ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι Έλληνες εφοπλιστές που διαθέτουν πλοία που η χωρητικότητα τους είναι πάνω από ένα εκατομμύριο DWT, ανέρχονται σε εβδομήντα τρείς. Από την επεξεργασία των στοιχείων του πίνακα που καταρτίζει η Naftiliaki σε ετήσια βάση προκύπτουν τα εξής:
Πρώτη σε αριθμό πλοίων είναι η Αγγελική Φράγκου, κόρη του καπετάν Νικόλα Φράγκου, με 181 πλοία, που η συνολική τους χωρητικότητα φθάνει τα 18.518.199 dwt.
Πρώτη σε χωρητικότητα των πλοίων, έρχεται η Μαρία Αγγελικούση, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση. Η χωρητικότητα του στόλου τους είναι 24.822.873 dwt.
Τα τρία αδέλφια Κωνσταντίνος, Ανδρέας και Αθανάσιος Μαρτίνος με τις εταιρείες τους διαθέτουν συνολικά 247 πλοία που η χωρητικότητα τους φθάνει τα 25 εκατ. dwt.
Οι μεγαλύτεροι δέκα Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν συνολικά 1.085 πλοία, ενώ ο υπό ελληνική σημαία στόλος, άνω των 1.000 τόνων έχει μόνο 685 πλοία!
Η συνολική χωρητικότητά του υπό ελληνική σημαία στόλου ανέρχεται σε 37,98 εκατ. dwt, ενώ αθροιστικά η χωρητικότητα των στόλων της Μαρίας Αγγελικούση και της Αγγελικής Φράγκου φθάνει τα 43, 3 εκατ. dwt.
Συνολικά 38 Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν στόλους άνω των 3 εκατομμυρίων dwt.
Δώδεκα Έλληνες εφοπλιστές διαχειρίζονται πλοία με χωρητικότητα άνω των 2 εκατ. dwt.
Είκοσι τρεις Έλληνες εφοπλιστές έχουν πλοία με χωρητικότητα άνω του 1 εκατ. dwt.
Επτά εφοπλιστές διαθέτουν πάνω από 90 πλοία και αυτοί είναι οι: Αγγελική Φράγκου με 185 πλοία, Πέτρος Παππάς με 153 πλοία, Μαρία Αγγελικούση με 140 πλοία, Γιώργος Προκοπίου με 119 πλοία, Γιώργος Οικονόμου με 118 πλοία, Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος με 98 πλοία και Γιώργος Γιουρούκος με 92 πλοία.
Είναι εντυπωσιακοί οι αριθμοί, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών που κυριαρχούν στην παγκόσμια ναυτιλία και να σκεφθεί κανείς ότι η χώρα μας δεν διαθέτει δικά της φορτία που να δικαιολογεί αυτή την ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου.
Είναι ένα μοναδικό φαινόμενο.
Ένα ελληνόκτητο πλοίο, κατασκευάζεται σε ναυπηγείο του εξωτερικού, χρηματοδοτείται από ξένες τράπεζες, μεταφέρει φορτία σε λιμάνια όλου του κόσμου και τέλος διαλύεται σε διαλυτήρια της Ασίας.
Ανάμεσα στους υπόλοιπους 23 μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, με πάνω από 1 εκατ. τόνους πλοία, είναι οι Καρασταμάτης, Κέρτσικωφ, Χατζηελευθεριάδης με 31 πλοία και 1,5 εκατ. τόνους, Γιάννης Καρράς, με 12 πλοία και 1,1 εκατ. τόνους, Θ. Κυριακού με 6 πλοία και 1,9 εκατ. τόνους, Μ. Λεμός με 12 πλοία και 1,6 εκατ. τόνους.
Υπενθυμίζεται ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, διαθέτουν:
Στόλο 4.901 πλοίων και ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt).
Ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε περισσότερο από 4% φτάνοντας περίπου τα 364 εκατομμύρια τόνους dwt.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 58% της χωρητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι ελληνικών συμφερόντων παραγγελίες ναυπήγησης ανήλθαν σε 104 πλοία (άνω των 1.000 gt) ή 14,36 εκατομμύρια τόνους dwt, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 10,99% της παγκόσμιας χωρητικότητας υπό παραγγελία.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία, με τη μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,54 έτη) να είναι χαμηλότερη από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου (9,87 έτη).
Η Ελλάδα παραμένει ένα από τα κορυφαία νηολόγια πλοίων παγκοσμίως: Tο ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 685 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 37,98 εκατομμύρια gt. Ο στόλος υπό ελληνική σημαία κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς και στη 2η θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αναλυτικά οι μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές είναι οι εξής:
ONOMA | ΠΛΟΙΑ | ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ DWT |
Αγγελικούση Μαρία | 140 | 24.822.873 |
Φράγκου Αγγελική | 185 | 18.518.199 |
Παππάς Πέτρος | 153 | 16.543.083 |
Προκοπίου Γιώργος | 119 | 15.695.179 |
Οικονόμου Γιώργος | 118 | 15.695.179 |
Euronav Hellas | 54 | 13.082.774 |
Μαρτίνος Κωνσταντίνος | 95 | 10.465.694 |
Αγγελικούση Άννα | 66 | 9.972.800 |
Τσάκος Παναγιώτης και Νίκος | 98 | 9.856.639 |
Διαμαντίδης Διαμαντής | 61 | 9.489.582 |
Μαρτίνος Ανδρέας | 73 | 8.857.486 |
Μαρινάκης Ευάγγελος | 79 | 8.071.421 |
Μαρτίνος Αθανάσιος | 79 | 7.011.879 |
Βενιάμης Θόδωρος και Τζώρτζης Γκάμπριελ | 47 | 6.886.735 |
Πολέμης Α. | 39 | 6.778.192 |
Κωνσταντακόπουλος Κων. | 76 | 6.434.500 |
Γιουρούκος Γιώργος | 92 | 5.886.697 |
Ωνάση Όμιλος | 28 | 5.720.697 |
Λασκαρίδης Πάνος | 88 | 5.557.697 |
Κολλάκης Παντελής | 74 | 5.498.159 |
Παληός Συμεών | 41 | 5. 247.000 |
Αλαφούζος Θ. και Γ. | 25 | 4.937.450 |
Κούστας Γιάννης | 65 | 4.817.805 |
Χατζηιωάννου Β. Πόλυς | 49 | 4.400.000 |
Cyprus Maritime | 38 | 4.264.357 |
Ν. Σ. Λεμός | 24 | 4.204.432 |
Ν. Γ. Μουνδρέας | 34 | 4.058.022 |
Ν. Λυκιαρδόπουλος | 9 | 3.989.680 |
Centrofin | 34 | 3.950.680 |
Επ. Εμπειρίκος | 7 | 3.649.920 |
Μ. Χανδρής | 30 | 3.589.368 |
Σπ. Πολέμης | 25 | 3.458.069 |
Prime | 40 | 3.359.563 |
Enterprises Shipping | 33 | 3.178.693 |
Transmed | 23 | 3.127.328 |
Δ. Μ. Νομικός | 58 | 3.082.221 |
Χάρης Βαφειάς | 82 | 3.000.000 |
Πήτερ Γ. Λιβανός | 34 | 3.000.000 |
Almi Tankers | 15 | 2.901.388 |
Τσαντάνης Σταμάτης | 15 | 2.901.388 |
Κασιδόκωστας-Λάτσης Πάρης | 39 | 2.640.718 |
Λιβανός Σταύρος | 27 | 2.542.516 |
Evaled | 36 | 2.518.361 |
Βαρδινογιάννης Όμιλος | 35 | 2.365.053 |
Παναγιωτίδης Πέτρος | 27 | 2.338.295 |
Ιγγλέσης/Samos | 21 | 2.273.683 |
Π. Γ. Αγγελόπουλος | 21 | 2.238.789 |
Adriatiki | 20 | 2.169.070 |
Goldenport | 40 | 2.073.326 |
Unisea Shipping | 21 | 2.046.777 |
Διαβάστε επίσης:
Μαρία Αγγελικούση: Πώς η κορυφαία γυναίκα του ελληνικού εφοπλισμού, με 140 πλοία, τα αλλάζει όλα
Πάνω από 510 πλοία διαχειρίζονται οι γυναίκες της ελληνικής ναυτιλίας
Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις σε νεότευκτα τάνκερ ύψους 2,01 δισ. δολ. από τις αρχές του έτους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα