Με πολύ θετικά λόγια και αισιοδοξία μίλησε για τα ελληνικά ναυπηγεία ο εφοπλιστής Πέτρος Παππάς.

«Αυτό που με συγκίνησε ήταν η χαρά των εργαζόμενων που ξεκινούσαν και πάλι να δουλέψουν», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο εφοπλιστής Πέτρος Παππάς, μιλώντας για την επανέναρξη λειτουργίας των ελληνικών ναυπηγείων.

1

Με τα ναυπηγεία «τα χρήματα έρχονται και μένουν στην Ελλάδα»

Μιλώντας στο 1ο Συνέδριο της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, ο κ. Παππάς συνέχισε λέγοντας: «Έχουμε εκατοντάδες μηχανικούς και χιλιάδες τεχνικούς. Έχουμε τόση τεχνογνωσία και έπρεπε να βρεθεί κάποιος γενναίος. Είναι σημαντικό για την ελληνική οικονομία. Έχουμε φέρει γύρω στα 25 πλοία τα τελευταία 3,5 χρόνια, στο παρελθόν αναγκαζόμασταν να τα πάμε στην Τουρκία και αυτό γιατί δεν είχαμε άλλη επιλογή. Τώρα τα χρήματα έρχονται και μένουν στην Ελλάδα».

«Τα δικά μας πλοία πάνε όπου χρειαστεί, αλλά όσα είναι στη Μεσόγειο σίγουρα θα έρχονται εδώ», συνέχισε.

Τεράστια συμφωνία συγχώνευσης

Σχετικά με το μεγάλο deal της Star Bulk Carriers για την εξαγορά της Eagle Bulk, ο κ. Παππάς ανάφερε: «Αυτή η συμφωνία έγινε, έχει ορισμένα στάδια να περάσει, έχει μεγάλες πιθανότητες να ολοκληρωθεί. Η εταιρεία θα έχει 170 πλοία, θα είναι η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο. Σε αυτό μας βοηθά το γεγονός ότι είμαστε εισηγμένη εταιρεία και αυτές οι συμφωνίες γίνονται με ανταλλαγή μετοχών. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε κάνει άλλες επτά τέτοιες συγχωνεύσεις και έτσι από 15-20 πλοία που είχαμε πριν από 10 χρόνια φτάσαμε τα 130».

«Αυτό είναι καλό για τη χώρα γιατί φεύγει το μάνατζμεντ από τρίτες χώρες και έρχεται σε εμάς. Για μάνατζμεντ χρειάζεσαι 3 άτομα ανά πλοίο άρα 156 άτομα θα προστεθούν στο ρόστερ της εταιρείας. Υπάρχουν βέβαια και οι παράλληλες εργασίες που στηρίζονται από τη ναυτιλία», ανέφερε ακόμη ο εφοπλιστής.

«Η ναυτιλία αντιστοιχεί στο 8% του ΑΕΠ, ο τουρισμός στο 18%, αλλά η ναυτιλία δεν ζητάει τίποτα», συνέχισε.

«Πιστεύω στο μέγεθος. Υπάρχουν οικονομίες κλίμακος που μειώνουν το κόστος λειτουργίας. Θα είμαστε πιο κοντά στους ναυλωτές και νομίζω ότι θα συνεχίσουμε την προσπάθεια. Μου αρέσει η προσπάθεια», πρόσθεσε ο κ. Παππάς.

Σχολιάζοντας την κατάσταση στη διεθνή οικονομία, τις γεωπολιτικές κρίσεις και τα ζητήματα της «πράσινης μετάβασης», ο κ. Παππάς ανέφερε:

«Η διεθνής οικονομία αντιμετωπίζει μεγαλύτερη ζήτηση άρα υπάρχει και μεγαλύτερη ζήτηση. Η πράσινη μετάβαση είναι κάτι που συμφέρει πάρα πολύ τους εφοπλιστές, όχι μόνο τον πλανήτη. Γιατί έτσι θα μειωθεί η προσφορά των πλοίων.

Τα πλοία θα μειώσουν ταχύτητα κατά 10%, μειώνεται η κατανάλωση του πλοίου κατά 20% και αυτό καλύπτει και τις έξτρα ημέρες. Τα παλιά πλοία θα πάνε για σκραπ. Θα πρέπει να μείνουν περισσότερο καιρό στα ναυπηγεία για να καθαρίζονται τα ύφαλα πιο συχνά και σε 2 χρόνια χάνουν το 20-80% της ταχύτητας αυξάνοντας την κατανάλωση.

Το τρίτο θέμα και πιο περίπλοκο είναι το γεωπολιτικό. Εμείς οι εφοπλιστές είμαστε λίγο σαν τους νεκροθάφτες, περιμένουμε να πεθάνει κάποιος για να βρούμε δουλειά. Όλες αυτές οι εξελίξεις μας δημιουργούν δουλειά. Ο πόλεμος καταστρέφει κτίρια και υποδομές, που θα πρέπει να ξαναχτιστούν και να μεταφερθούν υλικά.

Δεν μας συμφέρει να υπάρχει κακή οικονομία και να μην συμβαίνει τίποτα στον κόσμο».

Σχετικά για το πώς οραματίζεται τον κλάδο της ναυτιλίας ο κ. Παππάς δήλωσε:

«Θα προχωρήσει η τεχνολογία και στο σχήμα των πλοίων και στις μηχανές. Και θα καίνε λιγότερα καύσιμα. Στα φορτία θα υπάρξουν τεράστιες αλλαγές το κάρβουνο είναι το 18% σε 10 χρόνια μπορεί να 5%. Το σιδηρομετάλλευμα είναι 30% των φορτίων θα βαίνει μειούμενο. Θα αρχίσουν να μεταφέρονται άλλα φορτία που δεν τα ξέρουμε ακόμη.

Τα πράσινα καύσιμα είναι ένα σοβαρό θέμα. Θα είναι πολύ δύσκολο να παραχθούν, θα είναι πάρα πολύ ακριβά. Θα υπάρξει ανταγωνισμός μεταξύ των βιομηχανιών για το ποιος θα το πρωτοπάρει. Για πυρηνική ενέργεια, ένα πλοίο που κάνει 70 σήμερα θα κάνει 450 εκατ. ευρώ, τα πράσινα καύσιμα δεν θα μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες όλου του πλανήτη».

«Η κυβέρνηση να ενισχύσει τα ναυπηγεία»

«Πριν από 20 χρόνια θα έλεγα στην κυβέρνηση να μην ασχοληθεί καθόλου μαζί μας γιατί η ναυτιλία ήταν πάντα ένα πολύ ελεύθερο επάγγελμα. Σήμερα θα έλεγα στήριξη έναντι των εταίρων στην ΕΕ υπάρχει πολύ ζηλοφθονία και από χώρες που παίρνουν πολύ περισσότερα από αυτά που παίρνουμε εμείς. Έχουμε ένα καλό φορολογικό καθεστώς αλλά άλλοι δεν πληρώνουν τίποτα ή και παίρνουν χρήματα και παραπονιούνται. Δεν έχουμε αρκετούς ναυτικούς Έλληνες. Τα γραφεία σε μεγάλο βαθμό στελεχώνονται από πρώην πληρώματα. Αν αυτά τα πληρώματα δεν υπάρξουν θα γίνουμε σαν την Νορβηγία που δίνουν τα βαπόρια τους σε ξένους. Δεν ξέρω γιατί δεν πηγαίνουν», ανέφερε και πρόσθεσε: «Η κυβέρνηση θα πρέπει να ενισχύσει τα Ναυπηγεία»

Ο κ. Παππάς ανέφερε πως πρέπει να υπάρξουν περισσότερες υπηρεσίες ναυτιλιακές.

«Γιατί τα ναυτιλιακά δικαστήρια είναι στην Αγγλία; Γιατί δεν υπάρχουν πολλές ελληνικές ασφάλειες; Έχουμε τον μεγαλύτερο στόλο», ανέφερε.

Σχετικά με τις αποφάσεις του ΙΜΟ δήλωσε: «Σημαντική η πράσινη μετάβαση αλλά πρέπει να είναι πρακτικές οι λύσεις και εφικτές. Η θεωρία είναι καλή, αλλά η πράξη διαφορετική».

Γιατί τα βάζει με την Ευρώπη

Τέλος, για την ΕΕ, δήλωσε πως θα ήταν μια καλή ιδέα να μην προσπαθεί να διώξει την ελληνική ναυτιλία από την Ελλάδα. «Τα EUA που θα πληρώνουν τα πλοία στα ευρωπαϊκά λιμάνια θα δημιουργήσουν πρόβλημα στην ΕΕ, το εμπόριο θα γίνει πιο ακριβό. Και τα εμπορεύματα θα είναι πιο ακριβά και τα πλοία δεν θα έρχονται. Πρέπει να υπάρχουν αποφάσεις σε επίπεδο ΙΜΟ».

Διαβάστε επίσης

Πέτρος Παππάς: Το μπαράζ των deals που πέτυχε ο εφοπλιστής σε μία δεκαετία και γιγάντωσε τη Star Bulk

Πέτρος Παππάς: Το story του χαρισματικού εφοπλιστή που δημιουργεί τον γίγαντα των bulkers

Σκρέκας: Όραμά μας η αναβίωση των ναυπηγείων – Μάγειρας: Η ακτοπλοία είναι η Εγνατία Οδός των νησιών μας