Σήμερα στις 10 το πρωί θα γίνει η συζήτηση Ελληνικό Κοινοβούλιο σε μία μόνο συνεδρίαση και η ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις».

Κατά τη χθεσινή συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, που έγινε στη αίθουσα της Γερουσίας, υπέρ της αρχής του σχεδίου νόμου ψήφισαν μόνο οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, ενώ το σύνολο των βουλευτών των πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25 με κατηγορηματικό τρόπο διαφώνησαν με την απελευθέρωση της ναύλωσης των σκαφών αναψυχής άνω των 35 μέτρων με ξένη σημαία.

1

Αλλά κατά της ψήφισης των άρθρων 8 και 9 τάχθηκαν και ο αντιπρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ), Γιώργος Αλεξανδράτος, ο οποίος  ζήτησε την αναστολή των άρθρων 8 και 9 για τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής άνω των 35 μέτρων, με το επιχείρημα ότι υπάρχουν έκτακτες συνθήκες με τον πόλεμο στην Ουκρανία, που θα επηρεάσουν τα ελληνικά σκάφη αναψυχής.

Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), Γιώργος Βερνίκος, ο οποίος είναι και μέλος του ΝΕΕ και εξέφρασε την βούληση ιδιοκτητών 5.500 σκαφών αναψυχής. Ειδικότερα ο Γ. Βερνίκος είπε ότι  είναι «ένα νομοσχέδιο που κινείται στη σωστή κατεύθυνση λύνοντας πολλά προβλήματα», όμως τόνισε ότι «είναι πολιτικό λάθος η Bουλή να αποδεχτεί τη λογική, σκάφη με ξένη σημαία να ναυλώνονται στην Ελλάδα» και αναρωτήθηκε: «Γιατί να δώσουμε τέτοιο προνόμιο να κάνουν αρπαχτή στα ελληνικά ύδατα; Εμείς πρέπει να ενθαρρύνουμε την ελληνική σημαία και όχι να δημιουργούμε εξωχώριες σημαίες. Το νομοσχέδιο είναι καλό, αλλά δεν πρέπει να ενθαρρύνουμε φαστ τρακ διαδικασίες σε εξωχώριες εταιρείες. Βεβαίως είμαστε υπέρ του ανοίγματος της αγοράς αλλά πρέπει να ενθαρρυνθεί η ανάπτυξη και ελευθερία της ελληνικής σημαίας και η κυβέρνηση πρέπει να βάλει φρένο στις εξωχώριες σημαίες».

Υπέρ της ελεύθερης ναύλωσης των σκαφών αναψυχής άνω των 35 μ. με ξένες σημαίες τοποθετήθηκαν ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Βιομηχανικής Ένωσης, Ηλίας Χατζηεφραιμίδης, η Τζίνα Πολέμη, μέλος του Δ.Σ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδος, Κατσικάδης Σταύρος, ο εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, Δημήτρης Ιατρίδης, ο Κωνσταντίνος Παπουτσής, πρόεδρος της Ένωσης Ναυτικών Πρακτόρων Ελληνικών Νησιών, και η εκπρόσωπος της Ένωσης Αντιπροσώπων Ιδιωτικών Σκαφών Αναψυχής, Μαρία Ντούκα – Μοντεσάντου.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι στον βασικό νόμο για τον θαλάσσιο τουρισμό έχουν γίνει 67 τροποποιήσεις στα 18 χρόνια που ισχύει και υπάρχουν διατάξεις που δεν έχουν εφαρμοστεί για 12 χρόνια. Πρόσθεσε δε ότι εισάγεται η ψηφιακή λειτουργία, απλοποιούνται διαδικασίες και θα εισπράττονται περισσότερα χρήματα και τόνισε ότι το υπουργείο προχωρεί στην ενίσχυση του ανταγωνισμού, βελτιώνει την ποιότητα των υπηρεσιών και αυξάνει την απασχόληση θέτοντας όρους και κανόνες.

Μιλώντας για τα σκάφη με ξένη σημαία είπε: «Τα σκάφη αυτά σήμερα δεν πληρώνουν τίποτα γιατί στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ως ιδιωτικά και όχι ως επαγγελματικά και δεν αφήνουν έσοδα. Οκτώ ευρώ ανά μέτρο και ανά μήνα, αυτά είναι τα έσοδα που αφήνουν στα κρατικά ταμεία. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κανένα στοιχείο για την δραστηριοποίηση τους στην πατρίδα μας. Από δω και πέρα όμως θα έχουμε πλέον όλα τα στοιχεία γιατί θα καταγράφεται από τελωνειακές, φορολογικές και λιμενικές αρχές, η δραστηριότητα τους. Τα πλοία που δεν είναι στο ηλεκτρονικό μητρώο θα παίρνουν ειδική άδεια και θα πληρώνουν περισσότερα σε σχέση με τα πλοία που είναι ήδη εγγεγραμμένα στο μητρώο», ανέφερε.

Εξάλλου, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι «για πρώτη φορά αντιμετωπίζεται ολιστικά και εξορθολογικά το θέμα της στελέχωσης, της ασφάλισης και της απασχόλησης με γνώμονα την προστασία της ανθρώπινης ζωής, και την ασφάλεια της ναυσιπλοοίας» και πρόσθεσε: «Πρώτη φορά ρυθμίζεται η ασφάλιση του λοιπού προσωπικού μη ναυτικών ειδικοτήτων, θεσμοθετείται η αύξηση των Ελλήνων και ευρωπαίων ναυτεργατών. Μειώνεται σημαντικά η γραφειοκρατία και απλοποιείται. Εισάγουμε νέα ψηφιακά εργαλεία σε όλο το νομοσχέδιο και δημιουργούμε ενιαία πύλη ηλεκτρονική για το θαλάσσιο τουρισμό και σε όλα τα ζητήματα που άπτονται του κλάδου αυτού».

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Φίλιππος Φόρτωμας, εισηγητής της κυβέρνησης είπε ότι θα έχουμε τεράστια οφέλη από την έλευση Mega Yachts και επεσήμανε ότι τα έσοδα από τα σκάφη αναψυχής το περασμένο έτος ήταν στο 80% των εσόδων του 2019, που σημαίνει ότι φέτος θα έχουμε σημαντική αύξηση στον θαλάσσιο τουρισμό. Η απαγόρευση των ξένων σκαφών, τόνισε, είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθούν τουριστικά τα γειτονικά μας κράτη.

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός, εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι το κόμμα του υποστηρίζει το cabotage για τα ελληνικά σκάφη αναψυχής και ότι η κυβέρνηση ξεχνά να υποστηρίξει τα συμφέροντα των σκαφών με ελληνική σημαία.

Αλλά και ο εισηγητής του ΚΙΝΑΛ, Δημήτρης Μπιάγκης τάχθηκε κατά των άρθρων 8 και 9 και ζήτησε την απόσυρση τους.

Αναλυτικά τα άρθρα 8 και 9 έχουν ως εξής:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΛΛΗΣ ΧΩΡΑΣ

Άρθρο 8:

Όροι και προϋποθέσεις για τη δραστηριοποίηση πλοίων αναψυχής χαρακτηρισμένων ως επαγγελματικών σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας.

1.α. Για τη δραστηριοποίηση, εντός της ελληνικής επικράτειας, πλοίου που δεν εμπίπτει στην περ. (α) της παρ. 2 του άρθρου 3, ανεξαρτήτως σημαίας και πλην της ελληνικής, που έχει χαρακτηριστεί ως επαγγελματικό αναψυχής, σύμφωνα με το δίκαιο του κράτους της σημαίας που φέρει και είναι ολικού μήκους άνω των τριάντα πέντε (35) μέτρων και έχει υλικό κατασκευής χάλυβα ή πλαστικό ή αλουμίνιο, απαιτείται «Άδεια εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» (“Specified Period Charter Permission”).

