ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε μία σειρά κινήσεων για την ανανέωση του στόλου της και την εξασφάλιση μεγαλύτερης ρευστότητας, προχώρησε η ναυτιλιακή Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου.
Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πούλησε τον Ιανουάριο του 2021 δύο από τα παλαιότερα πλοία της, το χωρητικότητας 74,300-dwt Paraskevi (κατασκευής 2003)και το χωρητικότητας 76,000-dwt Vassos (κατασκευής 2004) έναντι 7,3 εκατ. δολαρίων και 8,7 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.
Στη συνέχεια, προχώρησε αυτό τον μήνα στην εξαγορά ενός νεότερου panamax χωρητικότητας 75,000 dwt, κατασκευής 2011 σε ιαπωνικό ναυπηγείο, έναντι 14 εκατ. δολαρίων, το οποίο θα αποπληρώσει με μετρητά. Πρόκειται για το αδελφό πλοίο δύο bulker που έχει ήδη στο στόλο της η ναυτιλιακή, και είναι ναυλωμένο για διάστημα 11 έως 14 μηνών, με ακαθάριστα ημερήσια ναύλα 13.800 δολάρια.
Αν και η εταιρεία δεν αποκάλυψε το όνομα του πλοίου, η Allied Shipbroking αναφέρει στο εβδομαδιαίο της report, ότι πουλήθηκε στη second hand αγορά το χωρητικότητας 74,979 dwt πλοίο Fortune Daisy, κατασκευής 2011, στην τιμή των 14,2 εκατ. δολαρίων.
Παράλληλα, η Safe Bulkers προχώρησε σε συμφωνίες αναδιάρθρωσης της χρηματοδότησης της με αφορμή την εξαγορά δύο νεότευκτων πλοίων που κατασκευάζονται σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
Ειδικότερα, το τελευταίο τρίμηνο του 2020 η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία για την εξαγορά ενός post panamax χωρητικότητας 87,000 dwt, που πληροί τις τελευταίες απαιτήσεις του Σχεδιαστικού Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) για τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.
Έτσι, έκλεισε συμφωνία για νέα δανειακή διευκόλυνση για την αποπληρωμή του 60% του τιμήματος μετά την παράδοση του πλοίου, για αύξηση υφιστάμενου ανακυκλούμενου δανείου από 20 εκατ. δολάρια σε 30 εκατ. δολάρια και για την επέκταση της ημερομηνίας λήξης του, που αρχικά είχε προγραμματιστεί για το 2022, έως και 2 χρόνια, με τους υφιστάμενους χρηματοοικονομικούς όρους.
Παράλληλα εξαγόρασε ένα φορτηγό πλοίο, κατηγορίας Kamsarmax, χωρητικότητας 82.000 dwt, με ημερομηνία παράδοσης το πρώτο εξάμηνο του 2022. Η ναυτιλιακή προχώρησε σε συμφωνία sale and leaseback με γυμνή ναύλωση με τρίτη εταιρεία, προκειμένου να χρηματοδοτήσει το 90% του νέου πλοίου, ελαχιστοποιώντας τον αντίκτυπο στη ρευστότητα της.
Ο Δρ Λουκάς Μπαρμπάρης, πρόεδρος της εταιρείας επισήμανε: «Έχοντας μια συνεπή στρατηγική για την ανανέωση του στόλου και την περιβαλλοντική αναβάθμιση του, αλλά και έναν ισχυρό ισολογισμό, πιστεύουμε ότι είμαστε σε θέση να τα επωφεληθούμε από την ισχυροποίηση της ναυλαγοράς”.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2020, η ρευστότητα της ναυτιλιακής ανέρχονταν στα 171,2 εκατ. δολάρια. Οι συνολικές εναπομένουσες απαιτήσεις κεφαλαιουχικών δαπανών για την απόκτηση των δύο
νεότευκτων, ανέρχονταν στις 31 Δεκεμβρίου 2020, σε 52 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 0,6 εκατ. δολάρια είναι πληρωτέα το 2021 και τα 51,4 εκατομμύρια δολάρια για το 2022.
Στις 12 Φεβρουαρίου 2021, η ρευστότητα της ανέρχονταν στα 184,3 εκατ. δολάρια.
Κώστας Αγγέλου: Η Benelux Overseas επιστρέφει στα ναυπηγεία για νέα LPG carriers
Βαγγέλης Μαρινάκης: 15 πλοία υπό ναυπήγηση, αξίας 2 δισ. δολαρίων, έχει η Capital Maritime
Γ. Γιουρούκος: Επτά νέα πλοία και μακροχρόνιες συμφωνίες ναύλωσης για την Global Ship Lease
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας