Απώλειες κατέγραψαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους οι περισσότερες μετοχές των ελληνικών ναυτιλιακών που διαπραγματεύονται στο αμερικανικό χρηματιστήριο, παρασυρόμενες από την δίνη των διεθνών αγορών.

Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις η πτωτική τους πορεία δεν αντικατοπτρίζει τις θετικές προοπτικές των εταιρειών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι μετοχές των εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Εμφανίζουν θεαματικά κέρδη, διανέμουν υψηλά μερίσματα, έχουν συμφωνίες για πολυετείς ναυλώσεις εξασφαλίζοντας ικανοποιητική ορατότητα ταμειακών ροών. Όλα αυτά σύμφωνα με τους αναλυτές δημιουργούν προοπτικές για τη διασφάλιση υψηλών αποδόσεων.

Την ίδια ώρα, το αρνητικό κλίμα που επικρατεί στις αγορές και κορυφώθηκε με το sell off του Ιουνίου έχει εξανεμίσει τα κέρδη που κατέγραψαν του οι μετοχές του κλάδου τους πρώτους μήνες του έτους.

Η περίπτωση των Danaos-Costamare

Η μετοχή της Danaos του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα για παράδειγμα, από τις αρχές του έτους μέχρι τις 7 Ιουλίου σημείωσε απώλειες 15,6%, ενώ από το υψηλό των 106,64 δολαρίων που βρέθηκε στις 17 Μαρτίου 2022, χάνει ποσοστό 43,39%.

Σε ανάλυση που δημοσίευσε η Seeking Alpha, τα θεμελιώδη της ναυτιλιακής δείχνουν ότι η μετοχή της θα μπορούσε την επόμενη χρονιά να φτάσει μέχρι τα 150 δoλάρια.

Τον Μάιο ο οίκος αξιολόγησης Moody’s Investors Service αναβάθμισε την Danaos Corporation λαμβάνοντας υπόψη τις συνεχιζόμενες ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις και τα μέτρα μείωσης του χρέους της, στα οποία βοηθά η πολύ ισχυρή ζήτηση που υπάρχει αυτήν τη στιγμή για μεταφορές κοντέινερ.

Η Danaos κατάφερε να κλείσει περίπου το 90% των εσόδων της για την περίοδο 2022-2024 με σημαντικά υψηλότερα ναύλα από αυτά που κερδίζει σήμερα, ενώ έχει καλό ιστορικό σε ό,τι αφορά την παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών και τις πειθαρχημένες κεφαλαιουχικές δαπάνες. Επιπλέον, το γεγονός ότι κατέχει μετοχές της ναυτιλιακής Zim Integrated Shipping Services Ltd (ZIM), βελτιώνει ακόμη περισσότερο το προφίλ ρευστότητας της εταιρείας.

Αντίστοιχα η μετοχή της Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, σημειώνει από τις αρχές του έτους πτώση 10,9%, και διαπραγματεύεται στα 10,91 δολάρια. Ωστόσο, στα μέσα του Μαρτίου ο τίτλος ξεπέρασε τα 17 δολάρια, ενώ σε ανάλυση της τον Μάιο η Stifel διατύπωσε τιμή στόχο στα 16 δολάρια.

Παράλληλα, η εταιρεία λογισμικού και συμβουλευτικής SimplyWall St έχει γράψει για την μετοχή ότι αποτελεί ευκαιρία για πολλαπλά κέρδη που μπορούν να επιστρέψουν στους επενδυτές. Όπως επισήμανε, το να μπορεί μία εταιρεία να αυξάνει τις αποδόσεις κεφαλαίου της και να επανεπενδύει συνεχώς στον εαυτό της είναι ένα ιδιαίτερα περιζήτητο χαρακτηριστικό, και αυτό έχει η Costamare.

Η ναυτιλιακή διαθέτει ισχυρό στόχο με 76 containerships και 46 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Tο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η εταιρεία του Κωστή Κωνσταντακόπουλου είχε συνολικά έσοδα 268,01 εκατ. δολάρια και κέρδη 123,04 εκατ. δολάρια, ενώ το 2021, τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 435,10 εκατ. δολάρια.

Οι ανησυχίες

Υπάρχουν φόβοι ότι λόγω της οικονομικής κρίσης μπορεί να υπάρξει μικρότερη ζήτηση για αγαθά και κατ’ επέκταση λιγότερη ζήτηση για πλοία, γεγονός που αποτυπώνεται στο ξηρό φορτίο, αναφέρει ο επικεφαλής ανάλυσης της Intermodal, Γιάννης Παργανάς, σχολιάζοντας την πτώση των μετοχών του κλάδου.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει ζήτηση για πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια τύπου MR.

Το 2021 ήταν η καλύτερη χρονιά για τις ναυτιλιακές μετοχές από το 2008, γεγονός που δικαιολογεί σε κάποιο βαθμό τις διορθώσεις. Μετά τις πρόσφατες απώλειες, αρκετοί αναλυτές επισημαίνουν ότι έχουν δημιουργηθεί ευκαιρίες αγορών, τονίζει ο κ. Παργανάς.

Σημειώνεται ότι στα στοιχεία που επιμελήθηκε η Intermodal, οι αποδόσεις των μετοχών έχουν υπολογιστεί με βάση τις προσαρμοσμένες τιμές μετά την αποκοπή μερισμάτων.

πηγή: Intermodal

Οι κερδισμένοι

Τα περισσότερα κέρδη κατά 19,7% έχει σημειώσει από τις 3 Ιανουαρίου 2022 έως τις 7 Ιουλίου 2022 η μετοχή της ναυτιλιακής Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου. Στα μέσα Απριλίου ο τίτλος σημείωσε υψηλότερη τιμή στα 12,58 δολάρια.

H εταιρεία κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, είχε έσοδα 150 εκατομμύρια δολάρια και 9,6 εκατομμύρια δολάρια λειτουργικά έσοδα, που είναι τέσσερις φορές υψηλότερα από εκείνα του αντίστοιχου τριμήνου του 2021.

Από του 2002 που εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, διανέμει επί 20 συναπτά έτη μέρισμα στους μετόχους της.

Ο διαφοροποιημένος στόλος της TEN αποτελείται από 70 πλοία διπλού κύτους, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων πλοίων aframax διπλού καυσίμου που είναι υπό κατασκευή. Διαθέτει δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, προϊόντων πετρελαίου καθώς και LNG carriers.

H εισηγμένη στην αγορά του Nasdaq ναυτιλιακή StealthGas, του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, σημείωσε το πρώτο εξάμηνο του έτους κέρδη άνω του 17%, με τη μετοχή της να κλείνει στις 7 Ιουλίου στα 2,65 δολάρια απέχοντας σημαντικά από το υψηλό των 4,09 δολαρίων που βρέθηκε στα μέσα Ιουνίου.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται αμιγώς στον τομέα μεταφοράς LPG και διαθέτει στόλο με 44 LPG carriers. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, εμφάνισε καθαρά έσοδα 7,6 εκατομμυρίων δολαρίων

H μετοχή της Diana Shipping, με επικεφαλής την Σεμίραμις Παληού σημειώνει από τις αρχές του έτους μέχρι τις 7 Ιουλίου κέρδη 16,3%.  Στις αρχές Ιουνίου κατέγραψε υψηλό στα 6,35 δολάρια.

Η εταιρεία με στόλο 35 bulkers, ακολουθεί συντηρητική προσέγγιση στις ναυλώσεις της, γεγονός που θεωρείται ότι λειτουργεί καθησυχαστικά για τους επενδυτές που φοβούνται τις απότομες πτώσης των ναύλων ξηρού φορτίου.

H ναυτιλιακή Star Bulk Carriers (SBLK) του εφοπλιστή Πέτρου Παππά έχει σημειώσει από τις αρχές του 2022 κέρδη 7,4%. Η μετοχή της εταιρείας στις 7 Ιουλίου έκλεισε στα 22,52 δολάρια, ενώ εντός του Απριλίου η τιμή της ξεπέρασε τα 30 δολάρια.

Διαχειρίζεται στόλο 128 πλοίων και τα καθαρά της κέρδη το πρώτο τρίμηνο του 2022 εκτινάχθηκαν στα 170,364 εκατ. δολάρια, έναντι 35,763 εκατ. δολαρίων που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Στις 20 Μαΐου, το υπόλοιπο μετρητών και ρευστότητας διαμορφώνονταν στα 532,6 εκατομμύρια δολάρια.