ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το τρίτο κατά σειρά ναυτιλιακό ομόλογο, βάζει «πλώρη» για την ελληνική αγορά των διαπραγματεύσιμων τίτλων σταθερού εισοδήματος.
Ο Πόλυς Βάσσου Χατζηιωάννου, είναι εκείνος που θα ακολουθήσει τη ρότα που χάραξαν οι Κωστής Κωνσταντακόπουλος και Βαγγέλης Μαρινάκης. Ο κυπριακής καταγωγής εφοπλιστής, που είναι «πολιτογραφημένος» κι αυτός ως μέλος της ισχυρής ομάδας των Greeks, κατέχει το 39,77% της εισηγμένης από το 2008 στην Wall Street, ναυτιλιακής εταιρείας Safe Bulkers. Η χρηματιστηριακή αξία της οποίας ήταν αργά χθες το βράδυ στα επίπεδα των 445 εκατ. δολαρίων.
Μοχλός της νέας ομολογιακής έκδοσης είναι η κυπριακή εταιρεία χαρτοφυλακίου Safe Bulkers Participation, εξ ολοκλήρου θυγατρική της ναυτιλιακής. Η οποία με τη σειρά της είναι εγγυήτρια του 5ετούς ομολόγου, που θα τελεί υπό διαπραγμάτευση στη χρηματιστηριακή αγορά της Αθήνας.
Οι διαδικασίες της δημόσιας προσφοράς, για την άντληση κεφαλαίων μέχρι του ποσού των 100 εκατ. ευρώ, θα ξεκινήσουν την ερχόμενη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου και θα ολοκληρωθούν στις 9 του μηνός. Νωρίτερα και συγκεκριμένα μεθαύριο Παρασκευή, θα δημοσιοποιηθεί το εύρος της απόδοσης του ομολόγου. Για το οποίο και αναμένεται να υπάρξει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Safe Bulkers διαθέτει στόλο 40 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, μετά από την τελευταία αγορά ενός βαποριού, που έγινε πριν από λίγες μέρες. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου είναι τα 10,4 έτη, ενώ η εταιρεία εκτιμά πως η ωφέλιμη ζωή των πλοίων είναι τα 25 χρόνια. Εξαιρουμένης της τελευταίας αγοράς, η συνολική χωρητικότητα του στόλου ανέρχεται σε 3,7 εκατ. dwt (τόνους ωφέλιμου φορτίου).
Στην παρούσα φάση όλα τα πλοία της εταιρείας είναι ναυλωμένα, με το μικτά έσοδα να φτάνουν ανά βαπόρι, μέχρι και τα 29.000 δολάρια. Έως τα τέλη του ερχόμενου Ιουνίου λήγουν οι ναυλώσεις 20 πλοίων, αλλά προφανώς με τη δυναμική που έχει η συγκεκριμένη αγορά θα υπάρξουν νέες συμφωνίες.
Η ναυτιλιακή έχει υπό ναυπήγηση άλλα 9 πλοία ξηρού φορτίου. Όλα είναι με βάση τις νέες περιβαλλοντικές προδιαγραφές και τα δύο εξ αυτών θα παραδοθούν από τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας, εντός του 2022. Άλλα 5 θα παραδοθούν το 2023 και τα υπόλοιπα 2 το 2024.
Η ναυτιλιακή με ενεργητικό πάνω από 1 δισ. δολάρια
Η Safe Bulkers διαθέτει ενεργητικό λίγο πάνω από το 1 δισ, δολάρια, με τα ενσώματα πάγια που αφορούν τα πλοία της να τιμολογούνται στα 851,5 εκατ. δολάρια. Στο 9μηνο του 2021 η ναυτιλιακή κατέγραψε κέρδη 109,1 εκατ. δολαρίων ή περίπου 84,5 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά της έσοδα σε αυτό το 9μηνο ήταν 236,6 εκατ. δολάρια, ενώ όπως προκύπτει από τα λογιστικά στοιχεία, τα ίδια κεφάλαιά της ανέρχονται στα 616,8 εκατ. δολάρια. Τα δάνειά της είναι στα 405,7 εκατ. δολάρια, ενώ 107,4 εκατ. δολάρια είναι τα ταμειακά διαθέσιμα.
Σε σύγκριση με το αντίστοιχο 9μηνο του 2020 τα καθαρά έσοδα της ναυτιλιακής έκαναν άλμα της τάξεως του 81%, ενώ ο δανεισμός της μειώθηκε κατά 202 εκατ. δολάρια. Πλέον ο καθαρός δανεισμός της ( δάνεια μείον τα διαθέσιμα σε μετρητά) ανέρχεται σε 298,3 εκατ. ευρώ. Δηλαδή λίγο κάτω από το 30% του συνολικού ενεργητικού και στο 48% περίπου των ιδίων κεφαλαίων.
Το πολύ καλό 9μηνο του 2021 έδωσε επίσης και σημαντικό πλεονέκτημα στο δείκτη κάλυψης των τόκων, που εκτινάχτηκε στις 13,22 φορές σε σχέση με τη λειτουργική κερδοφορία (ebitda). Όταν στο ίδιο διάστημα του 2020 τα λειτουργικά κέρδη κάλυπταν κατά περίπου 3 φορές τους τόκους.
Ενδεικτικά όλα αυτά της σημαντικής βελτίωσης στα ποιοτικά οικονομικά μεγέθη της ναυτιλιακής.
Πού και πώς θα κατευθυνθούν τα κεφάλαια της έκδοσης
Το νέο ναυτιλιακό ομόλογο που θα εκδοθεί από την κυπριακή θυγατρική, μπορεί να ανακληθεί μετά από την πάροδο διετίας, αλλά με premium 1,5% στο εξοφλούμενο ποσό. Το οποίο βαθμιαία μειώνεται, αν το δικαίωμα της πρόωρης εξόφλησης υλοποιηθεί μεταγενέστερα και πιο κοντά στο χρόνο λήξης του ομολόγου. Το οποίο πέραν της εγγυήτριας δεν έχει εμπράγματες εξασφαλίσεις.
Τα κεφάλαια που θα αντληθούν θα χρησιμοποιηθούν από την εκδότρια προκειμένου να αγοραστούν τέσσερα πλοία. Τα koulitsa 2, Paraskevi 2,Venus Harmony και Troodos. Η εκτιμηθείσα αξία των οποίων ανέρχεται στα 110,6 εκατ. δολάρια (περί τα 97,8 εκατ. ευρώ). Δηλαδή όσα θα αντληθούν με το ομόλογο, αφαιρουμένων των εξόδων της έκδοσης που είναι 2,5 εκατ. ευρώ.
Τα πλοία που θα αγοραστούν από την εκδότρια του ομολόγου, θα πουληθούν από θυγατρικές της μητρικής Safe Bulkers. Η οποία θα χρησιμοποιήσει τα έσοδα για εταιρικούς σκοπούς. Στους οποίους περιλαμβάνονται η εξυπηρέτηση δανεισμού, η εξαγορά προνομιούχων μετοχών, η κάλυψη κεφαλαίου κίνησης, αλλά και η απόκτηση νέων πλοίων.
Η οικογένεια Χατζηιωάννου έχει 64 χρόνια παρουσίας στη ναυτιλία. Ξεκινώντας από το 1958, όταν ο Βάσσος Χατζηιωάννου ( πατέρας του Πόλυ) μαζί με τον αδελφό του Λουκά αγόρασαν το πρώτο τους βαπόρι. Για να ακολουθήσει μια εξαιρετικά σημαντική πορεία, την οποία συνεχίζει τώρα αυτονομημένα ο Πόλυς Χατζηωάννου.
Διαβάστε επίσης
Safe Bulkers (Πόλυς Χατζηιωάννου): Δάνειο 100 εκατ. δολαρίων που συνδέεται με τη βιωσιμότητα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1