ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Carras (Ελλάς), που ίδρυσε ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, ο Ιωάννης Μ. Καρράς, έγινε η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που έλαβε πιστοποίηση για χρήση βιοκαυσίμων για τα πλοία της από το Αμερικάνικο Νηογνώμονα (ABS).
Πρόκειται για το πλοίο bulker Aquataurus , χωρητικότητας 60.200 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2017 έχει γίνει «το πρώτο πλοίο στον κόσμο που πληροί τις προϋποθέσεις», όπως αναφέρουν σε κοινή δήλωση ο ABS και η Carras (Hellas).
Η συγκεκριμένη πιστοποίηση ABS Biofuel-1 χορηγείται σε πλοία που χρησιμοποιούν μείγμα που περιέχει έως και 30% βιοκαύσιμο.
«Είμαστε περήφανοι που υποστηρίζουμε την Carras (Ελλάς) στην πρωτοβουλία της να χρησιμοποιήσει βιοκαύσιμα ως μέρος της στρατηγικής βιωσιμότητας», δήλωσε ο Σταμάτης Φραδέλος, αντιπρόεδρος της ABS για ρυθμιστικές υποθέσεις.
Από την πλευρά της εταιρείας, προέβη σε δηλώσεις, ο καπετάν Κώστας Λιάδης, που εκτελεί χρέη προέδρου, ο οποίος επισήμανε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που είμαστε πρωτοπόροι, μαζί με το ABS, στην απόκτηση της ανάθεσης του συμβολισμού Biofuel-1 στην Aquataurus».
Η Carras (Hellas) διαθέτει ένα στόλο 13 ultramaxes και kamsarmaxes που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2012 και 2024 και με μέση ηλικία τα έξι έτη.
Το σημαντικότερο όμως στοιχείο για την εταιρεία είναι το γεγονός ότι συνεχίζει την παράδοση του αείμνηστου Ιωάννη Μ. Καρρά, να στηρίζει την ελληνική σημαία.
Η εταιρεία σήμερα διευθύνεται από τα μέλη των οικογενειών που δημιούργησαν οι τέσσερις κόρες του Ιωάννη Μ. Καρρά: Φωτεινή Λιβανού, σύζυγος του Γιώργου Π. Λιβανού και μητέρα του Πήτερ Η. Λιβανού, Ευγενία Radziwill, Αλεξάνδρα Πεταλά και Χριστίνα Λεμού.
Ο Ιωάννης Μ. Καρράς
Ο Ιωάννης Καρράς, γιος του Μιχαήλ Καρρά, γεννήθηκε το 1915 και πέθανε το 2008 και υπήρξε καινοτόμος και πρωτοπόρος στο χώρο της ναυτιλίας, δεδομένου ότι ήταν ο πρώτος Ευρωπαίος πλοιοκτήτης που έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση πλοίων στην Ιαπωνία.
Σύζυγος του ήταν η Αθηνά Διφωνή.
Ο Ιωάννης Μ. Καρράς θεωρείται από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές που δραστηριοποιήθηκαν από την δεκαετία του ’40 και και συνετέλεσε και αυτός σημαντικά στην γιγάντωση της ελληνικής ναυτιλίας. Προέρχεται από μια οικογένεια με καταγωγή από τα Καρδάμυλα της Χίου.
Η ναυτιλιακή του δραστηριότητας ξεκίνησε από το Λονδίνο, το 1938, όταν μαζί με τον πατέρα του ίδρυσαν το ναυτιλιακό γραφείο Carras Ltd.
Η μετεγκατάσταση της οικογένειας στην Αμερική έγινε στην αρχή του Β. Παγκοσμίου Πολέμου. Στην Καλιφόρνια, κοντά σε μια περιοχή που λειτουργούσαν τα ναυπηγεία Kaiser , που κατασκεύαζαν τα πλοία τύπου Liberty.
Στη διάρκεια του πολέμου, η εταιρεία απώλεσε τα δύο ατμόπλοια που διαχειρίζονταν: “Αδελφότης” και το “Ιωάννης Καρράς”.
Ο διορατικός εφοπλιστής Ι.Μ. Καρράς, αμέσως μετά τον πόλεμο, το 1946, μετεγκαταστάθηκε στην Νέα Υόρκη και απέκτησε ένα από τα 100 Liberty που έδωσε η Αμερικανική κυβέρνηση στους Έλληνες πλοιοκτήτες. Το πλοίο ήταν το ‘Frank J. Cuhel’, κατασκευασμένο το 1944, το οποίο μετονομάστηκε ‘Φωτεινή’ και το νηολόγησε στην Ελληνική σημαία.
Το 1951, ήταν ο πρώτος ευρωπαίος εφοπλιστής που έδωσε μια παραγγελία για κατασκευή πλοίου σε ναυπηγείο στην Ιαπωνία, το οποίο αργότερα κυριάρχησε στην παγκόσμια ναυτιλία.
Το πρώτο νεότευκτο πλοίο, που ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία ήταν το πλοίο, χωρητικότητας 19.700 τόνων, Tini, το οποίο παραδόθηκε από την Hitachi Zosen τον Μάιο του 1952.
Ακολούθησαν τρία αδελφά δεξαμενόπλοια και σχετικά σύντομα, το 1958, ο Ιωάννης Μ. Καρράς διαχειρίζονταν έναν στόλο αποτελούμενο από 18 πλοία, περιλαμβανομένων 11 δεξαμενόπλοιων.
Στην δεκαετία του ’70 ο Ιωάννης Μ. Καρράς, ήταν ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές και είχε δημιουργήσει στόλο από 32 πλοία, φορτηγά και δεξαμενόπλοια, που η συνολική τους χωρητικότητα υπερέβαινε τους 1.400.00 0 τόνους.
Το έτος 1975, πήρε την μεγάλη απόφαση και αντικατέστησε στον στόλο του, όλα τα δεξαμενόπλοια με φορτηγά πλοία.
Σε όλη του την επιχειρηματική ναυτιλιακή σταδιοδρομία, ο Ιωάννης Μ. Καρράς, ακολούθησε το δόγμα: Cash and New Buildings.
Ο Ιωάννης Μ. Καρράς στις τελευταίες δεκαετίες της ζωής του επικεντρώθηκε στη διαχείριση πλοίων panamax και capesize πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Ο Ιωάννης Μ. Καρράς επένδυσε σε περίπου 40 νεότευκτα πλοία, τα περισσότερα εκ των οποίων κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία. Το 1995, έδωσε την μοναδική παραγγελία του σε ένα ναυπηγείο της Βορείου Κορέας, το Halla Engineering & Heavy Industries, για την πρώτη ναυπήγηση πλοίου capesize μεταφοράς χύδην φορτίου.
Σε αυτή την παραγγελία ναυπήγησε τέσσερα πλοία των 167.000 τόνων, συνολικής αξίας 176 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το έτος 2003 επέστρεψε στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας και παρήγγειλε μια σειρά από πέντε capesize φορτηγά πλοία, μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Αλλά, η δημιουργική του παρουσία συνεχίστηκε και το 2007, σε ηλικία 92 ετών, όταν η εταιρία του Carras (Hellas) έγινε η πρώτη μετά από χρόνια που έδωσε μια μεγάλη παραγγελία για φορτηγά χύδην φορτίων σε ναυπηγεία της Ευρώπης.
Το πρόγραμμα, περιελάμβανε την κατασκευή έξι νεότευκτων capesize πλοία στα ναυπηγεία Odense στην Δανία.
Ο Ιωάννης Μ. Καρράς, απεβίωσε τον Σεπτέμβριο του 2008, που κατά σύμπτωση ήταν το ίδιο Σαββατοκύριακο, που έγινε η κατάρρευση της Lehman Brothers.
Σήμερα η εταιρεία διευθύνεται από την Τατιάνα Πεταλά, κόρη της Αλεξάνδρας Βουρέκα – Πεταλά, μιας εκ των τεσσάρων θυγατέρων του Ιωάννη Μ. Καρρά.
Η εταιρεία, συνεχίζει και μετά τον θάνατο του ιδρυτή της, την επιτυχή πορεία. Αυτή η πορεία τιμήθηκε και το 2017, με το βραβείο των Lloyds, ως η καλύτερη εταιρεία φορτηγών πλοίων για το 2016.
Ο Ιωάννης Μ. Καρράς, προηγουμένως είχε ανακηρυχθεί «προσωπικότητα της ελληνικής ναυτιλίας για το 2007» στα ετήσια βραβεία της Lloyd’s.
Στη μνήμη του Ιωάννη Μ. Καρρά, στις 2 Ιουλίου 2013, οι κόρες του χρηματοδότησαν το δίγλωσσο Νηπιαγωγείο «Ιωάννης Μ. Καρράς» στο Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα στο Ψυχικό. Την θεμελίωσαν έκαναν οι κόρες του Φωτεινή Λιβανού και η Αλεξάνδρα Βουρέκα – Πεταλά. Ο Ιωάννης Μ. Καρράς, υπήρξε μαθητής και μέγας δωρητής του Κολλεγίου. Το Νηπιαγωγείο «Ιωάννης Μ. Καρράς», κατασκευάστηκε για να λειτουργούν δύο τάξεις: προνηπιακή με 154 παιδιά και νηπιακή με 154 παιδιά.
Ο Ιωάννης Μ. Καρράς, στη μνήμη του πατέρα του είχε δωρίσει το μέγαρο που κατείχε η οικογένεια του, στο Σωματείο «Φίλοι του Χιώτικου Χωριού» για την στέγαση της Επαγγελματικής Οικοκυρικής Σχολής Χίου και έχτισε το Οικοτροφείο της Σχολής. Τα κτίρια αυτά αργότερα παραχωρήθηκαν στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Διαβάστε επίσης:
Kρίτων Λεντούδης: Νέα παραγγελία LNG carriers για την Evalend Shipping ύψους 538 εκατ. δολ.
Lomar (Οικογένεια Λογοθέτη): Αγόρασε 9 πλοία, αφού προηγουμένως πούλησε πλοία κοντέινερ και εισέπραξε 2 δισ. δολάρια
Safe Bulkers (Πόλυς Β. Χατζηιωάννου): Κέρδη 81,7 εκατ. δολαρίων, ναυπηγεί επτά πλοία και πούλησε τρία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΙΕΑ: Ρεκόρ θα σημειώνει η παγκόσμια ζήτηση για άνθρακα έως το 2027
- Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών για ΣτΕ: Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και αδυναμία πρόσβασης στις αποφάσεις
- Κόκκινα δάνεια 70,8 δισ. ευρώ διαχειρίζονται οι «servicers»
- Eurostat πληθωρισμός: Στο 3% στην Ελλάδα τον Νοέμβριο – Στο 2,2% στην Ευρωζώνη