ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αρχή έγινε με την εξυγίανση του Νεωρίου Σύρου και ακολούθησαν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και και Ελευσίνας, ενώ και το ναυπηγείο του Γιώργου Κόρου, τα ναυπηγεία Σαλαμίνας, της Χαλκίδας, αλλά και οι μονάδες της οικογένειας Σπανόπουλου, δημιουργούν προϋποθέσεις ανάταξης της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας.
Ωστόσο, η επαναλειτουργία των Ναυπηγείων, όπως είναι φυσικό, αυξάνει και τον μεταξύ τους ανταγωνισμό.
Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, φέρεται αποφασισμένος να μην ανανεώσει τις συμβάσεις του Πολεμικού Ναυτικού με το Ναυπηγείο Ελευσίνας, αλλά να απορροφηθούν για εργασίες των σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Το ποσό που ήταν να διατεθεί για εργασίες από το Πολεμικό Ναυτικό στο Ναυπηγείο Ελευσίνας ήταν 7 εκατομμύρια ευρώ. Η μη υπογραφή της σύμβασης με το Πολεμικό Ναυτικό, σύμφωνα με πληροφορίες, οδηγεί τον Πάνο Ξενοκώστα να προχωρήσει σε πρώτη φάση, από την 1η Μαρτίου, την απόλυση περίπου 130 συνταξιούχων που εργάζονταν στο Ναυπηγείο Ελευσίνας.
Επίσης, από την 1η Απριλίου θα αποχωρήσουν και όσοι από τους εργαζόμενους είναι πάνω από 56 ετών, που υπολογίζεται ότι είναι άλλοι 120 εργαζόμενοι. Λέγεται ότι θα κρατήσει ένα μικρό αριθμό 10 -15 έμπειρων εργατοτεχνικών με ρόλο υπεύθυνου εργασιών.
Οι υπόλοιποι θα προσληφθούν με ατομικές συμβάσεις που θα προβλέπουν αμοιβή 10 ευρώ την ώρα. Με άλλα λόγια 100 ευρώ την ημέρα, με 10ωρη εργασία, αλλά με την προυπόθεση η φορολογία να πληρώνεται από τους ίδιους.
Επισημαίνεται ότι οι άνω των 56 ετών εργαζόμενους που θα απολυθούν θα εισπράττουν την αποζημίωση τους ανά δίμηνο. Θα τους καταβληθούν έξι δόσεις των 5.000 ευρώ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στα ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν δοθεί διαβεβαιώσεις ότι δεν θα υπάρχουν πολλές αποχωρήσεις εργαζόμενων πάνω από 56 ετών.
Όσον αφορά το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το Πολεμικό Ναυτικό θα υπογράψει μεγάλο αριθμό συμβάσεων με τους 600 απολυμένους εργαζόμενους και θα δοθούν εναλλακτικές λύσεις για όσους δεν θα προσληφθούν με συμβάσεις από τον Γιώργο Προκοπίου.
Ήδη, στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, εκτός από την θαλαμηγό του Γιώργου Προκοπίου, εισήλθε για επισκευή το πλοίο Alfa Sea της ναυτιλιακής εταιρείας ΕΝΕΑ Management των οικογενειών Πετράκη, Πλούσιου και Κεγγίτση. Εκπρόσωπος της εταιρείας αυτής στα διοικητικά συμβούλια των εφοπλιστικών ενώσεων είναι η Έλπη Πετράκη, η οποία είναι επίσης και πρόεδρος της WISTA International.
Μέχρι τώρα έχουν επαναπροσληφθεί 25 άτομα στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, ενώ σταδιακά θα γίνεται και η αξιολόγηση για τους υπόλοιπους που δεν θα απορροφηθούν απο τα προγράμματα που θα υλοποιήσουν τα συναρμόδια υπουργεία.
Τέλος, να επισημάνουμε ότι καταγράφονται έντονες ανταγωνιστικές διαφορές μεταξύ των ναυπηγείων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά και αυτό οφείλεται ενδεχομένως στην ανάληψη διευθυντικής θέσης στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά του πρώην υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο οποίος, από ό,τι λέγεται, έχει αρχίσει ουσιαστική προσέγγιση εφοπλιστών για να φέρουν πλοία στο ναυπηγείο, αλλά και προς τα κυβερνητικά επιτελεία για εξασφάλιση κρατικών εργασιών.
Άλλες πηγές αναφέρουν ότι ο Πάνος Ξενοκώστας είχε στηρίξει τις ελπίδες του για την απορρόφηση των 7 εκατομμυρίων ευρώ από το Πολεμικό Ναυτικό, όπως τον είχε διαβεβαιώσει, όπως λέγεται σε διάφορες συσκέψεις, ο πρώην υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης.
Διαβάστε επίσης:
Μαρτίνος, Κούστας, Λυκιαρδόπουλος: Επενδύουν στα φορτηγά πλοία capesize
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Πούλησε πλοίο με 23,3 εκατ. δολάρια
Προειδοποίηση για την εισηγμένη C3is Inc του Χάρη Βαφειά για διαγραφή από το Nasdaq
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Μύκονος: Ο μεγαλοκατασκευαστής και η καταδίκη