• Ναυτιλία

    Πλοίαρχοι: Απαιτούνται παρεμβάσεις στα τέσσερα μεγάλα λιμάνια της Κρήτης

    Λιμάνι Ηρακλείου

    Λιμάνι Ηρακλείου


    Ιδιαίτερα αποκαλυπτικές επισημάνσεις διατυπώνονται από τους πλοιάρχους εμπορικού ναυτικού για τις ελλείψεις που υπάρχουν στα μεγάλα λιμάνια της Κρήτης.

    Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Παναγιώτης Γιγής και η γενική γραμματέας, Ελένη Παπαδοπούλου, με έγγραφο τους προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναφέρουν λεπτομερώς τις ελλείψεις που υπάρχουν στα λιμάνια της Κρήτης.

    Αναλυτικά, οι προτάσεις των πλοιάρχων έχουν ως εξής:

    ΗΡΑΚΛΕΙΟ

    Η ράμπα φόρτωσης Νο 2 Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση. Ο κόκκινος φανός εισόδου είναι ιδιαίτερα χαμηλής εντάσεως.

    Συντήρηση στις προβλήτες Νότιο γωνία και Νότιο μέση. Υπάρχουν φθορές από το πολυκαιρισμό και τους καταπέλτες.

    Συντήρηση στις μπίντες διότι πολλές από αυτές έχουν σοβαρές φθορές στα τσιμέντα των βάσεών τους.

    Δημιουργία στη Νότιο γωνία μπαστούνι 90 μ. (φωτό 1) ώστε να μπορούν να πλαγιοδετήσουν 2 ταχύπλοα με ασφάλεια χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να ξεσύρουν στην πρυμνοδέτηση σε έντονες καιρικές συνθήκες και να διευκολυνθούν έτσι και οι ελιγμοί των μεγάλων πλοίων της ακτοπλοΐας γιατί τα ταχύπλοα με αυτό τον τρόπο θα απομακρυνθούν γύρω στα 60μ. απο τα άλλα μεγάλα συμβατικά πλοία.

    ΡΕΘΥΜΝΟ

    Εκβάθυνση λιμενολεκάνης λόγω των συνεχών προσχώσεων. Ενίσχυση φωτοβολίας πράσινου φανού (χάνεται στα φώτα της πόλης). Με Β –ΒΑ ανέμους δημιουργείται μεγάλη αποθαλασσία (ενίσχυση – επέκταση λιμενοβραχίονα).

    Η άτακτη κυκλοφορία των σκαφών για θαλάσσια σπορ (watersports) μέσα στο λιμάνι εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την πρόκληση ατυχήματος.

    Προβλήτα Νο 2 Δυτικά

    Αντικατάσταση ελαστικών προσκρουστήρων και τοποθέτηση περισσοτέρων τοιούτων για πλαγιοδέτηση και στο κεφάλι της προβλήτας. Επισκευή ράμπας Μινωικών Γραμμών καθώς υπάρχουν στρεβλωμένες προεξέχουσες μεταλλικές ράγες.

    Θέση Νο 1 Ανατολικά

    Τοποθέτηση γωνιακού προσκρουστήρα στο κεφάλι της προβλήτας. Τοποθέτηση προσκρουστήρων για την ασφαλή πλαγιοδέτηση του πλοίου καθώς και κάτω από τη ράμπα.

    ΣΗΤΕΙΑ

    Ανεπαρκής φωτισμός προβλήτα.

    ΣΟΥΔΑ

    Οι καβοδέτες δεν διαθέτουν πλωτό μέσο έτσι ώστε κατά την πρόσδεση στην προβλήτα Ανδριάς η πρόσδεση της πλώρης να γίνεται με καθυστέρηση ενώ σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες δημιουργούνται επικίνδυνες καταστάσεις για το πλήρωμα , το πλοίο και το προσωπικό στεριάς.

    Η προβλήτα όπου ελλιμενίζεται το πλοίο έχει μήκος 160 μέτρα , ενώ το μήκος του πλοίου είναι 214 μέτρα. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι πάνω από 50 μέτρα προεξέχουν από το τελείωμα της προβλήτας Ανδριάς, με αποτέλεσμα το πλοίο να βρίσκεται εκτεθειμένο και να κινδυνεύει σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

    Η ράμπα χρήζει επισκευής, διότι προεξέχουν τα σίδερα από την αλλοίωση που έχει υποστεί το τσιμέντο. Στην πρυμναία θέση πρόσδεσης του πλοίου , στην γωνία της προβλήτας υπάρχει μόνο μια δέστρα (μπίντα) η οποία χρήζει αντικατάσταση λόγω παλαιότητας και δεν μπορεί να συγκρατήσει ασφαλώς την τάση των τριών κάβων που απαιτούνται για την ασφαλή πρόσδεση του πλοίου.

    Να γίνει η συντήρηση της και επιπρόσθετα να τοποθετηθεί μια νέα για την κάλυψη των αναγκών ασφαλούς πρόσδεσης του πλοίου.

    Απομάκρυνση ναυαγίου: το ζήτημα της απομάκρυνσης του ιστιοπλοϊκού σκάφους που έχει βυθιστεί κοντά στην είσοδο του αλιευτικού λιμανιού εγκυμονεί κινδύνους για τη ναυσιπλοΐα.

    Δεν υπάρχει σταθμός επιβατών όπου η κατασκευή του και η λειτουργία θα συμβάλει στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού είτε της ακτοπλοΐας είτε της κρουαζιέρας.

    Διαβάστε επίσης:

    XRTC: Η μεγαλύτερη ιδιωτική ναυτιλιακή εταιρεία είναι η SEAJETS του Μάριου Ηλιόπουλου – Μέσα σε λίγους μήνες αγόρασε 8 πλοία

    Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο: Χρειαζόμαστε 411 πλοία για τη μεταφορά υδρογόνου

    Αριστείδης Πίττας (Euroseas): Είχαμε το καλύτερο τρίμηνο με κέρδη 5,84 δολάρια ανά μετοχή



    ΣΧΟΛΙΑ