ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Από την μια, η Pyletech Technologies, η οποία όπως υποστηρίζουν οι διαχειριστές έχει καταθέσει την μοναδική έγκυρη προσφορά, αφού αυτή της ONEX ύψους 1 εκατ. ευρώ θεωρήθηκε ως μη γενόμενη, υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη προσφορά είναι απόλυτα τεκμηριωμένη, αν υπολογίσει κανείς την αξία αυτών που θα παραλάβει, αλλά και τις άμεσες κεφαλαιακές ανάγκες του ναυπηγείου, αλλά και το γεγονός ότι θα προβεί σε επενδύσεις ύψους 700 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά οι εργαζόμενοι που είναι πιστωτές της εταιρείας (μαζί με τον ελληνικό δημόσιο και την τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ 0,27% 3,74) με το ποσό που τους οφείλεται να ξεπερνά τα 80 εκατ. ευρώ, θεωρούν ότι η προσφορά του ομίλου Πριόβολου είναι πολύ χαμηλή και δεν την αποδέχονται.
Το χρονόμετρο
Με τον χρόνο πλέον να μετράει αντίστροφα και να απομένουν έξι ημέρες (29 Δεκεμβρίου 2020) για την συνεδρίαση των πιστωτών, η ψήφος των οποίων θα κρίνει το μέλλον του διαγωνισμού το mononews, βρήκε την αποτίμηση της εταιρείας του 2011, η οποία έγινε από διεθνείς οίκους για λογαριασμό ασφαλιστικής εταιρείας προκειμένου να ασφαλιστεί η εταιρεία, και προχώρησε στον υπολογισμό της σημερινής αξίας των assets.
Χωρίς αυτό να σημαίνει σε καμία περίπτωση, ότι πρέπει να αποτελεί και τον μπούσουλα για μια πρόταση στην ελεύθερη αγορά.
Ειδικότερα, το mononews μιλώντας με ανθρώπους που γνωρίζουν το ναυπηγείο σαν την παλάμη τους, και έχουν εμπειρία δεκαετιών, υπολόγισε την σημερινή αξία των assets στα 112 εκατ. ευρώ, υπολογίζοντας τέσσερα πράγματα.
Το πρώτο είναι η αξία της γης. Στον νικητή του διαγωνισμού αποδίδονται 290.000 τ.μ. και με κατώτατο υπολογισμό τα 80 ευρώ ανά τ.μ. η αξία της φτάνει τα 23 εκατ. ευρώ περίπου.
Το δεύτερο, σύμφωνα πάντα με την εκτίμηση του 2011, αφορά τα λιμενικά έργα. Τότε είχαν υπολογιστεί στα 174 εκατ. ευρώ. Εάν αφαιρεθούν τα assets που είτε βρίσκονται στο εμπορικό τμήμα (όπως η 5η δεξαμενή) , είτε δεν υπάρχουν σήμερα η αξία με βάση το 2011 διαμορφώνεται στα 94 εκατ. ευρώ. Απομειώνοντας την αξία τους (μεταξύ άλλων και της 4ης μεγάλης δεξαμενής που λειτουργεί κανονικά) κατά 60% μέσα στα εννέα χρόνια που πέρασαν από τότε, η αξία των λιμενικών έργων διαμορφώνεται στα 37 εκατ. ευρώ.
Τρίτο υποσύνολο είναι οι κτηριακές και άλλες υποδομές, οι οποίες το 2011 είχαν υπολογιστεί στα 103 εκατ. ευρώ για όλο το ναυπηγείο. Εάν αφαιρεθούν όλες οι αξίες που σήμερα δεν υπάρχουν η αξία αυτών που απομένουν είναι πέφτει στα 77 εκατ. ευρώ με βάση το 2011. Απομειώνοντας το ποσό αυτό για τα εννέα χρόνια που έχουν περάσει, επίσης με ένα ποσοστό 60% φτάνουμε στα 31 εκατ. ευρώ.
Το τέταρτο σύνολο αφορά τον μηχανολογικό εξοπλισμό, που μεταξύ των οποίων περιλαμβάνει και το ship lift (ασανσέρ για πλοία) στο οποίο μπαίνουν τα υποβρύχια για να ανέβουν και να τοποθετηθούν στις πλατφόρμες. Πάλι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ασφαλιστών το 2011 η αξία τους φτάνει στα 85 εκατ. ευρώ, και με απομείωση 75% σε αυτή την περίπτωση, (αφού ο ηλεκτρολογικός μηχανισμός έχει μεγαλύτερες φθορές) στα 21 εκατ. ευρώ περίπου. Σύνολο αξίας καταγεγραμμένης στα βιβλία 112 εκατ. ευρώ.
Τι λέει η Pyletech Technologies
Καταρχήν η Pyletech Technologies υποστηρίζει ότι σε ορίζοντα τετραετίας, η συνολική επένδυση της θα ξεπεράσει τα 700 εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσει περισσότερες από 1.600 άμεσες και 6.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.
Υποστηρίζει επίσης ότι:
- Η αξία οποιουδήποτε προς πώληση αγαθού καθορίζεται από τη ζήτηση, δηλαδή από τιμή που προσφέρουν οι αγοραστές και όχι από τις επιθυμίες και τα όνειρα των πωλητών.
- Οι δήθεν αποτιμήσεις περί της αξίας των χώρων της ENAE δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με τις πραγματικές τιμές της αγοράς. Γιατί έχουν όλες βασιστεί σε πλασματικές τιμές, με τις οποίες η ΕΝΑΕ και η ΕΤΑΔ αντάλλαξαν χώρους μεταξύ τους κάποια οικόπεδα.
- Έχει ήδη πουλήσει 116 στρέμματα της ΕΝΑΕ έναντι 4.100.000 €, σε τιμή που δεν φτάνει ούτε καν το 25% των σημερινών του δήθεν αποτιμήσεων. Και αν δεχτεί κάνεις ως αληθινές τις αποτιμήσεις αυτές, τότε ο ειδικός διαχειριστής και η συνέλευση των πιστωτών πρέπει να απολογηθούν στους φορολογουμένους και να αιτιολογήσουν, γιατί οι ίδιοι πούλησαν σε αυτές τις τιμές.
- H εκτίμηση της αγοράς για την αξία των ακινήτων της ΕΝΑΕ ήταν ξεκάθαρη, καθώς υποβλήθηκε μόνο μια σοβαρή προσφορά. Ενώ, επί εβδομάδες διέδιδε ότι υπάρχουν δεκάδες υποψήφιοι, τελικά δεν υπήρξε κανένα σοβαρός ενδιαφερόμενος παρά μόνον εμείς.
- Τα πρόστιμα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την καθυστέρηση πώλησης της ΕΝΑΕ αυξάνονται κατά 7,2 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο καθυστέρησης και συνολικά ξεπερνούν τα 110 εκατ. ευρώ από το 2012.
- Η σημερινή κατάσταση είναι θνησιγενής και κάθε καθυστέρηση απαξιώνει ακόμη περισσότερο τις εγκαταστάσεις και λειτουργεί σε βάρος των εργαζομένων.
- Η εμπειρία έχει αποδείξει ότι ακόμα κι αν ο διαγωνισμός κηρυχτεί άγονος και επαναληφθεί, το τίμημα συνήθως μειώνεται, είτε παραμένει το ίδιο, για τον απλούστατο λόγο ότι η αγορά γνωρίζει πολύ καλά την πραγματική αξία του προς πώληση αγαθού.
- Ένα τίμημα που είναι υψηλότερο της πραγματικής αξίας και δεν συμβαδίζει με τα δεδομένα της αγοράς, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια την επιχείρηση στη χρεωκοπία. Συμφέρον τίμημα είναι μόνον εκείνο που εγγυάται ότι το ναυπηγείο θα είναι βιώσιμο και ανταγωνιστικό.
Διαβάστε επίσης:
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Πρόσκληση των πιστωτών της ΕΝΑΕ σε συνέλευση
Η νομική κόντρα για την επόμενη μέρα του Σκαραμαγκά και το επιχείρημα της «μη προσφοράς» της Onex
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ουκρανία: Ο νέος πύραυλος που εκτοξεύθηκε από τη Ρωσία έκανε πτήση 15 λεπτών με ταχύτητα μεγαλύτερη από Mach 11
- Βιομηχανία χρωμάτων: «Καμπανάκι» για τους ευρωπαϊκούς δασμούς στις κινέζικες εισαγωγές
- ΔΕΔΔΗΕ: Νέα εφαρμογή δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
- Γεωργιάδης: Αυξημένοι από το 2019 οι προϋπολογισμοί για το ΕΣΥ, ψευδή τα περί υποστελέχωσης των νοσοκομείων, «συμμορία της μιζέριας» ο ΣΥΡΙΖΑ