«Όπως όλοι γνωρίζουμε, η κρουαζιέρα, λόγω της φύσης της να παρέχει προσωπικές διακοπές για αναψυχή και να μην είναι απαραίτητη υπηρεσία, είχε τη μεγαλύτερη επίδραση κατά τη διάρκεια της πανδημίας», επισήμανε στην ομιλία του, ο Yu Zenggang, Πρόεδρος, του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, στο συνέδριο Posidonia Sea Tourism Forum, που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη και πρόσθεσε:

«Μετά τη σχεδόν πλήρη αναστολή του 2020, οι κρουαζιέρες στον ΟΛΠ ξεκίνησαν ξανά στα μέσα Μαΐου 2021, ταχύτερα από άλλα λιμάνια της Μεσογείου. Ως αποτέλεσμα, θα μπορούσαμε να δούμε σημαντική άνοδο στον τομέα της κρουαζιέρας ήδη το 2021. Το 2019, πριν από την πανδημία, το λιμάνι του Πειραιά έσπασε το όριο του 1 εκατομμυρίου επιβατών κρουαζιέρας. Παρά τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας, το λιμάνι του Πειραιά όχι μόνο μπόρεσε να επιτύχει γρήγορη και πλήρη ανάκαμψη αλλά προχώρησε παραπέρα και ξεπέρασε τα προ πανδημίας επίπεδα. Το λιμάνι πέτυχε να εξυπηρετήσει σημαντικό αριθμό κρουαζιερόπλοιων, συμβάλλοντας στην ανάκαμψη της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. Συνολικά, όχι μόνο στον κλάδο της κρουαζιέρας, το 2022 ήταν η καλύτερη χρονιά που επιτεύχθηκε ποτέ για τον ΟΛΠ τόσο σε έσοδα όσο και σε κερδοφορία. Πρωτοπορώντας, το τμήμα κρουαζιέρας του λιμανιού παρουσίασε σημαντική αύξηση τόσο στις λιμενικές κλήσεις όσο και στην κίνηση επιβατών. Το 2022, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 190% σε 880.416 σε σύγκριση με 303.665 το 2021. Οι θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκαν επίσης κατά 79% σε 677 θέσεις ελλιμενισμού σε σύγκριση με 379 έναν χρόνο νωρίτερα, υπερβαίνοντας τα επίπεδα πριν από τον Covid 2019.

1

Ο Πειραιάς με τη θετική δραστηριότητα τόσο κατά την πανδημία το 2020 όσο και την ταχεία ανταπόκριση στην επανεκκίνηση του κλάδου το 2021 έχει καταγραφεί ως αξιόπιστος συνεργάτης και η προτίμηση των εταιρειών κρουαζιέρας να χρησιμοποιούν το λιμάνι ως λιμάνι. Οι αφίξεις Homeporting αυξήθηκαν επίσης κατά 100,5 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2021.

Έτσι, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι η επιχείρηση κρουαζιέρας όχι μόνο επέστρεψε στους κανονικούς ρυθμούς αλλά κινείται με γοργούς ρυθμούς με εξαιρετικές μελλοντικές προοπτικές».

Στη συνέχεια, ο Yu Zenggang, απαντώντας στο ερώτημα «Ποιες νέες επενδύσεις κάνει η COSCO για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών στο λιμάνι του Πειραιά;», είπε:

«Ο μεγαλομέτοχος δεν σταμάτησε ποτέ να επενδύει στο λιμάνι του Πειραιά σε όλους τους τομείς του λιμανιού, οδηγώντας σε μεγάλο εκσυγχρονισμό και αξιοποίηση της μοναδικής γεωγραφικής του θέσης. Θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι το λιμάνι είναι ένας κόμβος για ολοκληρωμένες υπηρεσίες από τις επιχειρήσεις κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας, εμπορευματοκιβωτίων και logistics έως επιχειρήσεις επισκευής αυτοκινήτων και πλοίων. Η Ελλάδα είναι κορυφαίος προορισμός για ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας χρειαζόταν να παρέχει την υποδομή και την ικανότητα να υποστηρίξει και να αναπτύξει αυτό το υψηλό ενδιαφέρον. Μέσα από ένα καλά καθορισμένο σχέδιο και μια βήμα προς βήμα βελτίωση 360 – σε επίπεδο υπηρεσιών και υποδομών αλλά και σε επίπεδο επικοινωνίας και συνεργασίας με τις τοπικές αρχές και τα εμπλεκόμενα υπουργεία – το λιμάνι του Πειραιά έχει μετατραπεί σε σημαντικό προορισμό για κρουαζιερόπλοια στην Η Μεσόγειος Θάλασσα.

