ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Μικτή εικόνα εμφανίζει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων κατά το τρέχον έτος. Aπό τη μία πλευρά ο αριθμός των bulkers που έχουν οδηγηθεί από τις αρχές του 2019 στα διαλυτήρια είναι αυξημένος σε σχέση με πέρυσι, ενώ από την άλλη οι κινήσεις απόσυρσης στα δεξαμενόπλοια είναι ιδιαίτερα περιορισμένες.
Ο ρυθμός απόσυρσης των παλαιότερης κατασκευής πλοίων αποτελεί καθοριστικό παράγοντα αποκλιμάκωσης των πιέσεων που είναι πιθανόν να δημιουργήσει το ισοζύγιο ζήτησης/προσφοράς στις ναυτιλιακές αγορές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Allied Shipbroking, κατά το πρώτο δίμηνο του 2019, έχουν ήδη αποσυρθεί 20 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Ο αριθμός αυτός είναι πολύ ενθαρρυντικός αν το συγκρίνουμε με τα δεδομένα του 2018, αφού συνολικά την προηγούμενη χρονιά οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια 70 αντίστοιχα πλοία.
Από τα 20 bulker που πουλήθηκαν για scrap το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2019, τα εννέα ήταν capesize, ενώ πέρυσι όλο το 2018 ανακυκλώθηκαν 16 πλοία τύπου capesize.
Όπως επισημαίνει ο κ. Γιάννης Βαμβακάς, αναλυτής της Allied Shipbroking, αν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη 76 πλοία της συγκεκριμένης κατηγορίας, ηλικίας άνω των 20 ετών, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω ανακύκλωση αυτή τη χρονιά.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η μέση ηλικία των capesize που αποσύρθηκαν φέτος διαμορφώνεται στα 22,6 έτη, ενώ πέρυσι ήταν στα 23,3 έτη, αποδεικνύοντας το αυξημένο ενδιαφέρον για απόσυρση παλαιών πλοίων.
Περιορισμένες αποσύρσεις στα τάνκερ
Αντιστρόφως ανάλογη είναι η εικόνα στα δεξαμενόπλοια. Η δραστηριότητα στις αποσύρσεις είναι ελάχιστη σε σχέση με το 2018, καθώς μόνο 15 τάνκερ έχουν ανακυκλωθεί από τις αρχές του 2019, έναντι 53 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Από τα 15 πλοία, η συντριπτική πλειοψηφία ήταν πλοία μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (MR και LR1). Από τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια μόνο δύο suezmax και ένα aframax, εξέλιξη που αποτυπώνει την αισιοδοξία των πλοιοκτητών για το εμπόριο αργού πετρελαίου.
Υπενθυμίζεται, ότι κατά το πρώτο δίμηνο του 2018, είχαν πουληθεί για scrap επτά VLCC, δύο suezmaxes και 11 aframaxes, ενώ στο σύνολο του έτους αποσύρθηκαν από τις συγκεκριμένες τρεις κατηγορίες 113 πλοία.
Όπως επισημαίνει ο κ. Βαμβακάς, με πάνω από 200 MR και LR1 να έχουν ηλικία άνω των 20 ετών, υπάρχει χώρος για αύξηση των διαλύσεων. Ωστόσο, δεδομένου ότι η ζήτηση για προϊόντα πετρελαίου αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά όσο πλησιάζει η τελική προθεσμία υιοθέτησης των κανονισμών του IMO το 2020, αυτό θα συγκρατήσει τις κινήσεις απόσυρσης σε πιο χαμηλά επίπεδα από όσο αναμένονταν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αλ. Προκοπάκης: Το φιλόδοξο project της Probunkers μπαίνει στο επόμενο στάδιο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κραυγή αγωνίας από τον εφοπλιστή Θ. Μαρτίνο: «Μειώστε τους φόρους για να μη φύγουμε»
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Περιπέτεια για Έλληνα εφοπλιστή. Γιατί προσέφυγε στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας