ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι δεν έχει σκοπό να ξοδέψει 100 εκατ. δολάρια για ένα νεότευκτο πλοίο, το οποίο μπορεί να καταστεί απαρχαιωμένο μέσα σε πέντε χρόνια λόγω της ασάφειας που επικρατεί αναφορικά με τα νέα καύσιμα.
Παράλληλα, εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για το εάν το LNG, η μεθανόλη και η αμμωνία θα αναδειχθούν ως καθαρές, ασφαλείς εναλλακτικές λύσεις σε μεγάλη κλίμακα για τον παγκόσμιο στόλο.
«Όλα αυτά είναι ενδιάμεσα βήματα…», είπε. «[Αλλά] δεν πρόκειται να ξοδέψω 100 εκατομμύρια δολάρια σε ένα ενδιάμεσο βήμα».
«Πάντα προσπαθούσα να σκέφτομαι έξυπνα και να είμαι μπροστά. Και νομίζω ότι το απέδειξα αυτό σε μια καριέρα 30 και πλέον ετών», τόνισε.
Ο ισχυρός άνδρας της ναυτιλίας εξέφρασε την πεποίθηση ότι η ανθρωπότητα θα βρει μία επιτυχημένη λύση για τα εναλλακτικά καύσιμα και θα υπάρξει διέξοδος για τα νεότευκτα πλοία.
Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία παραμένει βαθιά διχασμένη ως προς το τι θα επικρατήσει τις επόμενες δεκαετίες. Μια έρευνα σε ναυτιλιακές εταιρείες που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο διαπίστωσε ότι περίπου το 1/3 των ερωτηθέντων δεν γνώριζαν με ποια καύσιμα αναμένεται να κινούνται τα πλοία το 2030 και το 2050.
Σύμφωνα με την έρευνα των Global Centre for Maritime Decarbonisation, Global Maritime Forum και Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, η βιομηχανία θα πρέπει να προετοιμαστεί για ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων για τις επόμενες δεκαετίες.
«Γι’ αυτό δεν είμαστε σε θέση αυτή τη στιγμή να παραγγείλουμε πλοία, γιατί δεν είμαι σίγουρος ποιο είναι το μακροπρόθεσμο καύσιμο», είπε ο Γεωργιόπουλος.
«Θα είναι η μεθανόλη ένα από τα καύσιμα; Ποιος γνωρίζει; Αν θα είναι ένα από αυτά που θα διατηρηθούν, ακριβώς όπως η αμμωνία; Δεν νομίζω ότι ξέρουμε ακόμα.
Τα μεταχειρισμένα πλοία
Πρώην ναυλομεσίτης και τραπεζικός επενδυτής, ο Πήτερ Γεωργιόπουλος κατόρθωσε με λίγα πλοία να χτίσει μία αυτοκρατορία και να αναδειχθεί σε έναν από τους πιο γνωστούς εφοπλιστές παγκοσμίως.
Γνωστός για τις τολμηρές του κινήσεις κατάφερε κατά το παρελθόν να εισάγει πέντε εταιρείες στο χρηματιστήριο.
Το 2021, μετά από δύο χρόνια απουσίας, ο εφοπλιστής επέστεψε στη ναυτιλιακή αγορά, μέσω μίας συμφωνίας εξαγοράς. Η εταιρεία του United Overseas Group, εξαγόρασε την United Arab Chemical Carriers (UACC), με έδρα το Ντουμπάι, η οποία είχε στόλο με 22 τάνκερ.
Συνεργάτης στο συγκεκριμένο εγχείρημα του πλοιοκτήτη ήταν ο Λεωνίδας Βροντίσης, πρώην CFO της ναυτιλιακής Gener8, την οποία ίδρυσε ο Γεωργιόπουλος και εισήγαγε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, και στη συνέχεια πούλησε στην βέλγικη ναυτιλιακή Euronav το 2017.
Σήμερα η United Overseas Group, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, διαθέτει 21 δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου και χημικών.
Όπως επισήμανε ο κ. Γεωργιόπουλος στο tradewinds, η εταιρεία του μπορεί να προχωρήσει σε εξαγορές μεταχειρισμένων πλοίων αλλά όχι σε νεότευκτα προς το παρόν.
Διαβάστε ακόμη:
Μαρία Αγγελικούση: Παραλαμβάνει το 143ο πλοίο με ελληνική σημαία, ενώ ναυπηγεί άλλα 18!
Αριστείδης Αλαφούζος: Super ναύλωση τάνκερ 104.000 δολ. ημερησίως από την Okeanis Eco Tankers
Danaos Corporation (Γιάννης Κούστας): Αγόρασε το 9,99% της Eagle Bulk Shipping
──────────────────
Εκλογές 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους
- «Λίφτινγκ» σε φόρο εισοδήματος, τεκμήρια και αποδείξεις από το 2025
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ανέβαλε τη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας
- Τα 4+1 νέα «υπερόπλα» της ΑΑΔΕ για την φοροδιαφυγή το 2025 – Έρχεται η ειδική ομάδα «ΔΕΟΣ» για τις μεγάλες υποθέσεις