρισε προσομοιωτή γέφυρας πλοίων και ραντάρ για την υψηλή ναυτική εκπαίδευση των Ελλήνων ναυτικών.

Ο Νίκ Παππαδάκης τιμήθηκε και με το Βραβείο της Lloyd’s List / Propeller Club «Επίτευγμα Ζωής» για την εξαιρετική σταδιοδρομία στην οποία φαίνεται σε κάθε βήμα η αγάπη του για την ναυτιλία και το ενδιαφέρον του για την θάλασσα και τους ναυτικούς.

Ο Νικ Παππαδάκης ήταν ανάμεσα στους πρώτους εφοπλιστές που κατάλαβε την σπουδαιότητα της Κίνας ως μεγάλου επιχειρηματικού εταίρου και σημαντικού κατασκευαστή πλοίων.

Μεταξύ άλλων ρόλων έχει υπηρετήσει ακατάπαυστα την βιομηχανία, σε διάφορες θέσεις: έχει διατελέσει πρόεδρος του Intercargo, πρόεδρος της Helmepa και πρόεδρος του Propeller Club Πειραιώς.

Ο Γιώργος Ξηραδάκης, είναι ο άνθρωπος της ναυτιλίας που συνέδεσε την Ακτή Μιαούλη με τη Σαγκάη και κυρίως διεύρυνε τις πιστώσεις των τραπεζικών ιδρυμάτων της Κίνας προς τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες.

Άλλωστε, για το λόγο αυτό, συμμετέχει και σε διοικητικά συμβούλια, αρκετών ναυτιλιακών εταιρειών.

Ο Γιώργος Ξηραδάκης, για τις σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει είναι και πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, ενώ είναι και ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της XRTC Business Consultants.

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1964 και μεγάλωσε στον Βόλο. Αποφοίτησε την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου και εργάστηκε σε ελληνικά πλοία.

Απόκτησε Diploma in Commercial Operations – City of London Polytechnic και MSc in Maritime Studies- University of Wales. Εργάστηκε στην Credit Lyonnais τόσο στην Αθήνα όσο και στο Παρίσι ως Ανώτατο στέλεχος ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων.

Το 1999 ίδρυσε την εταιρεία XRTC Business Consultants η οποία ενεργεί ως εμπορικός εκπρόσωπος ξένων τραπεζών στην Ελληνική Ναυτιλία. Από το 2009 η XRTC ενεργεί ως σύμβουλος της κινεζικής χρηματοοικονομικής αγοράς και το 2010 βραβεύτηκε από τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards ως «Χρηματοδότης της Χρονιάς 2010» για την ολοκλήρωση του πρώτου διμερούς δανείου μεταξύ κινεζικής τράπεζας και Έλληνα πλοιοκτήτη που υπογράφηκε παρουσία των πρωθυπουργών των δύο χωρών.

Είναι Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ε.N, Αντιπρόεδρος του Ελληνο-Κινεζικού Επιμελητηρίου, Επίτιμο μέλος και Ειδικός Σύμβουλος του ΔΣ του ΕΒΕΠ, Επίτιμος Πρόεδρος του Propeller Club-Πειραιά, Μελος το ΔΣ της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά, μέλος της Επιτροπής Μεσογείου του Κινέζικου Νηογνώμονα (CCS) Πειραιά, του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος και του Ελλάς Λίμπερτυ Πλωτού Μουσείου. Τον Μάιο του 2019 συμμετείχε στις Ευρωεκλογές ως υποψήφιος Ευρωβουλευτής.

Διαβάστε επίσης:

Xclusiv: Πτώση στους ναύλους των φορτηγών, αύξηση κατά 7,5 εκατ. δολάρια στα τάνκερ που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο στην Κίνα

Castor Maritime (Πέτρος Παναγιωτίδης): Πούλησε πλοίο κοντέινερ με 16,5 εκατ. δολάρια

Ντόναλντ Τραμπ: Διατάσσει να κατασκευαστεί αντιπυραυλική ασπίδα τύπου «Σιδηρούς Θόλος»