ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ανεξάρτητα από ειδικότητες και διαχωρισμούς, οι Έλληνες ναυτικοί, επιθυμούν και επιδιώκουν σταθερή απασχόληση με αξιοπρεπείς όρους εργασίας και αμοιβής σε ένα ποιοτικό, ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον και απαιτούν δωρεάν Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, Δημόσια Δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση.
Αυτό είναι το το νέο διεκδικητικό πλαίσιο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας όπως ψηφίστηκε στο Τακτικό Συμβούλιο της.
Αναλυτικότερα:
Με πλήρη απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Τακτικού Γενικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας στο οποίο και εγκρίθηκαν με απόλυτη πλειοψηφία οι νέες κατευθύνσεις και ο προγραμματισμός της δράσης, για το 2022 που στηρίζονται στους πραγματικούς και ουσιαστικούς προβληματισμούς της συντριπτικής πλειοψηφίας και της βάσης των Ναυτεργατών, που ζητούν διευκόλυνση και ταχεία εξυπηρέτηση στις διάφορες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, Κοινωνική Καταξίωση του Ναυτικού Επαγγέλματος και τέλος, Αξιοπρεπή Απομαχία,
Οι στόχοι της ΠΝΟ, όπως ανακοινώθηκαν από τον γραμματέα της Εμμανουήλ Τσικαλάκη, είναι οι εξής:
Άμεση κατάργηση των αντεργατικών διατάξεων του Ν. 4150 /2013 με τις οποίες αφενός μειώνονται οι οργανικές συνθέσεις κατά τη χρονική περίοδο από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου, σε όλες τις κατηγορίες και κλάδους του προσωπικού, και αφετέρου δόθηκε η εξουσία στον Υπουργό Ναυτιλίας να καθορίζει ο ίδιος με απόφαση του ειδικές συνθέσεις για τα επιβατηγά πλοία, που εκτελούν πλόες μεταξύ ελληνικών λιμένων και λιμένων της αλλοδαπής ή μεταξύ λιμένων της αλλοδαπής, και μάλιστα με μοναδικό κριτήριο τον χειρισμό και τη στελέχωση των σωστικών μέσων του πλοίου και όχι βέβαια με αντικειμενικά κριτήρια, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες του πλοίου.
Ταυτόχρονα και παράλληλα με την άνω κατάργηση θα πρέπει να γίνει και τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος 177 / 74 ούτως ώστε, με αντικειμενικά κριτήρια, να επανακαθοριστεί ο αριθμός κάθε ειδικότητας ξεχωριστά και μάλιστα με διαφορετικά κριτήρια, για κάθε μία ειδικότητα (ολική χωρητικότητα, ιπποδύναμη, αριθμός κλινών επιβατών κλπ)
Επανεξέταση του καθεστώτος των Ταχύπλοων (ΠΔ 381/2001) με ρητή πρόβλεψη και καθιέρωση των διπλών πληρωμάτων, ώστε να τηρούνται πιστά τα όρια και οι ώρες απασχόλησης, τόσο σε ημερήσια όσο και σε εβδομαδιαία βάση.
Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες Ναυτεργάτες και καταπολέμηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, ώστε να ανταποκριθεί επιτέλους το Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο, για τον οποίο ιδρύθηκε και για τον οποίο πρέπει να λειτουργεί. Καλύπτοντας μάλιστα, όλα, τα προβλήματα που συνδέονται με την πρόσληψη, την ναυτολόγηση, την απασχόληση και την απόλυση των Ναυτικών μας.
Η Ομοσπονδία μας, δεν ανέχεται και ούτε πρόκειται να ανεχθεί συμπεριφορές και φαινόμενα που βάλλουν και καταστρατηγούν το δικαίωμα στην εργασία των συναδέλφων μας αλλά και δεν πρόκειται να παραμείνει απλός παρατηρητής διαιώνισης τέτοιων φαινομένων.
Καθιέρωση πάγιου συστήματος οικονομικής ενίσχυσης και προστασίας των ανέργων Ναυτικών με την άμεση αύξηση του προβλεπόμενου επιδόματος ανεργίας, στο ποσό των 500 ευρώ, για τους άγαμους και στο ποσό των 600 ευρώ, για τους έγγαμους και εξασφάλισης Δωρεάν Περίθαλψης στους ιδίους και στις οικογένειες τους.
Διατήρηση και Αναβάθμιση του Δημόσιου Χαρακτήρα και της Δωρεάν Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης με άμεση και πρώτη κάλυψη των ελλείψεων εκπαιδευτικού και λοιπού αναγκαίου προσωπικού ώστε να ελαχιστοποιηθούν και να εκλείψουν τα σχετικά προβλήματα και να αποφεύγεται η προσφυγή στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Άμεση λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, για την καθημερινή διευκόλυνση και ταχεία εξυπηρέτηση των απαιτούμενων επαφών και συναλλαγών μας, με τις διάφορες Υπηρεσίες του ΓΕΝΕ, ΚΕΣΕΝ, ΜΗΤΡΩΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΩΣΤΙΚΑ.
Άμεση λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων και στελέχωση του ΟΙΚΟΥ ΝΑΥΤΟΥ, τόσο σε ιατρικό όσο και σε λοιπό προσωπικό και τεχνικό εξοπλισμό, ώστε να επιτυγχάνεται η πιστή εφαρμογή και τήρηση του μνημονίου συνεργασίας, για την χρήση του ακινήτου του ΟΙΚΟΥ ΝΑΥΤΟΥ από τον ΕΟΠΥΥ για την άμεση και κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση και την αναβαθμισμένη φροντίδα και των συναδέλφων μας, εν ενεργεία και συνταξιούχων, και των οικογενειών τους.
Έγκαιρη προετοιμασία και έγκαιρη έναρξη των διαπραγματεύσεων για την ανανέωση και υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων με ιδιαίτερο βάρος στις ΣΣΕ των Φορτηγών Πλοίων και ταυτόχρονα συνεχής παρακολούθηση και έλεγχος της πιστής τήρησης και εφαρμογής των Συμβάσεων και της κείμενης νομοθεσίας.
Επί πλέον, ο Προγραμματισμός Δράσης της Ομοσπονδίας, για την τρέχουσα χρονιά, περιλαμβάνει και τα παρακάτω ζητήματα.
Κατάργηση της άδικης φορολόγησης των συναδέλφων μας, όλων των ειδικοτήτων, λόγω της ιδιομορφίας και των ιδιαίτερα σκληρών και ανθυγιεινών συνθηκών του επαγγέλματος και της ανεκτίμητης προσφοράς τους στην Εθνική Οικονομία όπως όλα τα άλλα Ευρωπαϊκά Κράτη, που σέβονται τους Ναυτικούς τους.
Άμεση λήψη μέτρων για την ανακούφιση των Συνταξιούχων Συναδέλφων μας από τις αλλεπάλληλες περικοπές των συντάξεων κυρίων και επικουρικών, που υπέστησαν, με διασφάλιση του θεσμού των εφάπαξ και της απρόσκοπτης συνέχισης καταβολής τους.
Τέλος, τονίστηκε με έμφαση ότι η Ομοσπονδία σαφώς και δεν αποδέχεται και απορρίπτει, όχι μόνο την σωρεία των αντεργατικών νόμων που επιβλήθηκαν ειδικά για τον κλάδο μας, αλλά και όλους τους αντεργατικούς νόμους που αφορούν την Εργατική Τάξη της Χώρας μας, (Ν. 4714/2020, Ν. 4770/2021, Ν. 4808/2021) και θα είναι συμπαραταγμένη και αλληλέγγυα σε κάθε προσπάθεια και ενέργεια για την κατάργησή τους.
Διαβάστε επίσης
ΠΝΟ: Ξεκινά αύριο η συστηματική παρακολούθηση της εφαρμογής των συλλογικών συμβάσεων των ναυτικών
Στις 14 Ιανουαρίου το συνέδριο της ΠΝΟ
ΠΝΟ προς εφοπλιστές: Ελάτε στη 1 το μεσημέρι για συζήτηση, αλλιώς συνεχίζουμε την απεργία!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike