Στην τελική ευθεία για την εισαγωγή των μετοχών της στο αμερικανικό χρηματιστήριο και συγκεκριμένα στην αγορά Nasdaq βρίσκεται η ναυτιλιακή Castor Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παναγιωτίδη. Η εταιρεία, τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019 θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση των μετοχών της, με το σύμβολο “CTRM”, μετά από τη σχετική έγκριση που έλαβε από τις χρηματιστηριακές αρχές. Παράλληλα, οι κοινές μετοχές της θα συνεχίσουν να διαπραγματεύονται και στην νορβηγική OTC αγορά.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία προχώρησε στην “άμεση ένταξη” της στο αμερικανικό χρηματιστήριο, χωρίς την παραδοσιακή αρχική δημόσια προσφορά και την άντληση νέων κεφαλαίων από την έκδοση νέων μετοχών, μία τακτική που ακολούθησε πέρυσι η σουηδική εταιρεία Spotify.

Αξίζει να σημειωθεί ότι καμία ναυτιλιακή εταιρεία δεν έχει καταφέρει να προχωρήσει σε επιτυχή δημόσια προσφορά μετά την Gener8 Maritime τον Ιούνιο του 2015.

Η Castor Maritime, με έδρα την Κύπρο, ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 2017, με στόχο τη δραστηριοποίηση της στην αγορά ξηρού φορτίου. Η εταιρεία διαθέτει σήμερα μόλις ένα πλοίο που απέκτησε έναντι 7,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για το Magic P (χωρητικότητας 76.500 dwt, κατασκευής 2004), το οποίο διαχειρίζεται η Pavimar, που ελέγχεται από την αδελφή του Πέτρου Παναγιωτίδη, Ισμήνη.

Πρόκειται για την τρίτη γενιά της οικογένειας Παναγιωτίδη -παιδιά του εφοπλιστή Βίλλυ Παναγιωτίδη- που έχει εισέλθει στη ναυτιλιακή αγορά αναλαμβάνοντας σημαντικές πρωτοβουλίες.

H Pavimar, με επικεφαλής της Ισμήνη Παναγιωτίδη, ξεκίνησε τη λειτουργία της το καλοκαίρι του 2014 με αρχικό στόλο μόλις δύο supramaxes, όμως σήμερα έχει διευρύνει το στόλο της στα 15 πλοία: έξι panamaxes, τέσσερα kamsarmaxes, τέσσερα supramaxes και ένα capesize.

Μάλιστα, λίγο πριν το τέλος του 2018 παρέλαβε το 15ο πλοίο της, το Eisho (χωρητικότητας 74.900 dwt, κατασκευής 2012) το οποίο μετονομάστηκε σε Scorpio.

Παναγιωτίδη
Ισμήνη Παναγιωτίδη, επικεφαλής Pavimar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Χρ. Οικονόμου: Οι επόμενες κινήσεις της TMS Cardiff Gas στην αγορά LNG

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Η ελληνική ναυτιλιακή που φλερτάρει με τρία νεότευκτα VLECs

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Χαμόγελα στην αγορά του LNG. Γιατί οι τιμές θα είναι ψηλά για τα επόμενα δύο χρόνια