Από τις αρχές του 2022 η Μεσόγειος Θάλασσα θα χαρακτηρισθεί ως περιοχή ελέγχου εκπομπών (Emission Control Areas-ECA) που σημαίνει ότι τα πλοία θα καίνε μόνο καύσιμο περιεκτικότητας 0,1% σε θείο που είναι το πιο ακριβό, μεταξύ όλων των τύπων καυσίμων που καίνε τα πλοία.
Όπως δήλωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Περιβάλλοντος Ωκεανών και Αλιείας Virginijus Sinkevičius απαντώντας σε σχετική ερώτηση ομάδας ευρωβουλευτών (σοσιαλιστών και πρασίνων) από βορειοευρωπαϊκές κυρίως χώρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή  εξακολουθεί να αξιολογεί τα  μέτρα περιορισμού των οξειδίων αζώτου και θείου σε όλη την Ευρώπη και στοχεύει μαζί με τα κράτη της Μεσογείου να προτείνει στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) τον ορισμό της Μεσογείου ως ECA από το 2022.

Μια τέτοια εξέλιξη σημαίνει ακόμη πιο ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια  για τη χώρα μας. Σημειώνεται ότι η Ελλάδα είναι το πιο νησιωτικό κράτος της Μεσογείου και ως εκ τούτου θα αντιμετωπίσει και το μεγαλύτερο πρόβλημα προσαρμογής σε αυτή τη νέα πιο ακριβή πραγματικότητα. Επίσης το ακτοπλοϊκό εισιτήριο στην Ελλάδα έχει τον υψηλότερο ΦΠΑ μεταξύ όλων των ευρωπαϊκών χωρών (24%) και έγινε ήδη από φέτος 7-8% πιο ακριβότερο λόγω της εισαγωγής του νέου καυσίμου 0,5% σε θείο.
Η αύξηση τη τιμής των εισιτηρίων μπορεί να αποτραπεί μόνο με την μείωση του ΦΠΑ όπως έχουν προτείνει οι ακτοπλόοι.

Η Επιτροπή πρόσθεσε ο Επίτροπος, θα προχωρεί σε ενέργειες κατά των χωρών που παραβιάζουν την ισχύουσα νομοθεσία για την ποιότητα του αέρα αλλά δεν σχεδιάζει επί του παρόντος τη θέσπιση κάποιου τέλους  για την εξάλειψη των οξειδίων του αζώτου ή την δημιουργία ενός fund για τα υπάρχοντα πλοία.

Τέλος, ο κ. Sinkevičius επαναλαμβάνει ότι η ΕΕ θα εξακολουθεί να υποστηρίζει τη αυστηροποίηση των μέτρων του  ΙΜΟ κατά των συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) ανοικτού τύπου, που απορρίπτουν στη θάλασσα  το προϊόν του καθαρισμού των καυσαερίων