Σημαντικές παρατηρήσεις διατύπωσε σε σχετικό έγγραφο που απέστειλε το προεδρείο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για όλα τα λιμάνια της χώρας.

Όμως, υπάρχουν τριάντα επισημάνσεις και για το επιβατηγό λιμάνι στον Πειραιά, που εξυπηρετούν καθημερινά ακτοπλοϊκά πλοία που συνδέουν τα νησιά με την Αττική.

Οι επισημάνσεις κυρίως επικεντρώνονται για την έλλειψη προσκρουστήρων, σήμανσης στις Πύλες εισόδου και εξόδου, στεγάστρων για τους επιβάτες και άλλα. Όλα αυτά συνοδεύονται και με φωτογραφίες.

Αναλυτικά, οι επισημάνσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων για το επιβατηγό λιμάνι του Πειραιά, έχουν ως εξής:

Πύλη Ε1 Ακτή Βασιλειάδη (Δρομολογιακές Γραμμές Δωδεκανήσων):

1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων.

2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.

3. Άμεση απομάκρυνση αιχμηρών μεταλλικών στοιχείων συγκράτησης (αριθμός μπίντας 34)

4. Ενίσχυση πυλώνα ηλεκτροφωτισμού (ενδιάμεσου κρηπιδώματος)

Αποκατάσταση φθορών – Συντηρήσεις έδρασης μπιντών

Πύλη Ε2 Ηετιώνεια Ακτή (Δρομολογιακές Γραμμές Χίου- Μυτιλήνης):

Πύλη Ε2 Ηετιώνεια Ακτή (Δρομολογιακές Γραμμές Χίου- Μυτιλήνης):

1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων.

2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.

3. Τροποποίηση (περιορισμός και αλλαγή χωροθέτησης) προσωρινών χώρων αναμονής φορτηγών οχημάτων και επικαθήμενων στον χώρο από την «πέτρινη» αποθήκη, λόγω δημιουργίας συνθηκών κυκλοφοριακού φόρτου και ομαλής εξυπηρέτησης ροών φορτοεκφόρτωσης ΙΧ οχημάτων από τα δρομολογημένα πλοία.

Τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών.

Πύλη Ε3-Ε4-Ε5 Ακτή Κονδύλη (Δρομολογιακές Γραμμές Κρήτης):

1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων.

2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.

3. Τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών.

4. Άμεση αποκατάσταση ανωδομής (καθίζηση τμήματος κρηπιδώματος).

5. Βελτίωση μέτρων τάξης και τροχαίας κίνησης.

6. Καθορισμός θέσεων αναμονής δύο λεωφορείων για παραλαβή επιβατών.

7. Εκβάθυνση όλου του μετώπου κρηπιδώματος (θέσεις 126-143).

8. Εκβάθυνση στο μαρκαρισμένο σημείο της φωτογραφίας λόγω του περιορισμένου βυθίσματος του σημείου (Θέσεις 118-128).Φωτό

Πύλη Ε6 Ακτή Καλλιμασιώτη (Δρομολογιακές Γραμμές Κυκλάδων/Σταθμός ΗΣΑΠ):

1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων.

2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.

3. Τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών.

4. Ηλεκτρονικοί πίνακες πληροφοριών και κατεύθυνσης επιβατών που εξέρχονται από το μετρό (πεζογέφυρα).

Πύλη Ε7-Ε8 Ακτή Τζελέπη (Δρομολογιακές Γραμμές Κυκλάδων):

1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων.

2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.

Αποκατάσταση μπιντών οι οποίες έχουν αποκοπεί.

Πύλη Ε9 Ακτή Μιαούλη (Δρομολογιακές Γραμμές Αργοσαρωνικού):

1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο καθώς και στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων (διαφορετικού τύπου συμβατικών/ταχύπλοων)

2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.

3. Αποκατάσταση χρωματισμού ραμπών

Τοποθέτηση πίλαρ τροφοδότησης ρεύματος (θέση 217).

Νέος Μώλος Δραπετσώνας – Εξυπηρέτηση Ro-Ro πλοίωνακτοπλοΐας – Αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης.

Πρόταση διάθεσης και διαμόρφωσης χώρων προσωρινής αναμονής φ/γ οχημάτων. Αναφορά της χρήσης «εξυπηρέτησης» Ro-Ro πλοίων επιβατηγού ναυτιλίας στη Ζώνη ΣΤ του Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης Master Plan Λιμένα Πειραιά (ΦΕΚ 32Δ/25.1.2023).

Λόγω των έργων που εκτελούνται για να μεγαλώσει το λιμάνι, έχουν τοποθετηθεί σημαντήρες πολύ κοντά στην ευθυγράμμιση του πράσινου φανού εισόδου δυσχεραίνοντας την είσοδο των πλοίων ιδιαίτερα με Νότιους ανέμους.

Στην θέση πρόσδεσης Νο 106 λείπει ο προσκρουστήρας(μπαλόνι) ,με αποτέλεσμα να κινδυνεύει κατά την διαδικασία πρόσδεσης να χτυπήσει το πλοίο στην προβλήτα. Τοποθέτηση προστατευτικών στο στηθαίο του κόκκινου φανού της εισόδου στο κεντρικό λιμάνι. Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

Τοποθέτηση κατάλληλων γωνιακών προσκρουστήρων, στις θέσεις 20,35,36, επίσης και στη γωνία θέση 78. Αντικατάσταση προσκρουστήρων σε όλες τις θέσεις πρυμνοδέτησης των πλοίων. Εκβάθυνση, καθαρισμός θαλάσσιου πυθμένα, στις θέσεις 108-119, επίσης στη λιμενολεκάνη περιοχής Λεμονάδικα από θέση 133.

Διαβάστε επίσης:

Πλοίαρχοι εμπορικού ναυτικού: Εκπέμπουν S.O.S. για τα λιμάνια