Πωλήσεις πλοίων ύψους 1,3 δισ. δολαρίων έχουν πραγματοποιήσει από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η πλατφόρμα αποτίμησης VesselsValue.

Ορισμένες ναυτιλιακές στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου τους προχωρούν σε πωλήσεις των παλαιότερης κατασκευής πλοίων τους, που αρκετές φορές καταλήγουν στα διαλυτήρια.

Σε άλλες περιπτώσεις, οι συμφωνίες sale and lease back αποτελούν έναν δημοφιλή τρόπο χρηματοδότησης των ναυτιλιακών που αναζητούν ρευστότητα. Υπάρχουν βέβαια και οι πλοιοκτήτες που προχωρούν στην πώληση ενός πλοίου που αγόρασαν σε χαμηλότερη τιμή, όταν η αξία του έχει διαμορφωθεί σε υψηλότερα επίπεδα και η συναλλαγή αυτή τους αποφέρει κέρδος.

Η μεγαλύτερη κινητικότητα σημειώθηκε στα φορτηγά πλοία και στα δεξαμενόπλοια, καθώς πουλήθηκαν συνολικά στους συγκεκριμένους κλάδους 47 (425 εκατ. δολάρια) και 37 (630 εκατ. δολάρια) πλοία αντίστοιχα. Λιγότερες πωλήσεις σημειώθηκαν στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου πουλήθηκαν 7 containerships, ενώ μόνο ένα πλοίο μεταφοράς LPG άλλαξε χέρια.

 

Πηγή: VesselsValue

 

H ναυτιλιακή Danaos Corpσυμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, με αντισυμβαλλόμενη την EnTrust Global, προχώρησε σε συμφωνία sale-and-leaseback ύψους 150 εκατ. δολαρίων, για δύο από τα μεγαλύτερά της containerships, κίνηση που συνδέεται με την αναδιάρθρωση χρέους της ναυτιλιακής ύψους 2,2 δισ. δολαρίων που υπεγράφη το καλοκαίρι του 2018. 

Πρόκειται για τα πλοία Hyundai Respect και Hyundai Honor (αμφότερα χωρητικότητας 13.100 teu, κατασκευής 2012), τα οποία, ωστόσο, με βάση τη συμφωνία θα επαναγοράσει η Danaos μετά από πέντε χρόνια.

Στην πώληση έξι συνολικά πλοίων προχώρησε η ναυτιλιακή Navios Maritime Acquisition, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου της.

Μεταξύ άλλων, στις 25 Μαρτίου 2019, η Navios Acquisition πούλησε το χωρητικότητας 298,570 dwt VLCC, C. Dream, κατασκευής 2000, στην τιμή των 21,8 εκατ. δολαρίων. Τον Απρίλιο 2019, πραγματοποιήθηκε η πώληση του χωρητικότητας 281,395 dwt VLCC, Shinyo Ocean, κατασκευής 2001, έναντι 12,5 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε μία συναλλαγή sale and leaseback συνολικού ύψους 103,2 εκατ. δολαρίων.

Ακολουθεί η Top Ships του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, η οποία έχει πουλήσει δύο πλοία, συνολικής αξίας 68 εκατ. δολαρίων.

Σε ανάλογη κίνηση προχώρησε και η Capital Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, η οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue έχει πουλήσει δύο πλοία αξίας 68 εκατ. δολαρίων.

Η χαμηλού προφίλ ελληνική ναυτιλιακή Transmed Shippingσυμφερόντων του εφοπλιστή Χαράλαμπου Μυλωνά, πούλησε δύο υπό κατασκευή πλοία kamsarmax που είχε παραγγείλει από τα ναυπηγεία Sasebo Heavy Industries. Η τιμή πώλησης των δύο πλοίων, χωρητικότητας 84.000 dwt, υπολογίζεται στα 32 εκατομμύρια δολάρια έκαστο.

Η ναυτιλιακή Enterprises Shipping & Trading (EST), της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Βίκτωρ Ρέστης, έχει πουλήσει ένα πλοίο, με το τίμημα να ανέρχεται στα 63 εκατ. δολάρια.

 

 

Στις περιπτώσεις που το τίμημα της συναλλαγής δεν ήταν γνωστό, η VV χρησιμοποίησε την εκτιμώμενη αξία του πλοίου κατά τη χρονική περίοδο της πώλησης