Στην ανανέωση του στόλου της προχωρά η ναυτιλιακή Pleiades Shipping Αgents, συμφερόντων της οικογένειας Περατικού, που δραστηριοποιείται στην αγορά των δεξαμενόπλοιών.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η εταιρεία έχει υπό κατασκευή πέντε νέα τάνκερ panamax στο κινεζικό ναυπηγείο New Times Shipbuilding.

1

Η πρώτη κίνηση έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο, με την παραγγελία δύο product tanker, χωρητικότητας 73.000 dwt, αξίας περίπου 55 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο. Συμφωνία που περιλάμβανε και option για δύο ακόμη ίδια πλοία.

Λίγο πριν την εκπνοή του 2024, παρήγγειλε στο ίδιο ναυπηγείο τρία ακόμη ίδια δεξαμενόπλοια, χωρίς να γίνει γνωστή η τιμή κατασκευής τους. Αν και πηγές που γνωρίζουν την αγορά εκτιμούν ότι το κόστος δεν θα έχει μεγάλη απόκλιση από αυτό της αρχικής συμφωνίας.

Η παράδοση των πέντε πλοίων θα ξεκινήσει το 2027 και θα ολοκληρωθεί το 2028.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή, η οποία κατά το παρελθόν είχε δείξει προτίμηση στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνία, αποφάσισε να στραφεί στην Κίνα λόγω των ανταγωνιστικών τιμών και των σύντομων χρόνων παράδοσης.

Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο ανανέωσης του στόλου της Pleiades, ο οποίος σήμερα αποτελείται από 11 δεξαμενόπλοια διαφόρων τύπων, συμπεριλαμβανομένων aframax, MR και LR1/panamax. Εκ των οποίων τα πιο σύγχρονα είναι τα τέσσερα που παρέλαβε το 2022 και το 2023. Διαθέτει επίσης ένα ΜR κατασκευής 2018, ενώ τα υπόλοιπα είναι κατασκευής 2005 και 2006.

Επέκταση στην αγορά ξηρού φορτίου

Σημειώνεται ότι το περασμένο καλοκαίρι, μέλη της οικογένειας Περατικού προχώρησαν στην ίδρυση εταιρείας που δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου.

Η νέα ναυτιλιακή με την ονομασία Delia Bulkers, εξαγόρασε το χωρητικότητας 81,500-dwt φορτηγό πλοίο Aquavita Sol (κατασκευής 2020), έναντι 33,5 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο μετονομάστηκε σε Arethusa και ταξιδεύει με πορτογαλική σημαία.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, στο στόλο της έχουν προστεθεί ακόμη το kamsarmax Galateia, χωρητικότητας 81,886 dwt, που κατασκευάστηκε το 2016, καθώς και το panamax Thalia, χωρητικότητας 74,979 dwt, που ναυπηγήθηκε το 2011. Και τα δύο ταξιδεύουν με σημαία Λιβερίας.

Διαβάστε επίσης:

Δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ – Στο 2,1% το ποσοστό της LeonidsPort, απέκτησε τις πρώτες μετοχές της

Πανίσχυρη η ελληνική ναυτιλία στα διεθνή φόρα – Ισχυροποιείται και ανανεώνεται στο εσωτερικό

Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Σε εποχικά αδύναμη περίοδο εισέρχεται η αγορά ξηρού φορτίου