ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
Πρόσθεσε επίσης, ότι έχει σχεδιαστεί ένα συλλογικό έργο «που αλλάζει τα δεδομένα για τους νησιώτες και τα νησιά μας και που εξασφαλίζει όχι μόνο σταθερή και συχνότερη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, τόσο με την ηπειρωτική Ελλάδα όσο και μεταξύ τους, αλλά και ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, με καλύτερες λιμενικές υποδομές και μεγαλύτερη ενθάρρυνση για τη δρομολόγηση νέων “πράσινων” πλοίων».
Επιπλέον, τόνισε ότι, στο πλαίσιο του σχεδιασμού των τομεακών και περιφερειακών προγραμμάτων για την νέα προγραμματική περίοδο ΕΤΠΑ 2021-2027, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπέβαλε προτάσεις για δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ, που αφορούν:
- Θαλάσσιους λιμένες και θαλάσσιες υποδομές.
- Παράκτια ναυτιλία και θαλάσσιες μεταφορές.
- Προσβασιμότητα και ανάπτυξη για τα νησιά μας.
- Στρατηγική θαλάσσιας επιτήρησης και ασφάλειας.
- Ναυτική εκπαίδευση, ενδυνάμωση των γαλάζιων επαγγελμάτων και απασχόληση, και
- Θεσμική ενδυνάμωση και ψηφιοποίηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά, τόνισε ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης, συμπεριλήφθηκε στο εγκεκριμένο κείμενο της συμφωνίας ΕΤΠΑ η έννοια της νησιωτικότητας, η οποία συνδέθηκε με την υποχρέωση διασφάλισης της εδαφικής συνοχής της χώρας.
Υπενθύμισε επίσης ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συμμετέχει επίσης στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, Ελλάδα 2.0, με αναπτυξιακές δράσεις που στοχεύουν στην προστασία του περιβάλλοντος και στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Ο συνολικός προϋπολογισμός των δράσεων ανέρχεται σε 30 εκατ. ευρώ και ο ορίζοντας υλοποίησης είναι το 2025 και κατέληξε:
«Στο πλαίσιο αυτό έχουν ενταχθεί παρεμβάσεις για την αναβάθμιση 12 περιφερειακών λιμένων σε νησιά και περιοχές με ανεπτυγμένη τουριστική δραστηριότητα.
Παράλληλα, έχει εκπονηθεί αναλυτικό σχέδιο και μελέτη για τη σταδιακή ανανέωση του στόλου των επιβατηγών πλοίων της χώρας στο πλαίσιο του πράσινου μετασχηματισμού της οικονομίας και ο σχεδιασμός του χρηματοδοτικού μηχανισμού για την υλοποίησή του.
Η υλοποίηση σημαντικών έργων και ο σχεδιασμός νέων αναπτυξιακών δράσεων στην περιφερειακή Ελλάδα αποτελεί σταθερή προτεραιότητα της κυβέρνησής μας. Η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά σε τροχιά ανάπτυξης και στόχος μας είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας ζωής των νησιωτών και γενικώς των κατοίκων μας».
Διαβάστε επίσης:
Ο Δημήτριος Ματθαίου πρόεδρος και πάλι του Ahepa Maritime Chapter