Μέσα σε τρία χρόνια και εφαρμόζοντας μία σωστή πολιτική η χώρα μας μπορεί να ωφεληθεί πολύ περισσότερα από την κρουαζιέρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Θεόδωρο Κόντε, ο οποίος μίλησε χθες στην ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης.

Ειδικότερα ο αριθμός των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια από 3.899 που ήταν πέρυσι θα ξεπεράσει τις 5.000, ενώ ο αριθμός των Επιβατών Homeporting από 400.000 το 2019 θα αυξηθείς στις 500.000. Αντιστοίχως ο αριθμός των Transit Επιβατών από 5,4 εκατ. πέρυσι θα ξεπεράσει τα 6,5 εκατ. ενώ τα οικονομικά έσοδα της κρουαζιέρας από 400 εκατ. ευρώ θα αυξηθούν στα 700 εκατ. ευρώ.

Ώθηση θα δοθεί και στον τομέα της απασχόλησης καθώς οι θέσεις εργασίας θα ξεπεράσουν τις 20.000, ενώ θα προστεθούν επιπλέον 800.000 τουρίστες στη χώρα καθώς έχει υπολογισθεί ότι το 25% αυτών που επισκέπτονται μία χώρα με κρουαζιέρα συνήθως επιστρέφουν πάλι αργότερα ως τουρίστες.

Σύμφωνα με τον κ. Κόντε για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να γίνουμε ανταγωνιστικοί ως προς τα αεροδρόμια και λιμάνια της γείτονος Τουρκίας, να βελτιώσουμε υποδομές λιμένων / αεροδρομίων / οδικών δικτύων, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες και ει δυνατόν να μειωθούν στο ελάχιστον οι υπηρεσίες που απαιτούνται σήμερα για τη διαχείριση άφιξης – απόπλου του πλοίου.

Επίσης πρέπει να προωθηθούν οι διάφοροι προορισμοί μας και να διαφημισθούν τα αξιοθέατα και οι ομορφιές της Ελλάδος.

Για να στηρίξουμε λοιπόν τον κλάδο και να αναπτυχθεί προς όφελος της Ελλάδος πρέπει να επιδιώξουμε να δημιουργήσουμε αερογέφυρα με Κίνα και ΗΠΑ για να διακινήσουμε τους επισκέπτες και η Ελλάδα πρέπει να γίνει το hub της Ανατολικής Μεσογείου με κύριο λιμάνι τον Πειραιά και κατ’ επέκταση άλλα λιμάνια (Ηράκλειο / Ρόδο / Κέρκυρα κλπ).

Δημιουργία Εθνικής Στρατηγικής για την κρουαζιέρα ανακοίνωσε ο Γιάννης Πλακιωτάκης

«Η επαναλειτουργία της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής έχει στόχο τη δημιουργία Εθνικής Στρατηγικής για τον κλάδο της κρουαζιέρας, δημιουργώντας ένα πλαίσιο στο όποιο ενσωματώνονται όλα τα ζητήματα οικονομικής πολιτικής, περιβάλλοντος και υποδομών, έτσι ώστε να επιλύουμε ζητήματα που αφορούν και τους επισκέπτες αλλά και τις τοπικές κοινωνίες».

Αυτό τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας κατά την διάρκεια της εκδήλωσης κοπής της πίτας της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.

Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη σημασία που από την πρώτη στιγμή έδειξε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στον τομέα της κρουαζιέρας, αλλά και σε δύο μεγάλες τομές που μελετά το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Την αλλαγή του τρόπου λιμενικής διακυβέρνησης, που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2020, αφού έχει αποδειχτεί διαχρονικά ότι το σημερινό μοντέλο δεν μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του κάθε λιμανιού, αλλά και στην προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας μας, στα οποία σαφώς περιλαμβάνονται και δραστηριότητες κρουαζιέρας.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναφέρθηκε ακόμα στο νέο σταθμό κρουαζιέρας και τις νέες υποδομές φιλοξενίας στο λιμάνι του Πειραιά, στο πλαίσιο της επένδυσης της COSCO, αλλά και στη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα των Δημοσίων Επενδύσεων με 4,4 εκατομμύρια ευρώ 39 λιμανιών, ανάμεσα στα οποία και λιμάνια κρουαζιέρας.

«Χρειάζεται σε αυτή τη χώρα επιτέλους να λειτουργήσουμε μεθοδικά, πρακτικά, απλά και με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Η κυβέρνηση έχει ήδη αποδείξει ότι κινείται με αυτό τον τρόπο και μέσα στο 2020 θα έχουμε πολλά θετικά βήματα στον τομέα της κρουαζιέρας», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης.