ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το deal είναι συνολικής αξίας περίπου 2,7 δισ. δολαρίων, καθώς περιλαμβάνει νέες μετοχές της Transocean και 12,75 δολάρια σε μετρητά για κάθε μία κοινή μετοχή της Ocean Rig, δηλαδή η συνολική αξία θα ανέλθει σε 32,28 δολάρια ανά μετοχή της εξαγορασθείσας εταιρίας, με βάση την τιμή κλεισίματος στις 31 Αυγούστου 2018.
Η συναλλαγή έχει ήδη εγκριθεί ομόφωνα από τα διοικητικά συμβούλια και των δύο εταιρειών, ενώ όταν ολοκληρωθεί η συγχώνευση, πιθανότατα μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019, οι μέτοχοι της Transocean θα κατέχουν περίπου το 79% και οι μέτοχοι της Ocean Rig το 21%, της νέας εταιρίας που θα δημιουργηθεί.
Από πού προκύπτουν όμως αυτά τα 130 και πλέον εκατομμύρια δολάρια που θα βάλει στην τσέπη ο Έλληνα εφοπλιστής; Προκύπτουν από το ενημερωτικό της συγχώνευσης που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα, και κάπου μέσα στις 531 σελίδες του “κρύβει” την είδηση: η εταιρεία TMS Offshore θα λάβει στο πλαίσιο της συμφωνίας ένα ποσό έως και 134 εκατομμύρια δολάρια ως “χρέωση τερματισμού”. Η εταιρεία, εγγεγραμμένη στα μητρώα των νήσων Μάρσαλ, είναι συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου.
Όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό: “Οι μέτοχοι της Ocean Rig θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι διευθυντές και οι εκτελεστικοί αξιωματούχοι της Ocean Rig έχουν συμφέροντα στη συγχώνευση που πιθανόν να είναι επιπρόσθετα, ή διαφορετικά, των γενικών συμφερόντων των μετοχών της Ocean Rig”. Τα συμφέροντα αυτά περιλαμβάνουν ένα μερίδιο της τάξεως του 9,31% του Γιώργου Οικονόμου, το οποίο αναφέρεται στο κεφάλαιο για χρεόγραφα που διακρατούν ανώτερα στελέχη της Ocean Rig, σύμφωνα με ρεπορτάζ του splash247.
Σημειώνεται ότι ο Γιώργος Οικονόμου παραιτήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο από διευθύνων σύμβουλος της Ocean Rig, μαζί με τον ανιψιό του που ήταν οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, μετά την αναδιάρθρωση της εταιρείας.
Ο στόλος της Ocean Rig αποτελείται από εννέα γεωτρύπανα βαθέων υδάτων και δύο για σκληρό περιβάλλον. Επίσης, περιλαμβάνει και δύο ακόμη γεωτρύπανα βαθέων υδάτων που βρίσκονται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries με ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης. Η παράδοση τους έχει οριστεί για το τρίτο τρίμηνο του 2019 και το τρίτο τρίμηνο του 2020 αντίστοιχα.
Ο συνολικός στόλος της νέας εταιρείας θα περιλαμβάνει 57 πλοία γεωτρήσεων.
Σημειώνεται ότι μετά τη συγχώνευση δεν αναμένονται αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της Transocean, στην εκτελεστική ομάδα διαχείρισης ή στην εταιρική δομή της λόγω της εξαγοράς. Η έδρα της εταιρίας θα παραμείνει στο Steinhausen, στην Ελβετία, ενώ θα συνεχίσει να έχει σημαντική παρουσία στις πόλεις Χιούστον (ΗΠΑ), Αμπερντίν (Σκωτία) και Στάβανγκερ (Νορβηγία).