ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έλληνες εφοπλιστές: Κυρίαρχη Ελληνίδα η Μαρία Αγγελικούση, τέσσερις γυναίκες και επτά άνδρες στην λίστα των Lloyd’s List.
Οι Lloyd’s List δημοσίευσαν τον πίνακα με τους 100 ισχυρότερους οικονομικούς παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας, που επηρεάζουν τις αποφάσεις για το μέλλον της, αλλά διαθέτουν και ειδικό βάρος με βάση την περιουσία τους, τις δραστηριότητες τους και τον θεσμικό τους ρόλο.
H Μαρία Αγγελικούση, η 40χρονη κόρη του Γιάννη και εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση, τοποθετήθηκε, στην ένατη θέση, μετά τον θάνατο του πατέρα της και αναδεικνύεται ως η κυρίαρχη Ελληνίδα με σύμφωνα με την λίστα των Lloyd’s List.
Η Μαρία Αγγελικούση διαθέτει ένα στόλο που η συνολική χωρητικότητα του ανέρχεται σε 24.822.873 dwt.
Σπούδασε γιατρός, συμμετείχε σε αποστολές στη Ζούγκλα της Αφρικής, αλλά τώρα διευθύνει την μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία, από το Μέγαρο της εταιρείας που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο τετράγωνο στην Καλλιθέα. Όλα τα πλοία της, που δεν είναι λίγα, υπερβαίνουν τα 154, ταξιδεύουν με ελληνική σημαία και απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.
Ο στόλος της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης έχει ακόμα μια πρωτιά: Σχεδόν όλα τα πλοία ταξιδεύουν με ελληνική σημαία και μεγάλο αριθμό Ελλήνων εφοπλιστών. Αρκεί να αναφέρουμε ότι από τα 40 πλοία LNG, τα 37 είναι με ελληνική σημαία και 3 με σημαία Marshall Islands.
Ο Γιώργος Προκοπίου
Στην 12η θέση της λίστας ακολουθεί ο Γεώργιος Προκοπίου, που διαθέτει στόλο με 119 πλοία και η συνολική χωρητικότητα του ανέρχεται σε 15.695.179 dwt. Ο Γιώργος Προκοπίου, που είναι νυμφευμένος με την Αλεξάνδρα Μαμαλίγκα, έχει τέσσερις κόρες και εγγόνια. Γεννήθηκε στις 8 Ιουνίου 1946 στην Αθήνα από δυο γονείς που ήταν πρόσφυγες, ο πατέρας του από την Σμύρνη, η μητέρα του από την Οδησσό. Ο πατέρας του ασχολήθηκε με τις κατασκευές. Η οικογένεια της μητέρας του ήταν σφουγγαράδες. Ο Γ. Προκοπίου σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο ΕΜΠ.
Πρόσφατα ο Γιώργος Προκοπίου πλειοδότησε στον διαγωνισμό για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και εντός των επόμενων εβδομάδων θα αρχίσει να υλοποιεί το μεγαλεπήβολο σχέδιο του για την ανάταξη του μεγαλύτερου ελληνικού ναυπηγείου που ίδρυσε ο Σταύρος Νιάρχος.
Η Αγγελική Φράγκου
Στην 18η θέση κατατάχθηκε η Αγγελική Φράγκου, που διευθύνει τον όμιλο Navios. Η κόρη του καπετάν Νικόλα Φράγκου. Κάτοχος του μεγαλύτερου ελληνόκτητου στόλου που υπερβαίνει πλέον τα 180 πλοία και είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc. από τις 25 Αυγούστου 2005. Είναι επίσης πρόεδρος του ΔΣ της Navios South American Logistics από την ίδρυσή της το Δεκέμβριο του 2007. Προηγουμένως, ήταν πρόεδρος του ΔΣ, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της εταιρείας International Shipping Enterprises, που εξαγόρασε τη Navios Holdings. Από το 1990 μέχρι τον Αύγουστο του 2005 ήταν διευθύνων σύμβουλος της Maritime Enterprises Management S.A., και της προκατόχου εταιρείας, που ήταν ειδικευμένη στη διαχείριση φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου.
Ο Θεόδωρος Βενιάμης
Στην 22η θέση είναι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, ο οποίος είναι ο πρωτότοκος γιος του καπετάν Λευτέρη Βενιάμη που ξεκίνησε τις ναυτιλιακές δραστηριότητες της οικογένειας. Γεννήθηκε στο Βροντάδο της Χίου στις 17 Νοεμβρίου του 1950. Σπούδασε στην Αθήνα, στην Ανωτάτη Σχολή Εμπορικών Επιστημών. Σε ηλικία 27 ετών ίδρυσε τη ναυτιλιακή εταιρεία «Golden Union Shipping Co.», μαζί με τους Γιώργος Γαβριήλ, τη Μαριάνθη και τον Χριστόφορο Ανδρεάδη και τον Ισίδωρο Σαραντή. Ο Θ. Βενιάμης νυμφεύθηκε την Ελένη Γαβριήλ και απέκτησαν τρία παιδιά, τον Ελευθέριο, τη Μαιρίνη και τον Νικόλαο. Απο τη θέση του προέδρου της ΕΕΕ έχει ισχυροποιήσει τον ρόλο του ελληνικού εφοπλισμού τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και στα παγκόσμια φόρα.
Ο Πέτρος Παππάς
Στην 32η θέση βρίσκεται ο Πέτρος Παππάς της Star Bulk, η οποία εφέτος είναι πρωταθλήτρια στα κέρδη, ανάμεσα στις εισηγμένες ελληνόκτητες εταιρείας, δεδομένου ότι στο 9μηνο του τρέχοντος έτους, τα κέρδη της ανήλθαν σε 380,379 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 18, 114 εκατ. δολάρια που ήταν το εννεάμηνο του 2020. Η Star Bulk Carriers Corp. είχε συνολικά έσοδα στο εννεάμηνο 927, 566 εκατ. δολάρια, έναντι 507,218 εκατ. δολάρια στο αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Είναι γιος του Κωνσταντινουπολίτη εφοπλιστή Αλέκου Παππά. Ο Πέτρος γεννήθηκε στις ΗΠΑ το 1953. Εκεί μεγάλωσε και σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, ενώ στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακά στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Ελαβε Β.Α. στα Οικονομικά και ΜΒΑ από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν.
Ο Γιώργος Οικονόμου
Στην 34η ο Γεώργιος Οικονόμου της TMS Group, ο οποίος γεννήθηκε στην Αθήνα, τον Αύγουστο του 1953. Ο πατέρας του είχε μια μικρή επιχείρηση προϊόντων χαρτιού, αλλά κατόρθωσε να σπουδάσει τον γιο του στο Κολλέγιο Αθηνών.Σπούδασε στη συνέχεια ναυπήγηση και εφαρμοσμένη μηχανική στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, στο ΜΙΤ, από όπου πήρε Bachelor of Science και Master of Science ως Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός, αλλά και Master of Science στη Ναυτιλία και Διοίκηση Ναυπηγείων. Είναι ο ιδρυτής και διαχειριστής πλέον της ναυτιλιακής εταιρείας DryShips, που είναι μια από τις μεγαλύτερες στον χώρο της ναυτιλίας και η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Ο Πήτερ Γ. Λιβανός
Στην 41η ακολουθεί ο Πήτερ Λιβανός, γιος του Γιώργου Π. Λιβανού που ίδρυσε την ναυτιλιακή εταιρεία Ceres, ωστόσο ο Πήτερ ακολούθησε ένα αυτόνομο δρόμο και τώρα συμμετέχει στην GasLog. Γεννημένος στη Nέα Yόρκη και με άνεση ρευστότητα από τα εφηβικά του χρόνια αγόρασε την αυτοκινητοβιομηχανία Aston Martin, αλλά με την παρότρυνη του πατέρα του απαλλάχθηκε γρήγορα. Αποφοίτησε απο το The Buckley School των Hνωμένων Πολιτειών και φοίτησε και στο Columbia University.
Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος
Στην 43η θέση αναρριχήθηκε ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Costamare, που διαχειρίζεται ένα μεγάλο στόλο από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκβιωτίων που ίδρυσε ο πατέρας του καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος. Ο Κωνσταντίνος ήταν ο εμπνευστής της εισόδου της εταιρείας στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2010 και πρόσφατα ήταν η πρώτη εταιρεία που άντλησε κεφάλαια από το Ελληνικό Χρηματιστήριο.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης
Στην 47η θέση είναι ο Βαγγέλης Μαρινάκης, που διευθύνει την εισηγμένη εταιρεία Capital Group. O γιος του Μιλτιάδη Μαρινάκη, είναι ο πανίσχυρος μεγαλομέτοχος του Ολυμπιακού και διαθέτει σήμερα επενδύσεις και στα ΜΜΕ και το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα και την Μ. Βρετανία.
Πέρα από τα επιχειρηματικά και αθλητικά του ενδιαφέροντα, ο Βαγγέλης υποστηρίζει έμπρακτα ένα ευρύ φάσμα φιλανθρωπικών δραστηριοτήτων, όπως τη Unicef, στην Ελλάδα και διεθνώς.
Ο Βαγγέλης, ως Ιδρυτής και Πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp., συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κορυφαίους εφοπλιστές στον κόσμο.
Η Capital Maritime και οι συνδεδεμένες με αυτήν εταιρείες, διαχειρίζονται έναν στόλο 80 πλοίων, χωρητικότητας 9 εκατ. dwt με επενδύσεις στους τομείς των δεξαμενόπλοιων, των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, των πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου) και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το 2017 βραβεύθηκε ως «Προσωπικότητα της Χρονιάς στην Ελληνική Ναυτιλία» από τα βρετανικά βραβεία Lloyd’s List Greek Shipping Awards.
Η Σεμίραμις Παληού
Στη 81η θέση στη λίστα βρίσκεται η Σεμίραμις Παληού της Diana Shipping, αλλά και είναι πρόεδρος της HELMEPA. Η Σεμίραμις Παληού, είναι κόρη του Συμεών Παληού και διαθέτει 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση ναυτιλιακών θεμάτων. Απο το 1996 μέχρι και το 1998 εργάστηκε στον Lloyd’s Register, ως ασκούμενη επιθεωρήτρια πλοίων. Στη συνέχεια, εντάχθηκε στις οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις και συγκεκριμένα στην Diana Shipping Agencies S.A, για δέκα περίπου χρόνια.
Από το 2007 έως το 2010 ανέλαβε director και πρόεδρος στην Alpha Sigma Shipping Corp, μιας ιδιωτικής εταιρείας που συνδέται με την οικογένεια Παληού. Από τον Φεβρουάριο του 2010 μέχρι και το Νοέμβριο του 2015, ήταν επικεφαλής στα τμήματα Operations, Τεχνικό και Πληρωμάτων της Diana Shipping Services S.A, ενώ από τον Νοέμβριο του ιδίου χρόνου μέχρι και το Οκτώβριο του 2016 ανέλαβε και αντιπρόεδρος της ίδια εταιρείας.
Απο τον Ιούλιο του 2018, ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής των Technical, Operations, Crew και Supply τμημάτων της ιδιωτικής εταιρείας της οικογένειας, της Unitized Ocean Transport Limited. Operations που δραστηριοποιείται στα δεξαμενόπλοια.
Από τον Μάρτιο του 2010 είχε εκλεγεί στο διοικητικό συμβούλιο της Diana Shipping. Από τον Αύγουστο του 2018 ανέλαβε Chief Operating Officer και από τον Οκτώβριο του 2019 ανέλαβε Deputy Chief Executive Officer.
Η Δέσποινα Θεοδοσίου
Στην 89η θέση είναι η Ελληνοκύπρια Δέσποινα Θεοδοσίου, η οποία είναι πρόεδρος της WISTA International. Η Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου είναι διευθύνουσα σύμβουλος της Tototheo Maritime, ενώ επικεφαλής του Διεθνούς Γυναικείου Οργανισμού Ναυτιλίας και Εμπορίου (Women’s International Shipping and Trading Association/WISTA). Η Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου γεννήθηκε στη Λεμεσό της Κύπρου. Σπούδασε Οικονομικά στο Εθνικό και Καποδιστριακό Αθηνών, στην Ελλάδα, και Shipping and Logistics στο Copenhagen Business School, Financial Strategy καθώς και Major Programme Management στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.Η Δ. Θεοδοσίου συνέβαλε αποφασιστικά στο γεγονός της ένταξης της WISTA International στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), τον Ιούλιο του 2018.
Η Δ. Θεοδοσίου είναι CEO του ομίλου Tototheo Maritime και είναι απο τους κορυφαίους προμηθευτές εξοπλισμού και υπηρεσιών για ναυτιλιακές δορυφορικές επικοινωνίες, καθώς και συστημάτων πλοήγησης, αυτοματοποιημένων εφαρμογών και λύσεων λειτουργικής αποδοτικότητας στη ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Διαβάστε επίσης:
Ποιοι είναι οι 73 πανίσχυροι εκατομμυριούχοι Έλληνες εφοπλιστές!
Οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 5,2 δισ. δολάρια σε πλοία το 9μηνο
Πρώτοι στα τάνκερ και στα LNG παγκοσμίως οι Έλληνες εφοπλιστές – Στα 145 δισ. δολ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αναστάσιος Αλβανίας – Ευχές Χριστουγέννων: Η κορυφαία αυτή δεσποτική εορτή φωτίζει την καρδιά με γαλήνη
- ΟΗΕ: Οι ερευνητές ζητούν εξουσιοδότηση για να ξεκινήσουν το έργο τους επί του πεδίου στη Συρία
- Συρία-Τουρκία: Όλα τα όπλα της χώρας θα τεθούν υπό κρατικό έλεγχο, δήλωσε ο νέος ηγέτης της Συρίας
- Σερβία: Μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς στον κρατικό μηχανισμό