ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με ανοιχτή πρόσκληση της προς όλους τους Έλληνες ναυτικούς, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία επισημαίνει ότι «όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό από την επιτυχία ή όχι της απεργίας μας εξαρτάται και η περαιτέρω επαγγελματική μας υπόσταση και δεν συγχωρείται λοιπόν σε κανέναν μας αυτή τη φορά να αδιαφορήσει και να φυγομαχήσει από τον αγώνα μας».
Για την προετοιμασία των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών, η ΠΝΟ με ανακοίνωση της τονίζει ότι η μαζική και δυναμική συμμετοχή όλων μας είναι το κλειδί για την επιτυχία.
Επίσης, διευκρινίζει ότι κατά την διάρκεια της απεργίας θα γίνονται προσυγκεντρώσεις στις 05.30 π.μ. στον χώρο μέσα στο λιμάνι, απέναντι από τον Ηλεκτρικό Σταθμό. Η δε απεργιακή μας συγκέντρωση θα γίνει στις 11-11-2021 στον παραπάνω χώρο και ώρα 10.30 π.μ.
Όπως ήδη σας είναι γνωστό, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας κατά τη συνεδρίαση της στις 27 Οκτωβρίου 2021 αποφάσισε την πραγματοποίηση 48ωρης πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 06.01 ώρα της 10/11/2021 ημέρα Τετάρτη και λήξη ώρα 06.00 της 12/11/2021 ημέρα Παρασκευή, με προοπτική κλιμάκωσης.
«Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατέληξε στην πιο πάνω απόφαση της ως έσχατο μέσο προστασίας των δικαιωμάτων και προώθησης της επίλυσης των προβλημάτων μας.
Η εργοδοτική πλευρά, τονίζει η ΠΝΟ, ακολουθώντας τακτική συνεχούς κωλυσιεργίας όχι μόνο αρνείται να χορηγήσει την οποιαδήποτε αύξηση αλλά επιδεικνύει και μια πλήρως στείρα συμπεριφορά σχετικά με τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κατά την εκτέλεση των καθηκόντων μας.
Με περισσή προκλητικότητα «αγνοεί» το πραγματικό γεγονός ότι επί διετία δηλαδή από το 2019, οι αποδοχές μας παραμένουν καθηλωμένες παρά τη γνωστή σε όλους συνεχή αύξηση των ειδών πρώτης ανάγκης και των εν γένει υπηρεσιών, που πλήρως εξανεμίζουν τα εισοδήματα μας. Ξεχνούν ακόμα ότι η απασχόλησή μας δεν είναι ετήσια, αλλά για τους περισσότερους από εμάς έχει καταντήσει εποχιακή.
Είναι πράγματι προκλητικό να προβάλουν στις διαπραγματεύσεις μείωση των εσόδων τους (των κερδών τους δηλαδή) όταν έχουν λάβει πλουσιοπάροχες οικονομικές ενισχύσεις από την Πολιτεία και η κίνηση των πλοίων σαφώς και έχει αυξηθεί. Και παρ’ όλα αυτά, ανερυθρίαστα, διατείνονται ότι δήθεν έχουν πληγεί και καταστρέφονται τα μέγιστα από τον κορονοϊό. Αν πράγματι συμβαίνει αυτό, – που δεν είναι όμως αλήθεια, – τότε τι να πούμε εμείς οι Ναυτικοί;;;!!!»
Από την άλλη, συνεχίζει η ΠΝΟ, παρά τις συνεχείς επισημάνσεις και διαμαρτυρίες μας, και τις αντίστοιχες υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις των αρμοδίων, σχετικά με τα ήδη υφιστάμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας, στο ΚΕΣΕΝ, στο ΓΕΝΕ, στα Μητρώα, στα Σωστικά Μέσα, στον Οίκο του Ναύτη και στο ΝΑΤ, όχι μόνο δεν επιλύονται και δεν βελτιώνονται αλλά εξακολουθούν να συσσωρεύονται καθημερινά με αποκορύφωμα τον καταιγισμό σειράς πρόσθετων αντεργατικών νόμων και την εξακολούθηση εφαρμογής του ναυτοκτόνου νόμου 4150/2013 για τις μειωμένες ειδικές συνθέσεις στα ακτοπλοϊκά και επιβατηγά/μεσογειακά πλοία, του Ν. 4714/2020, που επεμβαίνει στην εσωτερική αυτονομία και λειτουργία των σωματείων μας, του Ν. 4770/2021, με τον οποίο μειώνονται χαριστικά και στην κυριολεξία μηδενίζονται τα πρόστιμα για τις παραβάσεις της ναυτεργατικής νομοθεσίας σχετικά με την υπεραπασχόληση των Ναυτικών μας και του Ν. 4808/2021, που στην κυριολεξία αποτελεί σκούπα των απεργιακών αγώνων.
«Οι συνεχείς έλεγχοι από τα ειδικά κλιμάκια της Ομοσπονδίας μας στα πλοία της ακτοπλοΐας και στα πορθμεία, καθώς επίσης και στα πλοία της γραμμής Πάτρας – Ιταλίας καταδεικνύουν την παραβατική συμπεριφορά της εργοδοσίας σε ό,τι αφορά την υπεραπασχόληση των πληρωμάτων με συνεχή υπέρβαση των ορίων και ωρών απασχόλησης και την καθυστέρηση ή και άρνηση καταβολής των δεδουλευμένων αποδοχών.
Στο μεταξύ η ανεργία καλπάζει και δυστυχώς δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για την ουσιαστική ανάκαμψη της και την ανακούφιση των άνεργων συναδέλφων μας».
Τα αδιέξοδα δεν τα προκαλούν οι Ναυτεργάτες τονίζει ο γραμματέας της ΠΝΟ Μανώλης Τσικαλάκης και προσθέτει: «Τα αδιέξοδα προκαλούνται και γιγαντώνονται καθημερινά από την άκαμπτη και ανάλγητη συμπεριφορά της εργοδοσίας και την μονόπλευρη και «μυωπική» στάση της Πολιτείας η οποία πιστεύει ότι ενισχύοντας και χρηματοδοτώντας την εργοδοσία βοηθά ταυτόχρονα και εμάς τους Ναυτικούς.
Μέγιστο λάθος όμως. Όσα περισσότερα τους δίνει τόσο περισσότερα ζητούν. Και ας εξαφανιστούν οι Έλληνες Ναυτεργάτες!!!
Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας κατά την παρούσα απεργιακή μας κινητοποίηση προτάσσει τα κυρίαρχα και μείζονος σημασίας προβλήματα του κλάδου όπως οι ανανεώσεις των ΣΣΕ 2020 και 2021 με πραγματικές και ουσιαστικές αυξήσεις, την στελέχωση των πλοίων με βάση τις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες τους, προκειμένου να επιτυγχάνεται η ασφάλεια και των Ναυτικών μας και των επιβαινόντων αλλά και των ίδιων των πλοίων, την επίλυση των καθημερινών προβλημάτων εξυπηρέτησής μας στις αρμόδιες Υπηρεσίες, που υπάγονται υπό την ευθύνη και εποπτεία των Υπουργείων μας, δηλαδή Ναυτιλίας και Εργασίας, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι απεμπολούμε τα λοιπά αιτήματα μας, όπως αυτά αναπτύσσονται στα εξώδικα που έχουν αποσταλεί στην εργοδοσία και στην Πολιτεία».
Διαβάστε επίσης:
Seanergy Maritime: Αύξηση 130% στον κύκλο εργασιών στο εννεάμηνο, στο +602% τα προσαρμοσμένα EBITDA
Θανάσης Μαρτίνος: Η Eastmed συνεχίζει τις επενδύσεις στα MR τάνκερ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Allou! Fun Park: Η απάντηση για το σφράγισμα της επιχείρησης με απόφαση του δήμου Νίκαιας – Ρέντη
- Γάζα: «Πιο κοντά από ποτέ» μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός, σύμφωνα με τη Χαμάς
- Μία κατακόκκινη νύχτα έζησε ο Πειραιάς! Όλη η πόλη μια γιορτή!
- Τράπεζες: Ο «χορός» των αυξήσεων στις τιμές στόχους τους συνεχίζεται