Οι εισηγμένες στις ΗΠΑ μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών δεν έμειναν ανεπηρέαστες από το sell-off στα διεθνή χρηματιστήρια λόγω του κοροναϊού τη Δευτέρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο δείκτης Dow Jones Industrial Average έκλεισε χθες με πτώση άνω των χιλίων μονάδων (-3,56%), στις 27.960,80 μονάδες.

«Είναι χάλια εκεί έξω», σχολίασε ο Jon Chappell, αναλυτής της Evercore, σε σημείωμά του προς τους πελάτες, προσθέτοντας: «Δεν μπορεί να κρυφτεί το πόσο κακό είναι το κλίμα για τις ναυτιλιακές μετοχές αυτήν τη στιγμή, και ειλικρινά δεν υπάρχει άμυνα από την κυρίαρχη ατμόσφαιρα».

Ενδεικτικά, η μετοχή της εταιρείας τάνκερ Torm έκλεισε στα 7,43 δολάρια, με πτώση 9,43%, ενώ αυτή της Nordic American Tankers υποχώρησε κατά 8,56%, στα 2,99 δολάρια.

Σύμφωνα με τον Randy Giveans, αναλυτή της Jefferies, ο λόγος για τον οποίο οι μετοχές των τάνκερ υφίστανται βαρύ πλήγμα είναι η μείωση της ζήτησης για αργό πετρέλαιο σε Ευρώπη και Ασία λόγω του κοροναϊού. Ο ίδιος επισημαίνει πως οι πιεσμένες ναυτιλιακές μετοχές συνιστούν καλές αγοραστικές ευκαιρίες για long επενδυτές. «Αν ο χρονικός σας ορίζοντας είναι η επόμενη εβδομάδα, θα έλεγα να είστε προσεκτικοί», δήλωσε στο TradeWinds.

Από τις μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων, η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά υποχώρησε κατά 8,75%, στα 8,24 δολάρια, η Navios Maritime Containers της Αγγελικής Φράγκου έπεσε κατά 6,25%, στα 1,20 δολάρια, ενώ o τίτλος της Diana Shipping του Συμεών Παληού κατέγραψε απώλειες 10,57%, στα 2,37 δολάρια.

Κόντρα σε αυτό το κλίμα, ανοδικά κινήθηκε η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου, που ενισχύθηκε κατά 5,85%, στα 1,81 δολάρια, ενώ ανοδικά κινήθηκε επίσης και η μετοχή της Eagle Bulk Shipping, ενισχυμένη κατά 2,35%, στα 3,26 δολάρια.

Ο Amit Mehrotra, αναλυτής της Deutsche Bank, υπογραμμίζει πως, όσον αφορά στον κλάδο της ναυτιλίας, οι επενδυτές θα πρέπει πάντα να αναμένουν το απροσδόκητο, έχοντας όμως στο μυαλό τους ότι οι πεσμένες αγορές αποτελούν εξαιρετικές αγοραστικές αγοραστικές ευκαιρίες. Το κόλπο, κατά τον ίδιο, είναι να αγοράζει κανείς «καλές εταιρείες», όπως η Star Bulk Carriers και η Euronav, που μπορούν να αντέξουν στις αδύναμες αγορές και να τις εκμεταλλευτούν για την οικοδόμηση μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους τους.

«Συνιστούμε στους πελάτες μας να είναι επιθετικοί αγοραστές αυτών των εταιρειών», ανέφερε στο TradeWinds.