Το λιμάνι διαθέτει 11 θέσεις ικανές να φιλοξενήσουν την ταυτόχρονη ελλιμενισμό των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο. Η νέα βελτιωμένη και εκσυγχρονισμένη λιμενική υποδομή προσφέρει στους επιβάτες της κρουαζιέρας ολοκληρωμένες υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών στους τρεις Επιβατικούς Τερματικούς Σταθμούς του Λιμανιού, συμπεριλαμβανομένων καταστημάτων αφορολογήτων ειδών, Τουριστικής Αστυνομίας, Τελωνείου, δωρεάν υπηρεσιών μεταφοράς στο λιμάνι και μια σειρά από άλλες βασικές υπηρεσίες επιβατών. Κάποια από τα μεγαλύτερα, πιο προηγμένα και πολυτελή κρουαζιερόπλοια του κόσμου των κορυφαίων εταιρειών κρουαζιέρας διεθνώς έκαναν το ντεμπούτο τους, ενώ οι αφίξεις νέων εταιρειών προστίθενται σε συχνή βάση.

Ωστόσο, οι εργασίες επέκτασης στο λιμάνι κρουαζιέρας συνεχίζονται. Καθ’ οδόν βρίσκεται ο νέος τερματικός σταθμός κρουαζιέρας, ο οποίος στην τελική του φάση μπορεί να φιλοξενήσει τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο. Αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα 2-3 ετών, ακολουθώντας τη διαδικασία αδειοδότησης από τα εμπλεκόμενα υπουργεία και πάντα σε αγαστή και στενή συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως για τον ΟΛΠ η πλήρης ανάκαμψη της κρουαζιέρας είναι ήδη γεγονός. Επιτρέπεται ξανά η γρήγορη επιβίβαση και αποβίβαση αφού δεν υπάρχουν πλέον οι εγκαταστάσεις δοκιμών για τον Covid-19, παρά το γεγονός ότι το λιμάνι συνεχίζει να εφαρμόζει τα αυστηρά πρότυπα υγείας και ασφάλειας, πάντα σε πλήρη ευθυγράμμιση με τους σχετικούς κυβερνητικούς κανονισμούς.

Η ταχεία ανάκαμψη της κρουαζιέρας δεν έγινε τυχαία, αλλά είναι αποτέλεσμα της αποτελεσματικής στρατηγικής και της καλής εφαρμογής. Επίσης, επετεύχθη σημαντική διαρθρωτική τροποποίηση στο επιχειρηματικό μείγμα, καθώς πολλά είναι τα κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούν ως λιμάνι το λιμάνι του Πειραιά. Αυτή η τάση ήταν ιδιαίτερα εμφανής το 2022 με το 65% των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετούνται να μεταφέρονται κατ’ οίκον. Αυτή η διαρθρωτική αλλαγή που επιτεύχθηκε σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τους στρατηγικούς στόχους της εταιρείας και η επέκταση του λιμανιού κρουαζιέρας που αναφέρθηκε θα επιτρέψει στον Πειραιά να αξιοποιήσει την επιτυχή διαχείριση της κρουαζιέρας κατά τα χρόνια της πανδημίας, κάνοντας μόνιμη τη χρήση του Πειραιά ως Homeport».

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα Posidonia Sea Tourism Forum

Διαβάστε επίσης:

Ζέρβας στο 7o Posidonia Sea Tourism Forum: Στόχος μας να καθιερωθεί η Θεσσαλονίκη τουριστικός προορισμός 12 μηνών