ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Χειμαρρώδης και ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν πριν από λίγο ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου στο πλαίσιο του διαλόγου που διεξάγεται στο συνέδριο των Δελφών.
Ο Γιώργος Προκοπίου έδωσε συγχαρητήρια στην κυβέρνηση που ήδη έχει κάνει πολλά, αλλά χρειάζεται να εκπαιδεύσει τους δημόσιους υπαλλήλους για να μην υπάρχει ένα κράτος κτήνος και τέρας.
Η γραφειοκρατία πρέπει να μην υπάρχει.
Μιλώντας για το θέμα του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά είπε είπε ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να πουλάει ακατέργαστα διαμάντια, αλλά επεξεργασμένα.
«Δεν είναι δυνατόν να σου πουλάει Ναυπηγείο που λειτουργεί 60 χρόνια και να σου λέει υπόγραψε και μετά θα δούμε αν έχεις πρόσβαση στη θάλασσα, στο δρόμο, με την αρχαιολογία, το Δασαρχείο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Προκοπίου.
Ο εφοπλιστής Γ. Προκοπίου τόνισε ότι δεν ήρθα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για να γίνω Πολέμαρχος, αλλά ήρθα για να επενδύσω στην τεχνολογία και να δημιουργήσουμε ένα Ναυπηγείο που θα ναυπηγεί το πλοίο από την αρχή και θα διαθέτει δικό του τεχνολογικό εξοπλισμό και πρόσθεσε:
«Η επιθυμία μου είναι να είμαστε αυτάρκεις. Η κυβέρνηση πρέπει να βάλει πλάτη, όχι μόνο για το σήμερα, αλλά να δει τι πρόκειται να γίνει στο μέλλον. Επιβάλλεται να έχει αντανακλαστικά.
Η διαδικασία του διαγωνισμού ήταν διαφανής. Ενημερώθηκα για τον διαγωνισμό οκτώ μόνο ημέρες πριν την λήξη του, όταν με πληροφόρησαν ότι υπάρχει μόνο ένας ενδιαφερόμενος. Τρέξαμε και δημιουργήσαμε τις εταιρείες, να βγάλουμε τις εγγυητικές. Αλλά δεν είναι δυνατόν να σου πουλάνε ένα ναυπηγείο που δεν έχει πρόσβαση στη Θάλασσα και να σου λένε έλα να υπογράψεις μετά θα βρούμε. Ο χώρος που θέλει ο Δήμος είναι ένας ιδανικός χώρος για μαύρισμα, αφού δίπλα του ξεφορτώνουν βενζίνες και πετρέλαια.
Έχουμε την τεχνογνωσία για την κατασκευή των Mega Yachts από την Olympic Marin και θα προχωρήσουμε δυναμικά.
Υπάρχουν ενδιαφερόμενοι να επενδύσουν μαζί μας από όλο τον κόσμο, αλλά και η κυβέρνηση θα πρέπει να ζητήσει για αυτούς που θέλουν να αναλάβουν τη ναυπήγηση πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού ότι θα μας καλύψουν και θα μας θωρακίσουν αμυντικά. Στην πρώτη περίπτωση ( με τους Γάλλους), έδωσε ό,τι έδωσε, τώρα πρέπει να πάρει εγγυήσεις.
Πολλοί θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα, το θέμα είναι τι θα δώσουν στην πατρίδα. Εμείς μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα, κοιτάτε τι έκανε ο Π. Δράγνης μόνος του στον τομέα του γιώτινγκ.
Στη συνέχεια ο Γ. Προκοπίου διάβασε τον Δεκάλογο, όπως το ονόμασε που ουσιαστικά καυτηρίασε τη γραφειοκρατία, που δεν αφήνουν να χτίσεις πάνω στα βράχια με προδιαγραφές, αλλά καμαρώνουμε τη Βενετία της Μυκόνου και τα καπετανόσπιτα στα νησιά.
Να μην αφήνουν να ναυλώνονται πάνω από 21 ημέρες τα σκάφη αναψυχής, γιατί ο Βερνίκος και ο Στελλιάτος πιέζουν τον υπουργό και δεν αφήνουν να απελευθερωθούν οι ναύλοι στα σκάφη αναψυχής με ξένη σημαία.
Επίσης είπε ότι δεν είναι δυνατόν να ανακατασκευάζεις το διατηρητέο κτίριο στην οδό Σταδίου, που προϋπήρχε ο ΟΤΕ και μετά να σου λένε δεν μπορείς να συνδεθείς με το αποχετευτικό δίκτυο γιατί δεν υπάρχει εργολάβος στο Δήμο.
Μιλώντας για το μέλλον της ναυτιλίας είπε ότι πρέπει να υπάρχει ένα ελκυστικό θεσμικό πλαίσιο, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει κάνει πολλά, αλλά χρειάζεται να κάνει περισσότερα και να αλλάξει τη νοοτροπία των δημοσίων υπαλλήλων και πρόσθεσε: πρέπει να αποκτήσουμε δικά μας νύχια και να μη ξυνόμαστε με αλλονών τα νύχια.
Ο επιχειρηματίας δεν είναι ο εχθρός, αλλά είναι ο άνθρωπος που θα επενδύσει και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας.
Δεν ανησυχώ αν υπάρχει ναυτιλία, αλλά αν θα υπάρχει στην Ελλάδα».
Διαβάστε επίσης:
Έξι ηχηρά ονόματα της ναυτιλίας μιλούν για τις νέες προκλήσεις του κλάδου
Μαρία Αγγελικούση (Maran Gas): Στρατηγική συμφωνία με την πολωνική PGNiG
Το Υπουργείο Ναυτιλίας εξουσιοδότησε τον «BUREAU VERITAS SA»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike