ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μετά από ένα δύο και πλέον χρόνια απουσίας ο εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος επιστρέφει και πάλι στη ναυτιλιακή αγορά, μέσω μία νέας συμφωνίας εξαγοράς.
Η εταιρεία United Overseas Group, συμφερόντων του κ. Γεωργιόπουλου ανακοίνωσε την απόκτηση της United Arab Chemical Carriers (UACC), με έδρα το Ντουμπάι, η οποία σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, διαθέτει στόλο με 22 τάνκερ.
Το τίμημα της εξαγοράς δεν έγινε γνωστό, ωστόσο, η συγχώνευση αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του στόλου της UACC κυμαίνεται στα 345 εκατ. δολάρια, με τον μέσο όρο ηλικίας των πλοίων να διαμορφώνεται στα 11 έτη.
Συνεργάτης στο νέο εγχείρημα του πλοιοκτήτη είναι ο Λεωνίδας Βροντίσης, πρώην CFO της ναυτιλιακής Gener8, την οποία ίδρυσε ο Γεωργιόπουλος και εισήγαγε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, και στη συνέχεια πούλησε στην βέλγικη ναυτιλιακή Euronav το 2017.
Who is Who
Πρώην ναυλομεσίτης και τραπεζικός επενδυτής, ο ισχυρός άνδρας κατόρθωσε με λίγα πλοία να χτίσει μία αυτοκρατορία και να αναδειχθεί σε έναν από τους πιο γνωστούς εφοπλιστές παγκοσμίως.
Με κύριο χαρακτηριστικό τις τολμηρές του κινήσεις κατόρθωσε να εισάγει τέσσερις εταιρείες στο χρηματιστήριο. Διετέλεσε πρόεδρος της Aegean Marine Petroleum, όταν η επιχείρηση ανήκε στον επιχειρηματία Δημήτρη Μελισσανίδη.
Όπως έχει δηλώσει ο ίδιος κατά το παρελθόν, υπήρξε πάντα υπέρμαχος των συγχωνεύσεων στη ναυτιλιακή βιομηχανία και ήταν ανοιχτός τόσο στις εξαγορές όσο και στις πωλήσεις εταιρειών, με στόχο την εξασφάλιση των καλύτερων δυνατών αποδόσεων.
Παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες του μεγαλούργησαν, χτυπήθηκε από το πτωτικό γύρισμα των αγορών με αποτέλεσμα οι μεγάλες ναυτιλιακές του –General Maritime και Genco– να υπαχθούν στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα το 2009 και το 2014, αντίστοιχα.
Ωστόσο, κατόρθωσε να ανακάμψει, όταν τον Φεβρουάριο 2015, η εταιρεία του Gener 8, διάδοχος της General Maritime, προχώρησε στην εξαγορά του στόλου των VLCC της Navig8 Crude Tankers.
Στην εκπνοή του 2017, ο Πήτερ Γεωργιόπουλος αιφνιδίασε για μία ακόμη φορά την αγοράς της ναυτιλίας, όταν ανακοίνωσε την πώληση της Gener 8 στην βελγική ναυτιλιακή Euronav NV έναντι 504 εκατ. δολ. Η συμφωνία άλλαξε το χάρτη της αγοράς των τάνκερ, καθώς με την ένωση του δημιουργήθηκε ένας κολοσσός με χρηματιστηριακή αξία 1,8 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την τότε τιμή κλεισίματος της Euronav.
Ωστόσο, μετά τη συγχώνευση τόσο ο ίδιος όσο και η διοικητική ομάδα της εταιρείας, αποχώρησαν από το νέο σχήμα, καθώς η Euronav αποφάσισε ότι για να είναι βιώσιμη η ναυτιλιακή έπρεπε να αναλάβει η ίδια τα ηνία.
Η “τριπλή” συμφωνία με τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο
Ανάμεσα στις πολλές συμφωνίες που έχει κλείσει ο Πήτερ Γεωργιόπουλος κατά τη διάρκεια της πολυετούς παρουσίας και πορείας του στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή, ξεχωρίζουν αυτές με τον Έλληνα εφοπλιστή και επιχειρηματία Θεόδωρο Αγγελόπουλο, καθώς ο πρώτος, εμφανίστηκε τρεις φορές ως αγοραστής των πλοίων του δεύτερου.
Η αρχή έγινε το 2003, όταν η Genmar συμφερόντων του Πήτερ Γεωργιόπουλου εξαγόρασε 18 Aframax του στόλου του Αγγελόπουλου έναντι 550 εκατ. δολ.
Ωστόσο, το μεγάλο deal ακολούθησε το 2007, όταν ο Π. Γεωργιόπουλος απέκτησε από την εταιρεία του Θεόδωρου Αγγελόπουλου εννέα φορτηγά πλοία capesize, εκ των οποίων τα επτά ήταν υπό κατασκευή, έναντι 1,1 δισ. δολαρίων.
Το 2010, έκλεισαν μία ακόμη συμφωνία πώλησης πέντε δεξαμενόπλοιων VLCC και δύο υπό ναυπήγηση Suezmax του κ. Αγγελόπουλου στην General Maritime, έναντι 620 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε ακόμα:
Κοινοπραξία Αγγελικούση – Κατάρ: Δεύτερο LNG Carrier στην Global Shipping
Signal Ocean: Από τα product tankers θα ξεκινήσει η ανάκαμψη της ναυτιλίας
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike