ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Για την Ελλάδα, τα πράγματα έχουν αλλάξει προς το καλύτερο και βλέπουμε ότι έρχονται και ξένες επενδύσεις και αυτό θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο». Ο εφοπλιστής Πόλυς Χατζηιωάννου στην παρουσίαση της εταιρείας του Safe Bulkers, τόνισε ότι «είναι μεγάλο το άνοιγμα του Ελληνικού Χρηματιστηρίου, θα μπορούσα να πω τεράστιο άλμα, προς την ποντοπόρο ναυτιλία και ελπίζω κάποια στιγμή να διαπραγματεύονται οι μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών και στο Χρηματιστήριο Αθηνών».
Επίσης, ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου τόνισε ότι:
«Πρέπει «Έλληνες και Κύπριοι, εφοπλιστές να διαφυλάξουμε την παγκόσμια πρωτιά που κατέχουμε σήμερα, να είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις, γιατί αλλιώς αν χαθούμε εμείς, τότε θα χαθεί και η ευρωπαϊκή ναυτιλία και καταλαβαίνετε, αν το εμπόριο και την διακίνηση των πρώτων υλών και των τροφίμων θα την διακινούν Ασιάτες και Κινέζοι».
Η εταιρεία του σήμερα διαθέτει 40 πλοία και έχει παραγγείλει άλλα 9 πλοία στα ιαπωνικά ναυπηγεία τα οποία θα τα παραλάβει σταδιακά
Πρόσθεσε επίσης ότι η εταιρεία κατόρθωσε να απομειώσει τις οικονομικές υποχρεώσεις της εταιρείας κατά 200 εκατ. δολάρια και υπογράμμισε ότι «το μέγεθος του στόλου δεν έχει τόση σημασία, όσο η ποιότητα του και η εξασφάλιση των μετόχων της εταιρείας».
Τόνισε δε ότι εταιρεία είχε έσοδα 431 εκατ. δολάρια, ενώ το σύνολο του ενεργητικού της ανέρχεται σε 1,1 δισ. δολάρια.
«Με όραμα ανάπτυξης για τη ναυτιλία»
Η οικογένεια Χατζηϊωάννου έχει 60 χρόνια παρουσία στη ναυτιλία. Τη ναυτιλιακή δραστηριότητα την ξεκίνησε ο πατέρας του Πόλυ, Βάσος Χατζηιωάννου μαζί με τον αδελφό του Λουκά. Το 1964 ο Βάσος δημιούργησε τη δική του αυτόνομη εταιρεία και το 1987, ο Πόλυς ακολούθησε δική του ρότα, ενώ το 2008 δημιούργησε την Safe Bulkers και εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Η κεφαλαιοποίηση σήμερα της εισηγμένης εταιρείας ανέρχεται σε 427 εκατ. δολάρια. Επίσης να αναφερθεί ότι στις 31.12. 2020 τα δάνεια της εταιρείας έφταναν τα 611, 7 εκατ. δολάρια, ενώ στις 30.9.2021 περιορίστηκαν σε 413,8 εκατ. δολάρια.
Τα έσοδα της εταιρείας στο 9μηνο του περασμένου έτους ανήλθαν στα 431 εκατ. δολάρια.
Το 40% των μετοχών της εταιρείας ανήκει στην οικογένεια Χατζηϊωάννου και όπως διευκρίνισε ο Πόλυς Χατζηιωάννου ανήκει σε επενδυτικά σχήματα που το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτά κατέχει το 4% του μετοχικού κεφαλαίου.
“Ούτε πουλήσαμε, ούτε αγοράσαμε μετοχές, κρατάμε σταθερά τα ποσοστά μας”, τόνισε χαρακτηριστικά ο Πόλυς Χατζηιωάννου.
Στο ερώτημα αν “έχει στα πλοία του την ελληνική σημαία” απάντησε ότι “εμείς είμαστε μια κυπριακή εταιρεία και έχουμε την κυπριακή σημαία, άλλωστε δραστηριοποιούμαστε σε μια κατηγορία πλοίων που ο ανταγωνισμός, από τους Κινέζους, τους Ασιάτες, του Ινδούς είναι μεγάλος και δεν έχουμε περιθώρια ελιγμών, παρά να κρατάμε χαμηλά το κόστος λειτουργίας των πλοίων μας”.
Πρόσθεσε δε ότι “στόχος μας είναι η απομόχλευση των δανείων μας και είναι επιτυχία που μειώσαμε τα δάνεια μας κατά 200 εκατ. δολάρια και σήμερα το χρέος μας είναι στις τιμές σκραπ των πλοίων”.
Είναι αισιόδοξος για τη ναυλαγορά και τόνισε χαρακτηριστικά: “θα δούμε υψηλά ναύλα τα προσεχή χρόνια. Αναμένεται αύξηση του παγκόσμιου στόλου κατά 3%, ενώ αν υπολογίσουμε ότι το 1% θα οδηγηθεί στα διαλυτήρια, τότε η αύξηση κατά 2% δεν αποτελεί στοιχείο για να ανησυχούμε”.
Άλλωστε είπε ότι υπάρχουν τα εξής δεδομένα: Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ένα πρόγραμμα 1 τρισ. δολαρίων για την τόνωση των υποδομών, η Κίνα θα δώσει 120 δισ. δολάρια για εργασίες υποδομών, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα δώσει ένα πακέτο ανάκαμψης ύψους 2,4 δισ. δολάρια για την περίοδο 2021 – 2027, ενώ το παγκόσμιο ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 4,9%.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1