ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η κωδικοποίηση της νομοθεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας ενισχύει την λειτουργικότητα, την παροχή υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις, αλλά και την διαφάνεια, ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά την συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, της «Κύρωσης του Κώδικα της νομοθεσίας για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο, τον μηχανισμό εφαρμογής της, την κρατική εποπτεία και τους γενικούς όρους υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου».
Ο υπουργός τόνισε πως «το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι το πρώτο υπουργείο που προχωράει σε κωδικοποίηση της νομοθεσίας του».
Γνώμονάς μας, είπε, είναι «η ενίσχυση της λειτουργικότητας του υπουργείου, η παροχή ποιότητας υπηρεσιών σε πολίτες και φορείς καθώς και η επίτευξη της αναγκαίας διαφάνειας στο πολυσχιδές θεσμικό πλαίσιο που διέπει το υπουργείο».
Η κωδικοποίηση της νομοθεσίας, εξήγησε ο υπουργός, συνολικά αφορά επτά συγκεκριμένα θεματικά αντικείμενα, που έχουν σχέση με τις ρυθμίσεις για το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, τις θαλάσσιες μεταφορές και τα δικαιώματα επιβατών, την ασφάλεια ναυσιπλοΐας και προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, την ναυτική εργασία και την εκπαίδευση των ναυτικών, την οργάνωση και εκμετάλλευση των λιμένων, πλοία και ναυτιλιακές εταιρείες αναψυχής αλλά και τη νησιωτική πολιτική που συζητάμε σήμερα.
Ο κ. Πλακιωτάκης προανήγγειλε πως πολύ σύντομα θα παραδοθεί στην Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης το σχέδιο Κώδικα για της θαλάσσιες μεταφορές και τα δικαιώματα των επιβατών, όπως επίσης και για την κωδικοποίηση των πλοίων και των ναυτιλιακών εταιριών αναψυχής, όπου ουσιαστικά θα καλυφθεί από το νέο σχέδιο νόμου «περί σκαφών αναψυχής» που βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο του.
Τόνισε επίσης, ότι μετά από 63 ολόκληρα χρόνια, έχει συσταθεί ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή για την αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού δικαίου, με σκοπό την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου και την αύξηση του αριθμού των πλοίων με ελληνική σημαία.
Σχετικά με την παρούσα κωδικοποίηση, ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε πως επιτυγχάνεται με συστηματοποίηση του συνόλου του ρυθμιστικού πλαισίου που διέπει τα θέματα της νησιωτικής πολιτικής, και βεβαίως με την θεσμοθέτηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου του νόμου 4551/2018, όπως αυτός έχει τροποποιηθεί πλέον σημαντικά σε όλα τα πεδία, τόσο για τον τομέα των καυσίμων, όσο και για τους δικαιούχους επιβάτες και επιχειρήσεις – και με ένταξη και της Κρήτης, που είχε «διαφύγει» της προσοχής της προηγούμενης κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι και αυτή είναι νησί, όπως χαρακτηριστικά παρατήρησε.
Απαντώντας σε σχόλια βουλευτών της αντιπολίτευσης, ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε πως οι προβλέψεις για εκδόσεις κοινών υπουργικών αποφάσεων είναι σημαντικό ζήτημα, καθώς έχουμε τη δημιουργία θεσμών και νέων χρηματοδοτικών εργαλείων που θα λειτουργήσουν για πρώτη φορά στην πατρίδα μας, και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.
Ειδικά όταν μιλάμε για τις ΚΥΑ που αφορούν το ΝΕΑΡΧΟΣ ή για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου που είναι κάτι το πολύ σύνθετο. Επισήμανε ότι για πρώτη φορά το υπουργείο αποκτά ένα χρηματοδοτικό αυτόνομο τομεακό πρόγραμμα, που απαντά σε δύο πολύ σημαντικά ζητήματα νησιωτικότητας που έχουν σχέση με επαρκείς και ασφαλείς ακτοπλοϊκές διασυνδέσεις.
Έτσι, για πρώτη φορά έχουμε ένα πυκνό ακτοπλοϊκό δίκτυο σε όλη τη νησιωτική χώρα, καθώς αυξήσαμε το κονδύλι των άγονων γραμμών από τα 90 εκατ. ευρώ στα 130 εκατ. ευρώ το 2019 και το 2020 και στα 138 εκατ. ευρώ για το 2021.
Εμείς είπε ο υπουργός «με σωστό σχεδιασμό και με άξονα το συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο της ολοκληρωμένης θαλάσσιας νησιωτικής πολιτικής, καταφέραμε ουσιαστικά να υπάρξει ένας βασικός μοχλός διαπραγμάτευσης για την εξειδίκευση πόρων μέσω ΕΣΠΑ και Ταμείου Ανάκαμψης. Είναι η πρώτη φορά που το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με υπογραφή του κατέθεσε συγκεκριμένο πρόγραμμα βελτίωσης και ενίσχυσης των λιμενικών υποδομών στο νησιωτικό χώρο, κάτι που ποτέ άλλοτε δεν είχε γίνει.
Κάλεσε μάλιστα την αξιωματική αντιπολίτευση, να αναφέρει έστω και ένα έργο εκσυγχρονισμού λιμενικών υποδομών που να αφορούσε το νησιωτικό χώρο και να χρηματοδοτήθηκε από πόρους του ΕΣΠΑ τα προηγούμενα χρόνια από το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως επίσης και πότε άλλοτε εντάχθηκε ακτοπλοϊκό δίκτυο, μικρές άγονες γραμμές, σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Σχετικά τέλος, με το στόχο των πολυετών συμβάσεων στην ακτοπλοΐα, ο υπουργός ανέφερε πως για τον εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού δικτύου απαιτούνται να υπάρξουν μακροχρόνιες συμβάσεις για να υπάρξει και η ταυτόχρονη ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, σύμφωνα με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, μελέτη ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, η οποία θα προσδιορίσει το επιχειρησιακό σχέδιο και τις χρηματοδοτικές ανάγκες ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου.
Διαβάστε επίσης:
Norwegian Cruise Line: Επέστρεψαν δύο ακόμα κρουαζιερόπλοια στη Μεσόγειο
Castor Maritime (Π. Παναγιωτίδης): Τρία νέα ναυλοσύμφωνα στην αγορά ξηρού φορτίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike