• Ναυτιλία

    Ποιες είναι οι ακριβές και ποιες οι φθηνές θαλάσσιες διαδρομές στην Ευρώπη;


    Η σύνδεση Τουρκίας-Ελλάδας είναι από τις ακριβότερες θαλάσσιες διαδρομές και Ελλάδας-Ιταλίας από τις φθηνότερες

    Οι διελεύσεις επιβατών στα πορθμεία προς Τυνησία, Λιθουανία, Λετονία, Πολωνία και Σουηδία έχουν τον χαμηλότερο δείκτη τιμών.

    Αντίθετα, οι διελεύσεις πορθμείων προς την Τουρκία, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Μαρόκο έχουν τους υψηλότερους δείκτες τιμών.

    Εξάλλου, οι θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και αυτές μεταξύ Μαρόκου και Ισπανίας είναι αναλογικά οι πιο ακριβές στην Ευρώπη.

    Επίσης, οι θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ Γερμανίας και Λιθουανίας ή Λετονίας είναι οι λιγότερο ακριβές σε σχέση με τη διανυθείσα απόσταση. Γενικά «όσο πιο σύντομη είναι η διέλευση, τόσο πιο ακριβή είναι».

    Σε όλη την Ευρώπη «οι τιμές είναι υψηλότερες κατά μέσο όρο από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο. Επίσης είναι ελαφρώς υψηλότερα τα Σαββατοκύριακα».

    Αυτά αναφέρονται σε μια έρευνα αγοράς που διεξήχθη από την Vivanoda για τιμές διέλευσης 110.000 πλοίων.

    Πριν λίγες ημέρες, κατά την παρουσίαση του νέου πλοίου Moby Fantasy, ο διευθύνων σύμβουλος της Moby, Achille Onorato, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με αυτό το θέμα είπε: «Η Σαρδηνία είναι μια από τις αγορές με τη χαμηλότερη μέση τιμή στην Ευρώπη, ακόμη και το καλοκαίρι. Τόσο για επιβάτες όσο και για οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Αν πάμε να κάνουμε εκτιμήσεις από Ισπανία, Ελλάδα ή Δανία η τιμή του εισιτηρίου με πλοίο είναι πολύ υψηλότερη». Για τις εμπορευματικές μεταφορές, ο Α. Onorato πρόσθεσε: «Όταν έχεις ένα φορτηγό που μεταφέρει μήλα και πληρώνει μερικές εκατοντάδες ευρώ (300 ή 400 ευρώ για να πάει στη Σαρδηνία) και μεταφέρει 6 τόνους φορτίου, πόσο επηρεάζει το κιλό; 0,01 ευρώ; Ο μηλοπώλης λοιπόν που λέει ότι φταίει το πλοίο που αυξήθηκε η τιμή κατά 1 ευρώ λέει βλακείες”.

    Στην έρευνα που πραγματοποίησε η Vivanoda σε δεκάδες χιλιάδες ναύλους πορθμείων σε εκατοντάδες δρομολόγια στην Ευρώπη, καθώς και διελεύσεις προς την Τουρκία και τις χώρες του Μαγκρέμπ, Μαρόκο, Αλγερία, Τυνησία, προκύπτουν τα εξής ευρήματα:

    Οι διελεύσεις με πορθμεία προς Τυνησία, Λιθουανία, Λετονία, Πολωνία και Σουηδία έχουν τον χαμηλότερο δείκτη τιμών. Αντίθετα, οι διελεύσεις πορθμείων προς την Τουρκία, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Μαρόκο έχουν τους υψηλότερους δείκτες τιμών.

    Οι συνδέσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και αυτές μεταξύ Μαρόκου και Ισπανίας είναι αναλογικά οι πιο ακριβές στην Ευρώπη. Οι συνδέσεις μεταξύ Γερμανίας και Λιθουανίας ή Λετονίας είναι οι λιγότερο ακριβές σε σχέση με τη διανυθείσα απόσταση.

    Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε η Vivanoda, η Ιταλία «είναι η έκτη πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη για ταξίδια με πλοίο, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην 11η θέση».

    Επίσης, στην 15η θέση στις ακριβότερες συνδέσεις αναφέρεται ότι είναι η γραμμή, Νάξος – Πάρος, με 196,30 ευρώ και στην 23η θέση, η γραμμή, Σίφνος – Νάξος με 161,29 ευρώ.

    Υπάρχουν και άλλες αναφορές για άλλες ενδοκυκλαδικές συνδέσεις, που όμως απαιτείται διασταύρωση των στοιχείων.

    Οι συνδέσεις μεταξύ Ιταλίας και Μάλτας και τα δρομολόγια εσωτερικού είναι κατά μέσο όρο εκείνες με τον υψηλότερο δείκτη τιμών.

    Η ακτοπλοϊκή γραμμή από Santa Marina Salina προς Rinella στο νησί Salina είναι μακράν η πιο ακριβή στην Ιταλία.

    Τα δρομολόγια που συνδέουν τη Βαρκελώνη από τη Civitavecchia και το Porto Torres είναι τα φθηνότερα στην Ιταλία σε σχέση με την απόσταση που διανύθηκε.

    Ο «Δείκτης τιμών για διελεύσεις πορθμείων μεταξύ χωρών» βλέπει τη σύνδεση Ιταλίας – Μάλτας στην τέταρτη θέση με μέση τιμή 99,99 ευρώ, ενώ η γραμμή Ιταλίας – Γαλλίας βρίσκεται στην πέμπτη θέση με 76,99 ευρώ.

    Οι διελεύσεις Ιταλία – Σλοβενία (60,4 ευρώ) και Κροατία – Ιταλία (54,5 ευρώ) αντίστοιχα εμφανίζονται στην ένατη και δέκατη ηπειρωτική θέση.

    Στην 15η θέση είναι η σύνδεση Ιταλία – Μαυροβούνιο (43,14 ευρώ), στη 19η Αλβανία – Ιταλία (36,15 ευρώ), στην 28η Ελλάδα – Ιταλία (23,53 ευρώ), στην 32η Ιταλία – Τυνησία (17,97 ευρώ), στην 34η Ιταλία – Μαρόκο (15,42 ευρώ) και στην 35η Ιταλία – Ισπανία (12,96 ευρώ).

    Ο δείκτης τιμών με βάση το μήκος της διαδρομής δείχνει τότε ξεκάθαρα ότι «όσο πιο σύντομη είναι η διάβαση, τόσο υψηλότερη είναι η τιμή»: πηγαίνουμε από μια μέση τιμή (ανά άτομο ανά 100 χλμ.) των 31,36 ευρώ για μεγαλύτερες διαδρομές μήκους 150 χλμ. μέση τιμή 164,5 ευρώ για συνδέσεις κάτω των 20 χλμ.

    Από τις πιο ακριβές διαδρομές, η έρευνα δείχνει ότι είναι η σύνδεση Santa Maria Salina – Rinella (με μέση τιμή 389,29 ευρώ ανά 100 χλμ.), Procida – Ischia (243,34 ευρώ), Bonifacio – S. Teresa di Gallura (238 01 ευρώ), Piombino – Cavo (234,15 ευρώ), Levanzo – Favignana (227,72 ευρώ), Vulcano – Lipari (222,02 ευρώ), Procida – Pozzuoli (214,25 ευρώ), Procida – Casamicciola Terme (193,06 ευρώ), Σορέντο – Ποζιτάνο (191,55 ευρώ), Σορέντο – Κάπρι (191,55 ευρώ). ), Rio Marina – Piombino (164,58 ευρώ), Cavo – Portoferraio (150 ευρώ), Ischia – Pozzuoli (149 ,54 ευρώ), Piombino – Portoferraio (144,87 ευρώ), Porto S. Stefano – Giglio (141,69 ευρώ), Casamicciola Terme – Pozzuoli (135,93 ευρώ), Rinella – Lipari (134,5 ευρώ) και S Maria Salina – Lipari (126,44 ευρώ).

    Από τη Vivanoda υπογραμμίζουν ότι «οι διελεύσεις οι οποίες είναι πολύ σύντομες (Lymington-Yarmouth, Chios-Cesme, Santa Maria Salina-Rinella και Caleta del Sebo-Orzela), έχουν τους υψηλότερους δείκτες τιμών. Αυτές οι συνδέσεις είναι οι πιο ακριβές στην Ευρώπη για την απόσταση που διανύθηκε».

    Όσο για τις φθηνότερες ακτοπλοϊκές διελεύσεις στην Ευρώπη, πάντα με την ίδια παράμετρο υπολογισμού (μέση τιμή ανά άτομο για ταξίδι 100 χλμ.), αυτές είναι: Βαρκελώνη – Τσιβιταβέκια (9,91 ευρώ), Βαρκελώνη – Πόρτο Τόρες (11,32 ευρώ), Παλέρμο – Λιβόρνο (11,48 ευρώ), Παλέρμο – Γένοβα (11,77 ευρώ) , Νάπολη – Κάλιαρι (12,65 ευρώ), Βενετία – Πάτρα (12,68 ευρώ), Τσιβιταβέκια – Termini Imerese (12,73 ευρώ), Ανκόνα – Πάτρα (13,62 ευρώ), Σαλέρνο – Τύνιδα (14,21 ευρώ), Golfo Aranci – Λιβόρνο (15,25). ευρώ), Πόρτο Τόρες – Τουλόν (15,27 ευρώ), Βενετία – Ηγουμενίτσα (15 ,28 ευρώ), Γένοβα – Ταγγέρη (15,42 ευρώ), Τσιβιταβέκια – Πόρτο Τόρες (16,19 ευρώ), Μπάρι – Πάτρα (16,32 ευρώ). ), Παλέρμο – Κάλιαρι (16,59 ευρώ), Παλέρμο – Τσιβιταβέκια (17,03 ευρώ), Ανκόνα – Ηγουμενίτσα (17,13 ευρώ), Όλμπια – Λιβόρνο (17,36 ευρώ), Τσιβιταβέκια – Τύνιδα (17,51 ευρώ) και Σαλέρνο – Μεσσήνη (17,53 ευρώ).

    Η ανάλυση της Vivanoda αναφέρει επίσης και μια κατάταξη με τα 50 φθηνότερα λιμάνια επιβατών στην Ευρώπη και στους πιο ακριβούς προορισμούς για πρόσβαση με πλοίο (Santa Teresa di Gallura, Cavo, Procida, Pozzuoli, Giglio, Ischia κ.λπ.).

    Οι μήνες Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος είναι προφανώς οι πιο ακριβοί για ταξίδια με πλοίο καθώς και τα Σαββατοκύριακα, εμφανίζουν ακριβότερες τιμές από τις ημέρες της εβδομάδας.

    Το μεθοδολογικό σημείωμα της έρευνας εξηγεί ότι για την πραγματοποίησή της συγκεντρώθηκαν σχεδόν 110.000 τιμές διέλευσης πορθμείων. Ορισμένες τιμές περιελάμβαναν ταξίδι για ένα άτομο χωρίς όχημα, άλλες για 2 ενήλικες και ένα όχημα.

    Στη συνέχεια κωδικοποιήθηκαν αυτές τις τιμές και βρέθηκε μια τιμή ανά άτομο. Στη συνέχεια, κάθε τιμή μετατράπηκε για να ληφθεί ένας δείκτης που αντιπροσωπεύει το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα που διανύθηκαν».

    Διαβάστε επίσης:

    ΑΝΕΚ: Αυτή είναι η πρόταση της Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου – 82 εκατ. ευρώ και τιμή 0,222 ευρώ/μτχ

    Lloyd’s List: Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 74 πλοία στο 5μηνο – Πρώτος ο Βαγγέλης Μαρινάκης με 29 πλοία!

    Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Επενδύσεις ύψους €6,2 δισ. σε λιμάνια για ανάπτυξη ηλεκτρικής ενέργειας

    ──────────────────

    Εκλογές 2023



    ΣΧΟΛΙΑ