β. Τα πλοία της περ. (α) επιτρέπεται να εκτελούν σύμβαση ολικής ναύλωσης, στην οποία: ο τόπος (i) παράδοσης ή επαναπαράδοσης, (ii) παράδοσης και επαναπαράδοσης, του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής στον ναυλωτή και στον εκναυλωτή, αντίστοιχα, και ο τόπος (iii) αρχικής επιβίβασης ή οριστικής αποβίβασης, (iv) αρχικής επιβίβασης και οριστικής αποβίβασης, των επιβατών, βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια. γ. Η μερική ναύλωση και η χρήση του πλοίου για τη μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο απαγορεύονται. δ. Κατά το χρονικό διάστημα εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης, ο αριθμός επιβατών δεν υπερβαίνει τον αριθμό των κλινών των επιβατών.

Για την άδεια της περ. (α) της παρ. 1, ισχύουν τα εξής: α. Εγκρίνεται από τη Λιμενική Αρχή του τόπου παράδοσης του πλοίου, όταν αυτός βρίσκεται στην ημεδαπή ή από την πρώτη πλησιέστερη Λιμενική Αρχή, κατά την είσοδο του πλοίου στην ελληνική επικράτεια, όταν ο τόπος παράδοσής του βρίσκεται στην αλλοδαπή, κατόπιν ελέγχου των προϋποθέσεων της παρ. 3 από όργανα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) και της Λιμενικής Αρχής, κατά λόγο αρμοδιότητας, και β. εκδίδεται ηλεκτρονικά, μέσω της εφαρμογής “e – CharterPermission”, σύμφωνα με τις διαδικασίες που ορίζονται στην απόφαση της περ. (α) της παρ. 7 του άρθρου 21. γ.

Η μέγιστη διάρκειά της καθορίζεται σε είκοσι μία (21) ημέρες ανά ημερολογιακό έτος, υπό την επιφύλαξη της απόφασης της περ. (γ) της παρ. 7 του άρθρου 21. Το χρονικό διάστημα του προηγούμενου εδαφίου μπορεί να αντιστοιχεί σε μία ή περισσότερες συμβάσεις ολικής ναύλωσης, για την οποία ή τις οποίες εκδίδεται ξεχωριστή άδεια, αρκεί το άθροισμα των ημερών να μην υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο χρονικό διάστημα. Η διάρκεια του δεύτερου εδαφίου της παρούσας δύναται να παραταθεί για χρονικό διάστημα έως και επτά (7) ημέρες, για 17 περιπτώσεις και υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στην απόφαση της περ. (α) της παρ. 7 του άρθρου 21. δ. Για την εκμετάλλευση των πλοίων του παρόντος άρθρου εντός της ελληνικής επικράτειας, τηρούνται οι υποχρεώσεις που προβλέπονται από τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία. Ειδικότερα, οι εκμεταλλευτές των πλοίων: δα. υποβάλλουν δηλώσεις Φ.Π.Α. για κάθε φορολογική περίοδο, η οποία ορίζεται ανά ημερολογιακό έτος, με την επιφύλαξη των άρθρων 47β και 47γ του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000, Α΄ 248) και των αντίστοιχων διατάξεων που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη μέλη της ΕΕ , δβ. εκπληρώνουν την προϋπόθεση της περ.(ii) της υποπαρ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 27 του Κώδικα Φ.Π.Α., για τη χορήγηση απαλλαγών από τον Φ.Π.Α., χωρίς λοιπές υποχρεώσεις, υπό την προϋπόθεση ότι το πλοίο δύναται να εκτελεί διεθνείς πλόες, βάσει των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που διαθέτει, δγ. απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης των στοιχείων λιανικής πώλησης, αποδείξεων λιανικής, μέσω φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού (Φ.Η.Μ.) [φορολογική ταμειακή μηχανή (Φ.Τ.Μ.) ή μηχανισμός «Ειδική Ασφαλής Φορολογική Διάταξη Σήμανσης Στοιχείων» Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.)], και δδ. με την επιφύλαξη των άρθρων 47β και 47γ του Κώδικα Φ.Π.Α. και των αντίστοιχων διατάξεων που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη – μέλη της ΕΕ, εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις που αφορούν: (i) στην εγγραφή στο φορολογικό μητρώο, (ii) στην υποβολή δήλωσης Φ.Π.Α., σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4174/2013, Α΄ 170) και του Κώδικα Φ.Π.Α., καθώς, και (iii) στην καταβολή του Φ.Π.Α., σύμφωνα με την περ. (δ) της παρ. 3, μέσω της εφαρμογής “e – CharterPermission”, η οποία διαλειτουργεί για τον σκοπό αυτό με τις υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε..

Για τους εκμεταλλευτές, οι οποίοι δεν είναι μόνιμα εγκατεστημένοι στο εσωτερικό της χώρας ή στο εσωτερικό έτερου κράτους μέλους της ΕΕ, εφαρμόζεται η περ. (δ) της παρ. 4 του άρθρου 36 του Κώδικα Φ.Π.Α.. 3. Για την έκδοση της άδειας της παρ. 1, απαιτείται να πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α. να υφίσταται ενυπόγραφο ναυλοσύμφωνο, β. να έχει καταβληθεί το αναλογούν ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία «Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας» (Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ.), σύμφωνα με το άρθρο 9, γ. το πλοίο να είναι εφοδιασμένο με Πιστοποιητικό Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής (Π.Ε.Ξ.Ε.Π.Α.). Εναλλακτικά, η δυνατότητα εκτέλεσης διεθνών πλόων τεκμαίρεται από το Πιστοποιητικό Ασφάλειας του Πλοίου που εκδίδεται, σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (SOLAS), η οποία κυρώθηκε με τον ν. 1045/1980 (Α΄ 95), το οποίο συνοδεύεται από βεβαίωση περί του αριθμού διαθέσιμων κλινών επιβατών και πληρώματος, που εκδίδεται από αναγνωρισμένο οργανισμό, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 391/2009, δ. να έχει καταβληθεί ο Φ.Π.Α. που αναλογεί επί του ναύλου σε ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%), με την επιφύλαξη των άρθρων 47β και 47γ του Κώδικα Φ.Π.Α. και των αντίστοιχων διατάξεων που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη μέλη της ΕΕ.

Για τον υπολογισμό του ποσού Φ.Π.Α. λαμβάνεται υπόψη η εφαρμογή τυχόν απαλλαγών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του Κώδικα Φ.Π.Α., ε. η εκναύλωση του πλοίου να είναι η μοναδική πράξη που πραγματοποιεί ο υποκείμενος στον φόρο εκμεταλλευτής στο εσωτερικό της χώρας, με την επιφύλαξη της ιδιοχρησιμοποίησης αυτού, στ. ο εκμεταλλευτής να μην διαθέτει μόνιμη εγκατάσταση στο εσωτερικό της χώρας, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167) και τις συμβάσεις αποφυγής διπλής φορολογίας, και 18 ζ. ο εκμεταλλευτής να έχει εγγραφεί στο φορολογικό μητρώο, με την επιφύλαξη των άρθρων 47β και 47γ του Κώδικα Φ.Π.Α. και των αντίστοιχων διατάξεων που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη μέλη της ΕΕ, για τις πράξεις που υπάγονται στα άρθρα αυτά. 4. Για επαγγελματικά πλοία αναψυχής της παρ. 1, όταν διαπιστώνεται εκτέλεση σύμβασης ναύλωσης, χωρίς να κατοχυρώνεται δικαίωμα δραστηριοποίησης, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, οφείλονται ο αναλογών Φ.Π.Α. και οι λοιπές επιβαρύνσεις, σύμφωνα το άρθρο 7.

Άρθρο 9:

Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής, σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας (Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ.) 1. Θεσπίζεται ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου, με την ονομασία «Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας» (Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ.), το οποίο: α. αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση της άδειας της παρ. 1 του άρθρου 8, στην περίπτωση που ο τόπος παράδοσης και επαναπαράδοσης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής στον ναυλωτή και στον εκναυλωτή, αντίστοιχα, και ο τόπος αρχικής επιβίβασης και οριστικής αποβίβασης, των επιβατών, βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια ή β. αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση της άδειας της παρ. 1 του άρθρου 8, στην περίπτωση που ο τόπος παράδοσης ή επαναπαράδοσης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής στον ναυλωτή και στον εκναυλωτή, αντίστοιχα, και ο τόπος αρχικής επιβίβασης ή οριστικής αποβίβασης των επιβατών βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια ή γ. αποτελεί προϋπόθεση για την εκτέλεση σύμβασης ολικής ναύλωσης εντός της Ελληνικής Επικράτειας από πλοία της περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 3. 2.α. Το Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. υπολογίζεται ανά μεμονωμένη σύμβαση ολικής ναύλωσης και για το σύνολο των ημερών που αυτή εκτελείται εντός της Ελληνικής Επικράτειας. β. Για τον υπολογισμό του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. της περ. (α) της παρ. 1, λαμβάνονται υπόψη: (α) η ολική χωρητικότητα του πλοίου (GT), σύμφωνα με το έγγραφο εθνικότητας ή το διεθνές πιστοποιητικό χωρητικότητας του πλοίου και (β) το χρονικό διάστημα εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης στην Ελληνική Επικράτεια.Το Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. καθορίζεται από τον εξής τύπο προσδιορισμού του τέλους: Τ= Β + (Η * ο.χ.α΄, ή Η * ο.χ.β΄, ή Η * ο.χ.γ΄, ή Η * ο.χ.δ΄, ή Η * ο.χ.ε΄, ή Η* ο.χ.στ΄, ή Η* ο.χ.ζ΄), όπου Τ: το ποσόν του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. σε ευρώ, με στρογγυλοποίηση στην επόμενη εκατοντάδα. Β: η βάση προσδιορισμού του Τέλους, η οποία ορίζεται στο ποσό των πεντακοσίων (500,00) ευρώ. Η: το σύνολο των ημερών διάρκειας της ναύλωσης εντός της Ελληνικής Επικράτειας, όπου: 1 ≤ Η ≤ (28). ο.χ.α΄: τριάντα (30) ευρώ, για πλοία ολικής χωρητικότητας έως και 150 gt, ή ο.χ.β΄: σαράντα (40) ευρώ, για πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 150 έως και 250 gt, ή ο.χ.γ΄: σαράντα πέντε (45) ευρώ, για πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 250 έως και 500 gt, ή ο.χ.δ΄: εκατό (100) ευρώ, για πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 500 έως και 1000 gt, ή ο.χ.ε΄: εκατόν δεκαπέντε (115) ευρώ, για πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 1.000 έως και 2.000 gt, ή ο.χ.στ΄: εκατόν τριάντα (130) ευρώ, για πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 2.000 gt έως και 5.000 gt, ή ο.χ.ζ΄: εκατόν πενήντα (150) ευρώ, για πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 5.000 gt. γ. Για τον υπολογισμό του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. των περ. (β) και περ. (γ) της παρ. 1, λαμβάνονται υπόψη: (α) η ολική χωρητικότητα (GT), (β) το ολικό μήκος του πλοίου, σύμφωνα με το έγγραφό εθνικότητας ή το διεθνές 19 πιστοποιητικό χωρητικότητας του πλοίου και (γ) το χρονικό διάστημα εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης στην Ελληνική Επικράτεια. Το Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. καθορίζεται από τον εξής τύπο προσδιορισμού του τέλους: Τ= Β + [Η * (ο.χ.α΄, ή ο.χ.β΄, ή ο.χ.γ΄, ή ο.χ.δ ΄, ή ο.χ.ε΄, ή ο.χ.στ΄, ή ο.χ. ζ΄ + μ.α΄, ή μ.β΄, ή μ.γ΄, ή μ.δ΄, ή μ.ε΄, ή μ.στ΄, ή μ.ζ΄, ή μ.η΄, ή μ.θ΄, ή μ.ι΄, ή μ.ια΄, ή μ.ιβ΄, ή μ.ιγ΄)], όπου Τ: το ποσόν του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. σε ευρώ, με στρογγυλοποίηση στην επόμενη εκατοντάδα. Η: το σύνολο των ημερών που διαρκεί η ναύλωση εντός της Ελληνικής Επικράτειας, όπου: 1 ≤ Η ≤ (28) για τον υπολογισμό του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. της περ. (β) της παρ. 1 και Η ≥ (01) για τον υπολογισμό του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. της περ. (γ) της παρ. 1. μ.α΄: τριάντα (30) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους έως 15 μ., ή μ.β΄: εκατόν δέκα (110) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους από 15 μ. έως 20 μ., ή μ.γ΄: εκατόν εξήντα (160) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους από 20 μ. έως 25 μ., ή μ.δ΄: τετρακόσια πενήντα (450) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους από 25 μ. έως 30 μ., ή μ.ε΄: πεντακόσια πενήντα (550) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους από 30 μ. έως 35 μ., ή μ.στ΄: οκτακόσια (800) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους από 35 μ. έως 40 μ., ή μ.ζ΄: χίλια τετρακόσια (1.400) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους από 40 μ. έως 45 μ., ή μ.η΄: χίλια επτακόσια πενήντα (1.750) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους από 45 μ. έως 50 μ., ή μ.θ΄: δύο χιλιάδες εξακόσια (2.600) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους από 50 μ. έως 60 μ., ή μ.ι΄: τέσσερις χιλιάδες διακόσια (4.200) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους από 60 μ. έως 70 μ., ή μ.ια΄: πέντε χιλιάδες εξακόσια (5.600) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους από 70 μ. έως 85 μ., ή μ.ιβ΄: επτά χιλιάδες πεντακόσια (7.500) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους από 85 μ. έως 100 μ., ή μ.ιγ΄: δεκαοκτώ χιλιάδες (18.000) ευρώ, για πλοία ολικού μήκους άνω των 100 μ.. Οι τιμές των παραμέτρων «Β» και «ο.χ.΄» είναι οι ίδιες με αυτές που ισχύουν για τον τύπο προσδιορισμού του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. της περ. (β). δ. Για τον υπολογισμό της παραμέτρου (Η), ισχύουν τα εξής: δα. Όταν 1 ≤ Η ≤ (28) και ως προς τις περ. (α) και (β) της παρ. 1, η διάρκεια του ναυλοσυμφώνου μετατρέπεται σε ώρες, χωρίς να υπολογίζεται η πλεονάζουσα διάρκεια σε λεπτά.

Αθροίζεται η διάρκεια των ωρών της σύμβασης και το αποτέλεσμα του αθροίσματος μετατρέπεται σε ημέρες, διαιρούμενο διά είκοσι τέσσερα (24). Αν το πηλίκο της διαίρεσης είναι δεκαδικός αριθμός, στρογγυλοποιείται στον πλησιέστερο ακέραιο, ενώ το ήμισυ, στον αμέσως επόμενο ακέραιο, και δ.β. όταν Η ≥ (01) και ως προς την περ. (γ) της παρ. 1, λαμβάνεται υπόψη η συνολική διάρκεια εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης εντός της Ελληνικής Επικράτειας, υπολογισμένη βάσει των ημερολογιακών ημερών που μεσολαβούν από την ημερομηνία εισόδου του πλοίου στην ελληνική επικράτεια έως και την ημερομηνία εξόδου του. ε. Η πληρωμή του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. διενεργείται με κωδικό πληρωμής που εκδίδεται ηλεκτρονικά, μέσω της εφαρμογής “e – CharterPermission” », σύμφωνα με τις διαδικασίες που ορίζονται στην απόφαση της περ. (α) της παρ. 7 του άρθρου 21. 4. Υπόχρεος για την καταβολή του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. είναι ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής. 5. Τα έσοδα από το Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. εγγράφονται ως πίστωση στον ειδικό φορέα του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, εκάστου επόμενου οικονομικού έτους.

Διαβάστε επίσης:

Castor Maritime: Τρεις ναυλώσεις με ικανοποιητικό ναύλο

Η ΠΝΟ στο πλευρό των απεργών λιμενεργατών της Cosco